×
×

پنج هزار ورزشکار و قهرمان ایرانی
ازپهلوانان ایران به ورزشکاران فرانسه

  • کد نوشته: 12900
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۰
  • ۰
  • پنج هزار ورزشکار و قهرمان ایرانی در نامه‌ای به قهرمانان ورزش فرانسه ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) نوشتند: امیدواریم به دور از ملیت، تبار و نژاد با روحیه جوانمردی و قهرمانی و با تکیه بر اصل انسانیت در محکوم کردن ظلم و روشن کردن واقعیات، چشم میلیون‌ها انسان را به روی حقیقت بینا کنیم.
    ازپهلوانان ایران به ورزشکاران فرانسه
  • تبلیغ هدفمند

    پنج هزار ورزشکار و قهرمان ایرانی در نامه‌ای به قهرمانان ورزش فرانسه ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) نوشتند: امیدواریم به دور از ملیت، تبار و نژاد با روحیه جوانمردی و قهرمانی و با تکیه بر اصل انسانیت در محکوم کردن ظلم و روشن کردن واقعیات، چشم میلیون‌ها انسان را به روی حقیقت بینا کنیم.

    به گزارش ایرنا، پنج هزار ورزشکار ایرانی از سراسر کشور از جمله علیرضا کریمی،  یوسف کرمی،  حسین رضازاده،  علیرضا دبیر، آرش میراسماعیلی و آرین غلامی در نامه‌ای با عنوان «تقدیم به ورزشکاران و قهرمانان ورزش فرانسه» نسبت به انتشار تصاویر توهین‌آمیز از رسول اکرم (ص) در آن کشور را محکوم کردند. «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه روز چهارشنبه هفته گذشته به بهانه آزادی عقیده از انتشار این تصاویر توهین‌آمیز حمایت و آتش خشم مسلمانان جهان را شعله‌ورتر کرد.

    در این نامه که خطاب به ورزشکاران فرانسوی نگاشته شده است، آمده:
    ازپهلوانان ایران به ورزشکاران فرانسه
    ازپهلوانان ایران به ورزشکاران فرانسه

    همانطور که می‌دانید ورزش در فرهنگ همه کشورهای با سابقه فرهنگی و تاریخی موضوعی قابل احترام و مطلوب همگان است و در کشور ما ایران نیز قهرمانی به همراه جوانمردی در هر رشته‌ای، امری مقدس به حساب می‌آید که همگان به ارزش آن واقفند. همه بر این اصل مهم معتقدیم که ورزشکار زمانی در میان مردمش محبوب می‌شود که فضائل اخلاقی و جوانمردی را در خود به اوج رساند. برای مثال در تاریخ ایران،  پهلوانان و جوانمردانی چون «پوریای ولی» وجود دارد که برای شاد کردن دل یک مادر، حاضر شد از حریف خود شکست بخورد و همین موضوع نام او را تا کنون بر سر زبان‌ها انداخته است.

    ورزشکاران و قهرمانان ورزشی به عنوان نمادی از اعتقادات و فرهنگ یک کشور و نماینده مردمان آن کشور، همواره باید پرچمدار صلح، نیکی و انسانیت و اخلاق باشند که در تمام جهان زبان مشترک نیک‌نامان است. آنان باید الگویی باشند برای سایرین تا ترویج‌دهنده فضایل اخلاقی و خوبی‌ها باشند. حال از شما که ورزشکار هستید و یقینا از روحیات جوانمردی و قهرمانی ورزشی آگاهی دارید، سوالی داریم.

    آیا توهین به مقدسات الهی کاری جز پلیدی و نژادپرستی  محسوب می‌شود؟ و آیا حمایت از توهین‌کنندگان در قامت یک انسان اخلاق مدار، می‌گنجند؟

    متاسفانه رییس جمهوری کشور شما به راحتی به اعتقادات میلیاردها مسلمان توهین می‌کند و در این میان خواسته یا ناخواسته نام همه ملت باسابقه فرهنگی و تاریخی فرانسه را بدنام می‌کند.

    در میان ورزشکاران فرانسوی هم، مسلمانان بسیاری وجود دارند که ستاره‌های ملی آن کشور به شمار می‌آیند که حتما از رفتارها و روحیات اخلاق‌گرای آنان خبر دارید، پس آیا رواست که اینچنین به آنان و اعتقاداتشان توهین شود؟

    ما هر دو از کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی هستیم و شما را دوست خود می‌دانیم و هرگز سخنان سخیف رییس جمهورتان را به پای بزرگ‌مردان قهرمان و نام‌آور ورزشی نمی‌نویسیم اما آگاه باشید که توهین‌های مسوولان و سیاستمداران یک ملت می‌تواند چهره آن ملت و مردمان نیک‌نامش را در جهان مخدوش کند.

    در پایان امید آن داریم که همگی به دور از ملیت و تبار و نژاد با روحیه جوانمردی و قهرمانی و با تکیه بر اصل انسانیت و اخلاق‌مداری در محکوم کردن ظلم و روشن کردن واقعیات، چشم میلیون‌ها انسان را به روی حقیقت بینا کنیم و به وظیفه ورزشکاری خود در قبال مردمانمان عمل کنیم.

    به گزارش ایرنا، نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رییس ‌جمهوری فرانسه همراه شد.  

    «امانوئل مکرون» رییس‌جمهوری فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

    مکرون پس از قتل فردی که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *