×
×

استاندار گلستان
محدودیت‌های جدیدکرونایی اعمال میشود

  • کد نوشته: 12938
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۰
  • ۰
  • استاندار گلستان با اشاره به روند رو به رشد شیوع کرونا در این استان و تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، از اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در گلستان خبر داد.
    محدودیت‌های جدیدکرونایی اعمال میشود
  • تبلیغ هدفمند

     استاندار گلستان با اشاره به روند رو به رشد شیوع کرونا در این استان و تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، از اعمال محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در گلستان خبر داد.

    هادی حق‌شناس روز شنبه در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در گلستان گفت: فعالیت تالارهای پذیرایی در ۶ شهر دارای وضعیت قرمز کرونا ممنوع بوده و رستوران‌ها نیز مجاز به استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت خود هستند.

    وی بیان کرد: همچنین تا اطلاع بعدی مراکز تفریحی و گردشگری شهرهای قرمز مانند جنگل النگدره و ناهارخواران گرگان تعطیل است و در شهرهای نارنجی و زرد استان هم فقط ساکنان همان مناطق امکان رفتن به مراکز تفریحی را دارند.

    استاندار گلستان گفت: همچنین برگزاری جشن های هفته وحدت، فعالیت مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی به خصوص ورزش‌های پربرخورد مثل کشتی، مراکز تفریحی سرپوشیده و سالنی و استخرهای سرپوشیده تا اطلاع بعدی ممنوع است.

    محدودیت‌های جدیدکرونایی اعمال میشود
    محدودیت‌های جدیدکرونایی اعمال میشود

    حق شناس با اشاره به افزایش آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت بوده و ۳۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

    استاندار گلستان گفت که تاکنون هزار و ۲۴ بیمار کرونایی در گلستان جان خود را از دست دادند که ۸۸ درصد آنان بیش از ۶۰ سال داشتند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: گرگان، بندرگز، بندرترکمن، مینودشت، مراوه‌تپه و آزادشهر در وضعیت قرمز و گنبدکاووس، گالیکش، کلاله و علی‌آباد کتول در وضعیت نارنجی و کردکوی، گمیشان، رامیان و آق‌قلا هم در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

    عبدالرضا فاضل اظهار با ابراز نگرانی از برگزاری مراسمات مختلف با جمعیت فراوان در استان افزود: برپایی تجمعات با رعایت اندک پروتکل های بهداشتی، سرعت شیوع و گسترش کرونا در گلستان را بیشتر خواهد کرد.

    وی ادامه داد: با ادامه روند فعلی تا ۲ هفته آینده شیوع کرونا در گلستان بیشتر شده و به احتمال زیاد بار دیگر شاهد ازدحام جمعیت مبتلا در بیمارستان‌ها مانند موج های اول و دوم شیوع این بیماری در اسفند پارسال و تیر امسال خواهیم بود.

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: میانگین استفاده مردم گلستان از ماسک حدود ۴۵ درصد است.

    ناهید جعفری اظهار داشت: بر اساس نتایج مطالعات میدانی، ۶۳ درصد مردم گلستان در آرامستان‌ها، ۶۴ درصد در ادارات، ۵۹ درصد در رستوران‌ها، ۷۶ درصد در داروخانه‌ها، ۱۴ درصد در پایانه‌های درون شهری، ۶۷ درصد در پایانه‌های برون شهری، ۹۰ درصد در مطب‌ها و ۶۸ درصد در نانوایی‌ها پروتکل‌ها را رعایت می کنند.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه گفت: با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *