×
×

مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان
جریمه در انتظارنانوایان متخلف

  • کد نوشته: 13225
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
  • ۰
  • مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: واحدهای نانوایی این استان نباید به افراد فاقد ماسک خدمت ارائه کنند که در صورت مشاهده این موضوع و دریافت گزارش‌های مردمی نسبت به جریمه آنها اقدام خواهد شد.
    جریمه در انتظارنانوایان متخلف
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان گفت: واحدهای نانوایی این استان نباید به افراد فاقد ماسک خدمت ارائه کنند که در صورت مشاهده این موضوع و دریافت گزارش‌های مردمی نسبت به جریمه آنها اقدام خواهد شد.

    جلیل نصیری ، با اشاره به تشدید نظارت های کرونایی بر صنف نانوایی های استان افزود: این کار با هدف پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به حداقل رساندن تجمعات همچنین به کارگیری نکات بهداشتی از سوی متصدیان و مشتریان در واحدهایی نانوایی انجام می شود.

    این مسؤول ادامه داد: با کارهای انجام گرفته شاخص رعایت بهداشت فردی در نانوایی ها این استان به ۸۷ درصد رسیده که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری ۲۰ درصد بیشتر است.

    وی اضافه کرد: بررسی کارشناسان نشان می دهد میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان نانوایی و گیرندگان خدمت هر دو ۸۶ درصد است که تلاش می شود با آموزش های لازم این میزان به مراتب افزایش یابد.

    این مسؤول با بیان اینکه با گذشت ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری در صنوف مختلف به ویژه نانوایی ها آنگونه که باید و شاید نهادینه نشده است، ادامه داد: این موضوع به فرهنگ سازی نیاز دارد و از طرفی گذشت زمان نیز به تحقق این مساله مهم کمک فراوانی می کند.

    وی اظهار داشت: تشدید نظارت ها در واحدهای نانوایی به صورت روزانه، حتی روزهای تعطیل شامل گروه های سه نفر بوده که پس از بازدیدهای میدانی موارد را گوشزد می کنند که در صورت عدم رعایت برخوردهای لازم انجام می گیرد.

     مدیر گروه بهداشت محیط استان زنجان  ادامه داد: هر چند به متصدیان واحدهای نانوایی اعلام شده که تجمعات چند نفره برای خرید نان ممنوع است، اما برخی شهروندان به این موضوع مهم توجه نمی کنند و حضور انفرادی شهروندان در راستای کاهش انتشار ویروس و حفظ سلامتی آنان است.

    وی اضافه کرد: یکی از موارد مهم در واحدهای نانوایی پرداخت وجه با کارتخوان بوده و در این خصوص یک متصدی با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از دستکش یکبار مصرف، علاوه بر تحویل نان مجاز به کشیدن کارت بوده و دیگر افراد حق انجام چنین کاری را ندارند.

    این مسؤول از هم استانی ها خواست با توجه به شیوع کرونا و اهمیت رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی، کمک حال عوامل بهداشت حرفه ای و محیط استان بوده و در صورت بروز تخلف، مراتب را به سامانه ۱۹۰  و ۴۰۳۰ اطلاع دهند که در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

    نصیری خاطرنشان کرد: از مجموع اکیپ های بهداشت این استان، ۱۵ اکیپ بهداشت حرفه ای و محیط نیز به شهر زنجان اختصاص دارد که در امر تشدید نظارت بر واحدهای نانوایی، مراکز عرضه مواد غذایی اماکن عمومی و ادارات مشارکت فعالانه ای دارند.

     به گفته وی، این استان یک هزارو ۴۰۰ واحد نانوایی فعال در استان دارد که ۵۰ درصد آن معادل ۷۰۰ واحد در شهر زنجان واقع شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *