×
×

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان
بهره برداری ازمرکزکنترل ترافیک

  • کد نوشته: 12756
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۹
  • ۰
  • مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی با مرکزیت راهنمایی و رانندگی در استان کرمان راه اندازی شد.
    بهره برداری ازمرکزکنترل ترافیک
  • تبلیغ هدفمند

    مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی با مرکزیت راهنمایی و رانندگی در استان کرمان راه اندازی شد.

    به گزارش بازار کسب کار انلاین به نقل از ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در آئین مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی گفت: اعمال مدیریت هوشمند ترافیکی، توسعه انضباط ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز از اولویت های پلیس راهور به شمار می رود.

    سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به این مطلب که با اعمال مدیریت هوشمند ترافیکی زمینه مناسبی برای کنترل سرعت وسایط نقلیه در راه های اصلی و شریانی فراهم شده و ایمنی ترافیک افزایش می یابد، ادامه داد: تسهیل پاسخ دهی به استعلامات پایش تصویری و کاهش ضریب خطای احتمالی در امور کارشناسی از دیگر مزایای راه اندازی مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی به شمار می رود.

    بهره برداری ازمرکزکنترل ترافیک
    بهره برداری ازمرکزکنترل ترافیک

    وی کمک به توسعه اقدامات آموزشی و فرهنگی در حوزه ترافیک و اعمال قانون تخلفات سرعت غیرمجاز را از دیگر کارکردهای مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی برشمرد و اظهار داشت: هدف از اعمال قانون و جریمه از سوی پلیس، توسعه قانون مداری از سوی رانندگان و حفظ جان شهروندان، رانندگان و سرنشینان خودروها و پیشگیری از بروز حوادث است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با اشاره به این مطلب که در ۶ ماه نخست امسال ۳۷ فقره تصادف منجر به فوت در استان کرمان در حوزه درون شهری رخ داده است، بیان کرد: ۴۶ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند و در مجموع ۴۹ درصد جان باختگان حوادث درون شهری استان کرمان مربوط به شهر کرمان بوده است.

    سرهنگ نجفی ادامه داد: در مجموع طی ۶ ماهه امسال یک هزار و ۸۷۶ حادثه رانندگی جرحی درون شهری استان کرمان رخ داده و ۲ هزار و ۱۲۶ نفر در این حوادث مجروح شده اند که ۴۳ درصد از آنها مربوط به شهر کرمان بوده اند.

    وی اظهار داشت: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری ۱۹ نفر از عابران پیاده استان کرمان نیز در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که ۴۱ دصد از این افراد مربوط به شهر کرمان بوده اند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان همچنین گفت: ریشه اصلی تصادفات و عامل اصلی تشدید جراحات مربوط به سرعت غیرمجاز است و پلیس راهور استان کرمان بر اساس مقدورات خود در سال جاری ۲۷ هزار و ۲۱۴ تخلف در این زمینه را مورد اعمال قانون قرار داده است.

    سرهنگ نجفی افزود: تخلفات ساکن یکی از مشکلات حوزه انضباط ترافیکی در شهر کرمان به شمار می رود که با بهره برداری از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی در راستای برخورد با این تخلفات اقدامات بهتری انجام خواهد شد.

    وی از همت شهرداری، استانداری و ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان برای راه اندازی مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی تقدیر کرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *