×
×

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
اردکان بحرانی است،مردم هوشیارباشید

  • کد نوشته: 13206
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
  • ۰
  • معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان ضیایی اردکان خواهان همکاری بیشتر مردم در مبارزه با ویروس کرونا شد و گفت: آمار افراد بستری به بیماری کووید- ۱۹ در این واحد بهداشتی و درمانی به نسبت جمعیت شهرستان بالاست.
    اردکان بحرانی است،مردم هوشیارباشید
  • تبلیغ هدفمند

    معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان ضیایی اردکان خواهان همکاری بیشتر مردم در مبارزه با ویروس کرونا شد و گفت: آمار افراد بستری به بیماری کووید- ۱۹ در این واحد بهداشتی و درمانی به نسبت جمعیت شهرستان بالاست.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا دکتر قاسم جان بابایی در این بازدید به بررسی روند خدمت رسانی به بیماران بستری در بخش های حاد تنفسی بیمارستان پرداخت و افزود: این بیمارستان با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز روبروست.

    وی با ابراز رضایت از  کیفیت ارایه خدمات در این مرکز درمانی و بهداشتی بر تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد و خواستار همکاری مردم برای مقابله با کرونا شد و گفت: شهروندان در صورتی که علایم سرماخوردگی ، تب و سردرد داشته باشند با مراجعه به پزشک و بهبودی خود، زنجیره این ویروس را قطع کنند.

    اردکان بحرانی است،مردم هوشیارباشید
    اردکان بحرانی است،مردم هوشیارباشید

    وی با بازدید از پروژه های عمرانی حوزه بهداشت اردکان بر اتمام طرح استانداردسازی اورژانس این شهر تاکید کرد و قول مساعدت در این مورد داد.

    وی همچنین امروز از بیمارستان میبد باردید کرد و با تاکید براینکه همه داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی فراهم است، گفت که کادر درمانی کشور با استفاده از تجربه ۹ ماه گذشته، بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ را درمان و از آنها به خوبی مراقبت می کنند.

    وی افزود: تمامی امکانات و زیرساخت‌های این واحد بهداشتی و درمانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و همکاران بسیار خوب از بیماران مراقبت می‌کنند.

    همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( سه شنبه) گفت: با فوت ۴۲۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی  به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

    سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۳ آبان ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۹۳۲ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۹۴ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۳۷ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت:تاکنون ۴۹۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۳۷۸ نفر از افراد بدحال  تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    لاری افزود: از لحاظ شیوع کرونا شرایط در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و  هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

    وی گفت: ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن به اطراف فرد ناقل منتقل می شود و حتی ویروس های دارای وزن سبک تر تا ساعت ها در هوای پیرامون فرد باقی می ماند بنابراین خطر انتقال بیماری در محیط های سربسته بسیار زیاد است.

    سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این نگرانی به خصوص در فصول سرد سال که در و پنجره ها بسته است بیشتر است بنابراین لزوم استفاده از تهویه مناسب برای جلوگیری از قدرت سرایت ویروس کرونا بسیار مهم است و یکی از نگرانی های جدی وزارت بهداشت در فصول سرد سال نبود تهویه مناسب در مکان های سربسته و افزایش قدرت انتقال این ویروس و افزایش تصاعدی موارد بیماری در کشور است.

    لاری ادامه داد: با توجه به این نگرانی جدی از مردم درخواست داریم تا حد ممکن از حضور در فضاهای سربسته و مکان های پرتجمع و پرتردد مانند پاساژها و مراکز خرید سربسته خودداری کنند و در صورت حضور  حتما ماسک بزنند و فاصله ۱.۵ تا ۲ متری را از دیگران حفظ کنند.

    وی گفت: توصیه مهم دیگر وزارت بهداشت این است که از مردم می خواهیم در این شرایط خطرناک از هر گونه برگزاری مهمانی، دورهمی های خانوادگی با اقوام و آشناسان جدا خودداری کنند تا شاهد افزایش بیشتر موارد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور نباشیم.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *