×
×

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی
حکایت مرغی،که یک پادارد

  • کد نوشته: 12863
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۰
  • ۰
  • رمزش تنها در کنار یکدیگر بودن است فقط کافیست به 40 سال پیش فکر کنیم که چگونه توانستیم در مقابل تمام ابرقدرتهای دنیا با دستان خالی اما با در کنار یکدیگر بودن بایستیم و پیروز شویم.
    حکایت مرغی،که یک پادارد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: امتناع مرغداران استان از عرضه مرغ زنده با قیمت مصوب، با برخورد قانونی روبه‌رو و پرونده آنان به تعزیرات ارجاع می‌شود.

    محمد بدری اظهار داشت: خراسان شمالی از روز سه شنبه هفته جاری، طرح تامین و عرضه گوشت مرغ کشتارروز را با قیمت مصوب اجرایی کرده است اما در این چند روز، برخی از مرغداران از عرضه مرغ زنده تولیدی در سالن خود، با قیمت مصوب خودداری کرده اند.

    وی با بیان اینکه در این چند روز با چند مورد از این تولیدکنندگان برخورد شده و احکام آنان در روز شنبه صادر می شود، افزود: مرغداران برای تولید مرغ زنده از یارانه استفاده کرده اند و مکلف هستند به نسبت یارانه ای که دریافت کرده اند، مرغ زنده را با قیمت مصوب عرضه کنند.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: نهاده های یارانه دار از طریق جهاد کشاورزی، به صورت امانت در اختیار مرغداران قرار گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ درصد از نهاده های مورد نیاز مرغداران استان به صورت یارانه دار تامین شده که ۶۴ درصد آن در میان مرغداران توزیع شده است.

    وی افزود: این کمک های دولتی، در واقع یارانه مردم است که در اختیار مرغداران قرار گرفته است بر این اساس مرغدار مکلف است به همان میزان که نهاده یارانه دار تحویل گرفته، مرغ زنده را با قیمت مصوب عرضه کند اما در این میان برخی از مرغداران بدعهدی کرده اند.

    حکایت مرغی،که یک پادارد
    حکایت مرغی،که یک پادارد

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: در راستای صیانت از یارانه متعلق به مردم، با مرغدارانی که در این امانت خیانت کرده باشند برخورد قانونی لازم از طرق قانون و تعزیراتی انجام می شود.

    ممنوعیت خروج مرغ از استان

    بدری با بیان اینکه اکنون برای تامین نیاز استان به گوشت مرغ، خروج مرغ زنده و گوشت مرغ با منشاء تولید داخل، ممنوع است، خاطرنشان کرد: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه حدود ۶۰ تن است است که ۴۵ تا ۵۰ تن از این میزان در مرغداری های داخل استان تولید می شود و مابقی به ناچار از سایر استان ها تامین می شود.

    وی گفت: در چند روز اخیر و با اجرای طرح تامین مرغ تنظیم بازار، بخشی از گوشت مرغ استان از این محل تامین شده است و گوشت مرغ تنظیم بازار با اولویت مناطق حاشیه شهر و شهرستان های محروم و یا در فروشگاه ها عرضه شده است.

    مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: تولید گوشت مرغ در این استان کفاف نیاز استان را نمی دهد و به ناچار بخشی از نیاز از دیگر استان ها تامین می شود.

    بر اساس این گزارش، قیمت گوشت مرغ کشتار روز  در خراسان شمالی به ازای هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال مصوب شده و مقرر شد تا این محصول از روز سه شنبه با قیمت مصوب عرضه شود.

    قیمت مصوب خرید مرغ زنده از مرغداران هم به ازای هر کیلوگرم، ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شده است.

    سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این رقم از دیگر استان ها تامین می شود.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین:

    مردم ( مصرف کننده ) نباید جبران کننده هزینه های دیگران باشند تا جایی که هر صنفی به دنبال طی کردن ره صد ساله است این روزها به ثانیه و با بالا رفتن از سر و کول مردم و بی تفاوتی مسئولین امر که انگار در این جامعه زندگی نمی کنند طول نمی کشد تا هر شخصی به حدی برسد که تا دیروز در رویا به دنبال آن بوده است.

    پس اینجاست که مردم باید خود از این خواب لاکپشتی که برایشان ایجاد شده بیرون بیایند و باید حرکت هماهنگ و با خرید مایحتاج زندگی آنهم به اندازه نیاز مشتی بر دهان این گونه افراد سودجو بزنند تا شاید با این حرکت مسئولین امر هم از این خواب هیبنوتیزم شده بیرون بیایند و با برخورد جدی با عوامل گرانی موجب عدم فشار بیش از حد به شهروندان شوند.

    در کل مردم پلی برای پر کردن جیب برخی ها نیستند که اینگونه به دنبال سرکیسه کردن آنها هستند و می توان با کمی هوشیاری مقابل این بی نظمی و هرج و مرج ایجاد شده و با کمی اتحاد ایستاد.

    رمزش تنها در کنار یکدیگر بودن است فقط کافیست به ۴۰ سال پیش فکر کنیم که چگونه توانستیم در مقابل تمام ابرقدرتهای دنیا با دستان خالی اما با در کنار یکدیگر بودن بایستیم و پیروز شویم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *