×
×

مدیر عامل برق منطقه‌ای آذربایجان
تضمین ایمنی برق تبریز تا۴۰سال باافتتاح تونل انرژی

  • کد نوشته: 13027
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۱
  • ۰
  • مدیر عامل برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به اجرای طرح تونل انرژی و پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز گفت: با بهره‌برداری از این طرح برق تبریز در ۴۰ سال آینده به شکلی ایمن تامین می‌شود.
    تضمین ایمنی برق تبریز تا۴۰سال باافتتاح تونل انرژی
  • تبلیغ هدفمند

     مدیر عامل برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به اجرای طرح تونل انرژی و پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز گفت: با بهره‌برداری از این طرح برق تبریز در ۴۰ سال آینده به شکلی ایمن تامین می‌شود.

    افشین روشن‌ میلانی، امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته «پدافند غیرعامل» اظهار داشت: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین منابع مالی سال آینده به بهره برداری می رسد.

    وی طول تونل انرژی تبریز را چهار کیلومتر و قطر آن ۳٫۵ متر ذکر کرد و گفت: عملیات اجرایی ۳.۲ کیلومتری از این طرح انجام شده و بقیه نیز در حال انجام است. 

    وی با اشاره به برآورد اولیه ۳۰۰ میلیارد ریالی اجرای تونل انرژی و پست ۲۳۰ کیلوولت مرکزی تبریز اضافه کرد: با توجه به نواسانات قیمت ها، تعدیل های مختلفی از سوی سازمان برنامه و بودجه در هزینه کردهای این طرح اعمال شده است. 

    روشن میلانی در خصوص اتلاف انرژی در برق منطقه ای نیز گفت: به طور قطع میزان انرژی که تولید می‌کنیم برابر با مقداری نیست که به دست مشتری می رسد و مقداری تلفات داریم که این تلفات به دو بخش فنی و غیرفنی تقسیم می‌شود؛ تلفات غیرفنی برق شامل برداشت‌های غیرمجاز از شبکه می‌شود.  

    وی با بیان اینکه با اتخاذ تدابیری، میزان تلفات برق منطقه ای آذربایجان از ۱۴ درصد به زیر ۱۰ درصد رسیده است، توضیح داد: میزان تلفات انرژی ۲/۳۲ درصد است. 

    وی با بیان اینکه عمده مشکل تولید و مصرف برق در تابستان است، گفت: البته در زمستان نیز با مشکل تولید برق مواجه هستیم؛ گاه برای آمادگی در تابستان، تعمیرات برخی شبکه‌ها در زمستان انجام می گیرد و آنها را از مدار خارج می‌کنیم که این منجر به برابری تولید و مصرف می‌شود. 

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: مصرف برق آذربایجان شرقی به حدود یکهزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد که ۴۰ درصد آن در بخش صنعت است.

    روشن میلانی با اشاره به آماده‌سازی خطوط برق در مناطق، تغییر سیم‌های هوایی به سیم روکش‌دار، طراحی شبکه‌های انتقال برای پایدارسازی به عنوان برخی از اقدامات شرکت برق منطقه ای آذربایجان در حوزه اقدامات پدافندیگفت: برای پایدارسازی شبکه‌های انتقال بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت منطقه تاسیسات نصب می‌شود. 

    وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی لازم برای افزایش تاب‌آوری مشترکان برق در شرایط ویژه افزود: مشترکان اصلی‌ترین طرف ما هستند که می‌توانند نقش اصلی را در شرایط وقوع بحران ایفا کنند. 

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: یکی از عوامل افزایش تاب‌آوری، افزایش سبد تولید برق از حامل‌های انرژی‌های مختلف است به طوری که ما نیروگاه‌های بادی آق کند میانه و  نیروگاه‌های خورشیدی در استان داریم. 

    وی افزود: نیروگاه‌های دیزلی کوچک نیز در نقاط مختلف استان وجود دارد که اسباب دست ماست و از طریق آن می‌توان افت ولتاژ را کنترل و خاموشی را محدود کرد. 

    روشن‌میلانی به نیروگاه‌های بزرگ آذربایجان شرقی از قبیل تبریز، سهند و طرح توسعه واحدهای نیروگاه های هریس و سهند اشاره کرد و گفت: این سه، نیروگاه بزرگ استان هستند که میزان تولید برق آنها از مقدار مصرف استان بیشتر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *