×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
روستاهادر معرض خطرجدی کرونا

  • کد نوشته: 13325
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به پایان فصل کار و تجمع خانوارهای روستایی در منازل، احتمال شیوع کرونا در نواحی روستایی این استان افزایش یافته است.
    روستاهادر معرض خطرجدی کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به پایان فصل کار و تجمع خانوارهای روستایی در منازل، احتمال شیوع کرونا در نواحی روستایی این استان افزایش یافته است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه در روز چهارشنبه، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: برخی از شهروندان استان در ایام تعطیل، به ویژه روزهای پایانی هفته به روستاها سفر می کنند که این اقدام، امکان انتقال بیماری به روستاییان را بیشتر می کند.

    وی افزود: از سویی برگزاری مراسم عروسی و ترحیم در برخی از روستاها و تبادلات جمعیتی، که عمدتا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت می گیرد، احتمال  ابتلای روستاییان به کووید ۱۹ را افزایش داده است.    

    دکتر هاشمی گفت: بر اساس آمار موجود اکنون ۶۵ درصد از مبتلایان به کرونا در این استان را شهرنشینان و ۳۵ درصد از آنان را روستاییان تشکیل می دهند.

    روستاهادر معرض خطرجدی کرونا
    روستاهادر معرض خطرجدی کرونا

    خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی شده است و شهرستان اسفراین در این استان نیز در چند روز اخیر به عنوان منطقه بحرانی کرونا شناخته شده است.

    از روز دوشنبه هفته جاری محدودیت های کرونایی تردد برای ورود و خروج خودرو از بجنورد، مرکز این استان به اجرا درآمده و برای شهرستان بحرانی اسفراین نیز محدودیت های شغلی سطوح ۲، ۳ و ۴ کرونا اعمال شده است.  

    دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنان از ارائه به‌روز شمار مبتلایان به ویروس کرونا طفره می رود اما بنابر اعلام رییس این دانشگاه،  روز یکشنبه گذشته در نشست هم اندیشی اعمال محدودیت های ترددی، شمار بستری شدگان کرونا در مراکز درمانی این استان را ۳۲۴ نفر عنوان کرده بود.

    منبع: وبدا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *