×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان
شرایط قرمز برای۶ شهر

  • کد نوشته: 12957
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • ۰
  • سوال اینجاست که چرا باید نوشدارو بعد از مرگ سهرابها صورت گیرد و قبل از واقعه برای آن اندیشه ای صورت نگیرد و اینکه از قدیم تا کنون یک ضرب المثل کهن بارها می گوید که پیشگیری والاتر از درمان است.
    شرایط قرمز برای۶ شهر
  • تبلیغ هدفمند

    ستاد کرونای استان گلستان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و روسای دستگاه های مختلف گلستان، ۱۰ آبان ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه، گفت: در حال حاضر، روند ابتلا و بستری کووید ۱۹ در استان گلستان با افزایش مواجه شده و استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

    دکتر عبدالرضا فاضل افزود: شهرستان های آق قلا، علی آباد، کردکوی، گمیشان و گنبد در وضعیت زرد و شهرستان های گرگان، آزادشهر، بندرترکمن، بندرگز، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت قرمز و شهرستان های رامیان، کلاله و گالیکش در وضعیت هشدار قرار دارند.

    وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تعطیلات هفته گذشته و اعیاد پیش رو و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، مطمئنا طی دو هفته آینده، شرایط مطلوبی در استان نخواهیم داشت.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۳۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

    دکتر فاضل افزود: بیش از ۵۲ درصد از بستری ها شامل افراد بالای۵۵ سال ۴۱/۵ درصد افراد بین ۱۵ تا ۵۵ سال و حدود ۶ درصد نیز افراد زیر ۱۵ سال را تشکیل می دهند.

    شایان ذکر است: در این جلسه دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارش مختصری درباره وضعیت کرونا در شهرستانها، صنایع، وسایل نقلیه عمومی و اماکن … ارائه کرد.

     مصوبات این جلسه:

    در شهرستان های قرمز کرونایی، برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی و همایش ها، ممنوع است

    فعالیت مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چایخانه، باشگاه های ورزشی به خصوص ورزش های پربرخورد مثل کُشتی و…، مراکز تفریحی سرپوشیده و سالنی، استخرهای سرپوشیده و …ممنوع است.

    کارکنان مجموعه های اداری با دورکاری با اولویت دورکاری بانوان به فعالیت بپردازند.

    مراسم مولودی خوانی برگزار نمی شود.

    ورود به تفرجگاه ها، ممنوع است.

    شرایط قرمز برای۶ شهر
    شرایط قرمز برای۶ شهر
    نکته قابل تامل بازار کسب کار:

    نوشدار بعد از مرگ سهراب

    چرا باید اجازه داد که شرایط عادی استان در زمانی که کل کشور در وضعیت بحرانی به استثنای چند استان که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست است تبدیل شود

    سوال اینجاست که چرا باید نوشدارو بعد از مرگ سهرابها صورت گیرد و قبل از واقعه برای آن اندیشه ای صورت نگیرد و اینکه از قدیم تا کنون یک ضرب المثل کهن بارها می گوید که پیشگیری والاتر از درمان است.

    اما متاسفانه در شرایط کنونی به نحوی در حال حرکت هستیم که درمان را برتر از پیشگیری و نوشودارو را بعد از مرگ سهراب ها نسخه پیچ می کنیم .

    این در شرایطی است که مسئولین استانی هر استان می تواند در چنین شرایط بحرانی که کل کشور در وضع بحرانی به سر می برد بر اساس اختیارات در دست، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند این در حالی است که شرایط کنونی چیز دیگری را نشان می دهد.

    می توان با کمی عقب تر رفتن و همانگونه که شعار ستاد کرونا در آن زمان اینگونه بود که الان بطور مثال فروردین ۱۴۰۰ و نبود عزیزان مان را در کنارخود اخساس می کنیم موجب دلگیر شدن ما شده اما به یکباره این تاریخ برای اولین بار به عقب برگشته و به من و شما فرصتی دوباره برای در کنار هم بودن با این شرط که دیگر قابل تکرار نیست داده است.

    حال در این شرایط بحرانی و کرونایی باید دید که تصمیمات سنجیده شده مسئولین تا چه اندازه قابل عملیاتی شدن در مقابل این هجوم بی مهابای کرونایی و تاثیر گذار است و اینکه چگونه می توانند حالت تدافعی که موجب شده دشمن وارد زندگی شهروندان شده و در گوشه گوشه زندگی مردم جا خوش نموده با آن مقابله کرد.

    انتظار می رفت که استانداران استانهای در وضعیت نارنجی و زرد با اتخاذ تصمیمات مناسب قبل از اینکه تبدیل به حالت قرمز و در نهایت سیاه شود موجب مقابله و عدم اجازه ورود به زندگی شهروندان می شدند.



    منبع: وبدا-گلستان

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *