×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری
انجام روزانه ۵۰۰آزمایش کرونا

  • کد نوشته: 13286
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۴
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام می‌گیرد که نسبت به ماه‌های گذشته آمار قابل توجهی است.
    انجام روزانه ۵۰۰آزمایش کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه به طور میانگین ۵۰۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام می‌گیرد که نسبت به ماه‌های گذشته آمار قابل توجهی است.

    مجید شیرانی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حدود ۴۵ هزار نمونه‌گیری در استان انجام شده است که بیش از سه هزار مورد آن مثبت گزارش شده است.

    وی همچنین از فوت ۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های استان از ابتدا تاکنون به ۴۴۴ نفر رسیده است.

    شیرانی کنترل شیوع کرونا در این استان را همراه با ۲ چالش دانست و تصریح کرد: چالش نخست دورهمی‌های خانوادگی و گردش فامیلی ویروس کرونا است که با وجود تاکیدات بسیار همچنان مورد بی‌توجهی مردم است.

    انجام روزانه ۵۰۰آزمایش کرونا
    انجام روزانه ۵۰۰آزمایش کرونا

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: چالش دیگر بی‌توجهی به قرنطینه خانگی افراد بیمار بدون علامت و یا کم‌علامت است، این افراد در حالی که از بیماری خود آگاه هستند اما نسبت به خودقرنطینه‌گی بی‌توجهی می‌کنند.

    شیرانی هرگونه علائم سرماخوردگی را به منزله ابتلا به ویروس کرونا قلمداد کرد و گفت: افرادی که با علائمی از جمله تنگی نفس، بدن درد، کوفتگی بدن، مشکلات گوارشی و تهوع و استفراغ روبرو شوند باید فرض را بر ابتلا به کرونا قرار دهند و خود را قرنطینه خانگی کنند.

    وی با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا و تکمیل ظرفیت بخش‌های کرونا مراکز درمانی این استان، اظهار داشت: یک طبقه از بیمارستان کاشانی شهرکرد تخلیه شده تا در صورت نیاز به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

    ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *