×
×

استاندار گلستان
بهره‌برداری از۱۵ایستگاه باران‌‎سنج برخط

  • کد نوشته: 13017
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • ۰
  • همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، ۱۵ ایستگاه باران‌‎سنج برخط در ۱۰ شهرستان گلستان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
    بهره‌برداری از۱۵ایستگاه باران‌‎سنج برخط
  • تبلیغ هدفمند

    همزمان با سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی، ۱۵ ایستگاه باران‌‎سنج برخط در ۱۰ شهرستان گلستان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

    استاندار گلستان روز یکشنبه در این مراسم با اشاره به خرید تجهیزات سامانه راداری، خواستار تسریع در ساخت ابنیه این سامانه در استان شد.

    هادی حق شناس اظهار داشت: با توجه به بارش های شدید و بروز حوادث گذشته مانند سیل پارسال، گلستان نیازمند ایستگاه سیار هواشناسی است.

    مدیرکل هواشناسی گلستان هم در این مراسم با اشاره به بهره برداری از ۱۵ ایستگاه برخط باران سنج و افزایش توان پایش بارشی در این استان گفت که گلستان از نظر تعداد ایستگاه‌‎های باران سنجی برخط در رتبه نخست کشور قرار دارد.

    نور بخش داداشی اظهارداشت : با توجه به ویژگی های خاص اقلیمی گلستان و ثبت بارش های نقطه و رگباری ناشی از فعالیت ابرهای جوششی، این مراکز آن‌لاین کمک موثری در صدور هشدارهای کوتاه مدت در مواقع بروز سیل خواهند کرد.

    بهره‌برداری از۱۵ایستگاه باران‌‎سنج برخط

    وی بیان کرد: این ایستگاه ها در سرشاخه های حوزه های آبریز مناطق صعب العبور گلستان مکان یابی شده و از طریق آن، مقدار و شدت بارش‌ها بصورت ۲۴ ساعته به مرکز اطلاعات ارسال و پردازش می شود.

    بگفته وی گلستان پیش از این دارای ۱۳ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی بود.

    گلستان از استان های سیل خیز کشور محسوب می شود و در سالیان گذشته سیل های مخربی بسیاری باعث جان باختن ده ها نفر و خسارت های چند صد میلیاردی به استان شد.

    سیل پارسال گلستان، آخرین نمونه از سیل های مرگبار این استان است که ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت و جان ۱۱ نفر را گرفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *