×
×

وزیر آموزش و پرورش
۳۱۵گیگ برثانیه حجم تبادل محتوادرشاد

  • کد نوشته: 12946
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • ۰
  • وزیر آموزش و پرورش گفت: حجم تبادل محتوا درشبکه شاد به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.
    ۳۱۵گیگ برثانیه حجم تبادل محتوادرشاد
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر آموزش و پرورش گفت: حجم تبادل محتوا درشبکه شاد به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین عصر شنبه وزارت آموزش‌ و پرورش،محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست شورای معاونین که با حضور رئیس پدافند غیر عامل کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوالات خبرنگاران درمورد اقدامات انجام شده در خصوص پدافندغیرعامل در آموزش و پرورش و نتایج جلسه امروز، اظهارکرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل به این نکته تاکید می کنم که استمرار جریان یادگیری در زمان کرونا را می توان یکی از آزمون های پدافندغیرعامل دانست که جمهوری اسلامی به خوبی از عهده آن برآمده و به موفقیت رسیده است.

    وی در این برنامه که در محل وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار شد افزود: ما با یک پدیده غیر منتظره روبه رو شدیم و کشور ما توانست به سرعت در این مورد واکنش نشان دهد . معلمان و جامعه فرهنگی کشور، کمتر از یک هفته بعد از شیوع کرونا موفق به ادامه فرایند آموزش از طریق تلویزیون و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) شد.

    وزیر آموزش و پرورش گفت: قطعا یکی از اصلی ترین اهداف پدافند غیرعامل استمرار در ارائه خدمات ضروری است. اگر حادثه غیرمترقبه ای در کشور پیش آید باید بتوانیم درکمترین زمان شرایط را به حالت عادی بازگردانیم و خدمات ضروری را به جامعه ارائه دهیم و آموزش و پرورش با کمک معلمان مبتکر و دلسوز از این آزمون سربلند بیرون آمد.

    حاجی میرزایی در خصوص نقش آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل گفت: به دلیل آنکه همواره دیدگاه های اصلی از ذهن آغاز می شود، توانایی ذهنی و مهارتی دانش آموزان باید به گونه ای شکل بگیرد که توانایی دفاع از آرمان های خود را داشته باشند و بتوانند از کشور خود محافظت کنند بنابراین باید در محتوای آموزشی به مهارت های ذهنی و فکری دانش آموزان برای دفاع از کشور دقت بیشتری کنیم.

    وی با اشاره به اینکه دفاع از نشانه های یک جامعه بیدار و زنده است، گفت: هم در کتب آموزش دفاعی و هم در کتب مطالعات اجتماعی به موضوع پدافند غیرعامل وآموزش آن به دانش آموزان اشاره شده است و دوره های آموزشی برای معلمان تدارک دیده شده است.  همچنینی جزوات و کتاب هایی در این زمینه آماده شده و از طریق بستر الکترونیک در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است. در جلسه حاضر هم مقرر شد که گزارشی از آنچه تاکنون انجام گرفته است تهیه و بررسی شود تا بتوانیم برای توسعه فعالیت های بعدی اقدام کنیم.

    ۳۱۵گیگ برثانیه حجم تبادل محتوادرشاد
    ۳۱۵گیگ برثانیه حجم تبادل محتوادرشاد

    وزیر آموزش و پرورش در مورد اینترنت پاک و نگرانی خانواده ها در خصوص حضور دانش آموزان در فضای مجازی و آسیب های ناشی از این فضا گفت: خطر فضای مجازی یک خطر جدی است. موضوع سیم کارت های ویژه با مشکلات فنی روبه رو شد که در صدد رفع آن هستیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم. اما در نگاه کلی تر به موضوع مشاهده می‌کنیم که دانش آموزان و معلمان استفاده از شبکه شاد را افزایش دادند به طوری که هم اکنون حجم تبادلات این شبکه به ۳۱۵ گیگابایت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است و به همین میزان که در شاد شاهد افزایش تبادل محتوا هستیم در دیگر پیام رسان ها شاهد کاهش این تبادلات هستیم. این نشان می دهد توانستیم دانش آموزان و معلمان را تا حد زیادی به این محیط پاک و ایمن هدایت کنیم.

    حاجی میرزایی در مورد حداکثر زمان آموزش در شبکه شاد گفت: برنامه زمانی آموزش دروس به طور کامل توسط معاونین آموزشی نوشته و به مدارس ارسال شده است. کلاس های حضوری ۳۵ دقیقه است و کلاس های بستر مجازی هم نمی تواند طولانی تر از این باشد. این کلاس ها برای دوره ابتدایی و دوره دبیرستان بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه برنامه ریزی شده است که باید بین دروس به دانش آموزان استرحت داده شود. اینکه دانش آموزان به صورت مستمر در فضای مجازی باشند مورد نظر ما نیست و متوسط استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به صورت مستمر یک ساعت در روز است.

    وی با اشاره به بروز برخی اشکالات در پلتفرم شاد در ساعاتی از روز، گفت: ترافیک استفاده از شبکه شاد در برخی ساعات روز بالا بود به همین دلیل برای توزیع ترافیک برخی کلاس های درسی دانش آموزان در صبح و برخی دیگر در بعدازظهر تشکیل خواهد شد که مطمئن هستم به تدریج هم ظرفیت شبکه شاد بالاتر خواهد رفت و هم نظارت مدیران و معلمان و توانمندی آنان در استفاده از فضای مجازی افزایش می یابد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *