×
×

رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد
مرغ،دست به دامن شد

  • کد نوشته: 12722
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۸
  • ۰
  • رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد گفت: برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان، کشتارورزان مرغ زنده را از خارج استان تامین کرده‌اند و امروز این محصول در بازار به میزان کافی وجود دارد.
    مرغ،دست به دامن شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اتحادیه لبنیات،  قصابان و مرغ‌فروشان بجنورد گفت: برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان، کشتارورزان مرغ زنده را از خارج استان تامین کرده‌اند و امروز این محصول در بازار به میزان کافی وجود دارد.

    حسین قاسم‌زاده اظهار داشت: با توجه به کمبود گوشت مرغ در بازار استان در ۲ روز گذشته،  اتاق اصناف خراسان شمالی وارد کار شد و کشتارورزان برای تامین مرغ زنده اقدام کردند.

    وی افزود: کشتار مرغ در کشتارگاه های استان انجام شده و امروز گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم حداکثر ۲۴۳ و میانگین ۲۳۸ هزار ریال در بازار توزیع می شود.

    قاسم زاده درباره کمبود گوشت مرغ در روزهای اخیر در بازار بجنورد گفت: امروز و دیروز گوشت مرغ با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع نشد و جهاد کشاورزی گوشتی را تامین نکرد.

    مرغ،دست به دامن شد
    مرغ،دست به دامن شد

    وی اظهار داشت: قرار بود از روز سه شنبه هفته جاری، گوشت مرغ کشتارروز با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال در استان عرضه شود اما جهاد کشاورزی به میزان نیاز مرغ تامین نکرد.

    وی گفت: طبق برنامه ریزی باید جهاد کشاورزی روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ برای تنظیم بازار استان توزیع کند اما در روز نخست اعلام شد که تنها بخشی از این میزان تامین شده است، بر این اساس مابقی نیاز از خارج استان تامین شد و کشتارورزان با وارد کردن مرغ زنده از سایر استان ها، بخشی از گوشت گرم مرغ را تامین کردند و بر این اساس گوشت مرغ در بازار ۲ نرخی شد.  

    رییس اتحادیه لبنیات،  قصابان و مرغ فروشان بجنورد افزود: در روز نخست، با توجه به اینکه قیمت گوشت مرغ کمتر از میزانی بود که کشتارورزان توقع داشتند، کشتارورزان متضرر شدند از این رو ورود مرغ و کشتار برای روز دوم، انجام نشد.  

    وی اظهار داشت: در روز دوم یعنی روز چهارشنبه تنها سه تن گوشت مرغ تنظیم بازار برای شهر بجنورد تامین شد که در فروشگاه های بزرگ توزیع شد و مرغ فروشان محصولی برای عرضه نداشتند.  

    رییس اتحادیه لبنیات،  قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: امروز هم گوشت مرغ با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع نشده است اما گوشت مرغ با قیمت آزاد در بازار موجود است.  

    بر اساس این گزارش، قیمت گوشت مرغ کشتار روز  در خراسان شمالی به ازای هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال مصوب شده و مقرر شد تا این محصول از روز سه شنبه با قیمت مصوب عرضه شود.

    قیمت خرید مرغ زنده از مرغداران هم به ازای هر کیلوگرم، ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شده است.

    سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این رقم از دیگر استان ها تامین می شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *