×
×

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی
پویش آجربه‌آجرباحضوربیش از۵هزارخیر

  • کد نوشته: 13258
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
  • ۰
  • مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۶۲ نفر خیر در پویش آجر به آجر و ساخت مدرسه شرکت کردند که در مجموع یک میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده است.
    پویش آجربه‌آجرباحضوربیش از۵هزارخیر
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۶۲ نفر خیر در پویش آجر به آجر و ساخت مدرسه شرکت کردند که در مجموع یک میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده است.  

    امین فلاح اظهار داشت: در پویش آجر به آجر که با ماه محرم هم زمان شد، هر استان یک پروژه را معرفی کرد و در این استان ساخت مدرسه در دوین در دستور کار قرار گرفت.

    وی افزود: برای اجرای این پروژه چهار میلیار ریال اعتبار نیاز است که مقرر شد نیمی از آن با کمک خیران و ۵۰ درصد دیگر از محل کمک های دولت تامین شود.

    وی با بیان اینکه تاکنون نیمی از سهم خیران برای ساخت این مدرسه محقق شده است افزود: خراسان شمالی از استان های موفق در جذب خیران در قالب پویش آجر به آجر است.

    پویش آجربه‌آجرباحضوربیش از۵هزارخیر
    پویش آجربه‌آجرباحضوربیش از۵هزارخیر

    فلاح اظهار داشت: در طرح آجر به آجر تلاش داریم تا از ظرفیت خیران برای اجرای پروژه‌های آموزشی و ساخت مدارس بیشتر استفاده کنیم، در این زمینه رویکرد ما این است که امکان حضور نیکوکاران بیشتر شود.

    وی گفت: در این طرح، افراد با هر میزان توان مالی، حتی با تامین یک آجر، می توانند در ساخت مدرسه مشارکت کنند و با هر میزان کمک مالی می توانند در کار مدرسه سازی سهیم شوند.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ تعداد خیران در رده ۱۰ قرار دارد اما به لحاظ جمعیت،  جزو پنج استان برتر کشور است.  

    بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است

    ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند به مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

    در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *