×
×

در علی ‌آباد کتول برگزار شد:
هدف،توسعه سلامت جامعه

  • کد نوشته: 12798
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۹
  • ۰
  • گلستان - علی آباد کتول - مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت با حضور سوخته سرایی فرماندار شهرستان، معاون فرماندار، حاج آبادی مسئول بیمه سلامت شهرستان و جمعی از پزشکان و متولیان بیمه شهرستان در محل این اداره برگزار گردید.
    هدف،توسعه سلامت جامعه
  • تبلیغ هدفمند

    گلستان – علی آباد کتول – مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت با حضور سوخته سرایی فرماندار شهرستان، معاون فرماندار، حاج آبادی مسئول بیمه سلامت شهرستان و جمعی از پزشکان و متولیان بیمه شهرستان در محل این اداره برگزار گردید.

    مسئول بیمه سلامت شهرستان علی آباد کتول در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:برخورداری از یک بیمه پایه‌ای درمان اولین هدف تشکیل بیمه سلامت ایرانیان است که جامعه هدف آن‌همه جمعیت کشور است.

    اما در مجموع اهداف تشکیل این نهاد را می‌توان به‌صورت زیر ارزیابی کرد: توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر خدمات سلامت، دستیابی به پوشش عادلانه خدمات سلامت، کاهش سهم مردم (پرداخت از جیب یا o.o.p)، رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای، و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دولتی و … از دیگر اهداف سازمانی بیمه سلامت ایرانیان است.

    وی در خصوص افرادی که تاکنون تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به این سازمان و ثبت‌نام در آزمون وسع، تعیین دهک شوند و میزان حق بیمه‌شان بر اساس دهک مشخص شود. در موارد اورژانسی نیز در کمتر از ۱۵ دقیقه دفترچه صادر می‌گردد و این دفترچه یک سال تمام اعتبار خواهد شد.

    دفترچه صادره در تمام مراکز درمانی دولتی، آزاد، داروخانه‌ها و کلینیک‌ها دارای اعتبار است و تمام مراکز ذکر شده با این نهاد دارای قرارداد می‌باشند.

    وی در خصوص تعداد بیمه‌شدگان گفت: تاکنون بیش از ۶۷۰۰۰ بیمه روستایی، ۵۵۰۰ صندوق کارمندی، سایر اقشار، جانباز و خانواده شهدا، ۵۴۵۰ بیمه تحت پوشش بهزیستی، ۵۴۵ صندوق ایرانیان و ۶۹۵۰ صندوق سلامت همگانی و در مجموع ۸۵۷۱۰ نفر تحت پوشش بیمه در این شهرستان قرار گرفته‌اند.

    وی همچنین در خصوص نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک گفت: نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در راستای ایجاد دولت الکترونیک آغاز شده است و هدف آن کاهش خطاهای انسانی، عدم نیاز به مراجعه به دفاتر جهت تمدید دفترچه و در مجموع ایجاد آسایش بیشتر برای شهروندان است. ایشان همچنین از پزشکان، داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و مراکزی که در این بخش با بیمه‌ها همکاری داشتند، قدردانی نمود.

    حاج آبادی در خصوص سوءاستفاده‌هایی از نام بیمه در برخی سایت‌ها و پیام‌ها دیده می‌شود. اذعان داشت: متأسفانه برخی از شرکت­ها از حدود دو سال قبل هم‌زمان با شروع طرح پوشش بیمه همگانی در کشور با سوءاستفاده از نام بیمه سلامت، از طریق تلفن و رسانه­ها و وعده­های دروغین به مردم حتی ارعاب مردم و بعضاً در قبال اخذ مبالغی تحت عنوان صدور کارت بیمه سلامت، اقدام به سودجویی می‌کنند.

    در صورت مشاهده و برخورد با این افراد مراتب را جهت پیگیری به اداره کل روابط‌عمومی سازمان بیمه سلامت ایران اعلام فرمایند.

    وی در پایان ضمن تبریک آرزوی ریشه‌کنی بیماری کرونا گفت: امیدواریم هم‌وطنان گلستانی با دردست‌داشتن دفترچه سلامت گره‌ای از کارشان باز شود و به جز درد بیماری درد دیگری تحمل نکنند.

    تلاش درجهت افزایش رضایتمندی مردم و ارتباط منطقی بین تأمین‌کنندگان خدمات و بیمه‌شدگان از جمله اهداف بزرگ این سازمان است که امیدواریم با همکاری بین سازمان‌ها و حمایت مردم به امر دست پیدا کنیم.

    شایان‌ذکر است مراسم استانی گرامیداشت هفته سلامت به‌صورت متمرکز و ویدئو کنفرانسی هم‌زمان در مرکز استان برگزار گردید.

    استاندار نیز در پیامی ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به همکاران عزیز در اداره کل بیمه سلامت استان و خانواده محترم بیمه سلامت کشور گفت: بر خود لازم می‌دانم تا از تلاش‌های ارزشمند و همراهی مدیرکل و کارشناسان اداره کل بیمه سلامت در تعاملات بین بخشی خصوصاً” با دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌ها جهت ارتقای سلامت استان و همچنین در کمک و مساعدت در مدیریت بحران بیماری کووید ۱۹ و همه‌گیری ویروس کرونا تقدیر و تشکر نمایم.

    در پایان مراسم از پزشکان، داروسازان، مسئولان محترم مراکز درمانی و پاراکلینیک ها و دفاتر خدماتی برتر تجلیل به عمل آمد.

    در شهرستان علی‌آبادکتول نیز از دکتر بینا، دکتر خالقی و عبداللهی مسئول دفتر پیشخوان به سبب همکاری مستمر و شایسته با این سازمان، با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

    هدف،توسعه سلامت جامعه
    هدف،توسعه سلامت جامعه
    هدف،توسعه سلامت جامعه
    هدف،توسعه سلامت جامعه

    نویسنده: وحید حاج سعیدی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *