×
×

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس،
نگران کننده بودن روندابتلابه کرونا درروستاها

  • کد نوشته: 13023
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • ۰
  • رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس، روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در روستاهای این شهرستان مرزی طی یک هفته گذشته را نگران کننده دانست و گفت: درحال حاضر از ۵۳ بیمار گنبدی بستری در مراکز درمانی ۲۶ نفر آنها از اهالی مناطق روستایی هستند.
    نگران کننده بودن روندابتلابه کرونا درروستاها
  • تبلیغ هدفمند

     رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس، روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در روستاهای این شهرستان مرزی طی یک هفته گذشته را نگران کننده دانست و گفت: درحال حاضر از ۵۳ بیمار گنبدی بستری در مراکز درمانی ۲۶ نفر آنها از اهالی مناطق روستایی هستند.

    عبدالرحیم پالیده روز یکشنبه در جمع دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس اظهارداشت: در پیک اول و دوم شیوع کرونا دراین شهرستان، ۳۵ درصد مبتلایان به این بیماری از مناطق روستایی بودند که اکنون و طی هفته گذشته این رقم به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

    وی، برگزاری پرشمار مراسم عروسی‌ با حضور تعداد زیاد مهمان و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز اجرای مسابقات کشتی و والیبال در حاشیه این مراسم‌ها را از دلایل اصلی افزایش شمار بیماران کرونایی در مناطق روستایی گنبدکاووس برشمرد و افزود: هم اکنون ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان مرزی بستری هستند که ۵۳ نفر آنها گنبدی می‌باشند.

    نگران کننده بودن روندابتلابه کرونا درروستاها
    نگران کننده بودن روندابتلابه کرونا درروستاها

    دکتر پالیده هشدار داد: نتیجه تداوم برگزاری عروسی‌ بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق روستایی و شهری گنبدکاووس بدون تردید طی چند روز آینده تبدیل وضعیت نارنجی این شهرستان به قرمز خواهد بود.

    وی تصریح کرد: درصورت قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس و ورود به پیک سوم این بیماری باتوجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا، افزایش آمار بستری بیماران و ایجاد اشکال در ارائه مطلوب خدمات درمانی به آنها، دور از انتظار نخواهد بود.

    رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین با اشاره به افزایش سرایت بیماری کرونا، از دهیاران مناطق روستایی این شهرستان خواست تا از خانواده داماد و عروس قبل از برگزاری مراسم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دعوت محدود مهمان تعهد بگیرند تا در صورت رعایت نکردن تعهدات، افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

    پالیده ادامه داد: تاکنون واکسنی برای درمان کرونا تولید نشده بنابراین اولویت اصلی بایستی همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل زدن ماسک، رعایت فاصله‌ اجتماعی، شست و شوی مداوم دست و شرکت نکردن در تجمعات باشد.

    همچنین معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار گنبدکاووس در این نشست با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در روستاها، گفت: دهیاران باید نظارت دقیق‌تری بر رعایت این دستورالعمل‌ها و برگزاری تجمعات داشته باشند.

    علی‌اکبر برآبادی همچنین با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین سهمیه آرد و پخت نان در گنبدکاووس و مناطق روستایی آن وجود ندارد، از دهیاران خواست با تشدید نظارت‌ها مانع از فروش احتمالی آرد توسط نانوایان شوند.

    شهرستان مرزی گنبدکاووس با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز شنبه ۱۰ آبان اعلام کرد که با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *