×
×

کروناوسایه سکوت بروالیبال کشور

  • کد نوشته: 13347
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵
  • ۰
  • لیگ برتر والیبال امسال در سایه همه‌گیری ویروس کرونا در حالی از سر گرفته شد که بعد از خیز مجدد، برای مدتی تعطیل و در نهایت با تصمیم مسوولان فدراسیون و سازمان ‌لیگ شیوه دیگری برای ادامه، آن هم به صورت متمرکز اتخاذ شد که این امر، سکوت لیگ را به همراه داشته است.
    کروناوسایه سکوت بروالیبال کشور
  • تبلیغ هدفمند

    لیگ برتر والیبال امسال در سایه همه‌گیری ویروس کرونا در حالی از سر گرفته شد که بعد از خیز مجدد، برای مدتی تعطیل و در نهایت با تصمیم مسوولان فدراسیون و سازمان ‌لیگ شیوه دیگری برای ادامه، آن هم به صورت متمرکز اتخاذ شد که این امر، سکوت لیگ را به همراه داشته است.

    به گزارش بازار کسب کارآنلاین به نقل از ایرنا، تاثیرگذاری کرونا بر والیبال به ویژه لیگ برتر در نهایت منجر به تعطیلی موقت و در نتیجه تغییر شیوه برگزاری آن شد.

    از ابتدای لیگ امسال، ابتلا به کرونای بازیکنان مختلف در تمام تیم‌ها محرز شد به طوری که در هفته نخست شاهد غیبت چند بازیکن در تیم آذرباتری ارومیه و حضور پیکان بدون پاسور بودیم و در سایر هفته‌ها نیز همه تیم‌ها دچار مشکل مشابه بودند.

    از سوی دیگر این بیماری فراگیر سبب برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران شد و شهرهای والیبال‌خیز کشور همچون ارومیه و گنبد که در سالیان گذشته و متمادی همواره بیشترین آمار حضور تماشاگر در لیگ برتر را داشتند، از این نکته مثبت محروم شدند و سالن غدیر ارومیه که همواره و بخصوص در بازی‌های حساس شاهد حضور ۶ هزار تماشاگر بود، در سکوت غیبت آنها، میزبان لیگ امسال شد.

    تصمیم عجیب سازمان لیگ در افزایش تعداد تیم‌ها و برگزاری مسابقات در یک گروه با وجود نظر اکثر تیم‌ها بر ۲ گروهی شدن رقابت‌ها نیز بر تعداد سفرها افزود و همین مسافرت‌ها خود در افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری سخت دارد.

    لیگ باید از ابتدا در ۲ گروه برگزار می‌شد

    دبیر هیات والیبال آذربایجان‌غربی در این زمینه گفت: شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای مسابقات مختلف از جمله والیبال ایجاد کرد.

    افشین خدایاری گفت: قبل از آغاز مسابقات، بیشتر باشگاه‌های این فصل لیگ برتر پیشنهاد برگزاری لیگ در ۲ گروه را داشتند، سازمان لیگ با اصرار مسابقات را در یک گروه برگزار کرد و اکنون مشکلات زیادی بابت این وضعیت ایجاد شد.

    وی افزود: شیوع کرونا همچنین به مسابقات دیگر والیبال نیز ضربه زد و نمایندگان آذربایجان غربی بدلیل شیوع یکی از بازیکنان به این بیماری با وجود آنکه سال گذشته نیز قهرمان مسابقات ساحلی رده‌های سنی بودند، به رقابت‌های کشوری اعزام نشدند.

    امسال تیم‌ها، با علم به کرونا وارد لیگ شدند

    سرمربی شهرداری ارومیه نیز درخصوص تاثیر کرونا بر لیگ برتر والیبال گفت: بی‌شک این بیماری بر تمام رشته‌ها تاثیرگذاشته و والیبال نیز از این حیث دچار مشکلاتی شده با این حال برخلاف لیگ سال گذشته که در میانه مسابقات این بیماری شیوع یافت و تیم‌ها آمادگی مقابله با آن را داشتند، امسال تیم‌ها با علم به وجود این بیماری وارد لیگ برتر شدند و نسبت به سال گذشته مشکلات و بحران کمتری دارند.  

    پیمان اکبری افزود: با توجه به اهمیت سلامتی، همه تیم‌ها وظیفه دارند پروتکل‌ها را بطور کامل رعایت کنند با این حال گاهی با رعایت تمام این شیوه‌نامه‌ها، شاهد ابتلای بازیکنان یا اعضای تیم‌ها به این بیماری هستیم که امیدواریم چنین اتفاقی برای همه تیم‌ها در مراحل پایانی رخ ندهد زیرا اگر در این مرحله این اتفاق برای تیمی رخ دهد و سبب پذیرفتن چند شکست برای آن تیم شود، جبران آن در ادامه امکان پذیر است ولی در مراحل پایانی باعث لطمات جبران ناپذیر برای تیم‌ها می‌شود.

    وی درخصوص نوع برگزاری ادامه لیگ گفت: در نشست برگزار شده سعی شد تصمیمی گرفته شود که کمترین لطمه به تیم ها و لیگ برتر وارد شود و دراین خصوص تیم‌های شهرستانی با توجه به کاهش سفر کمترین مشکل را خواهندداشت گرچه حضور تیم‌ها در کنار هم ممکن است مشکلات دیگری را ایجاد کند.

    نتایج تست‌ها در ارومیه با تهران متفاوت است

    سرمربی آذرباتری ارومیه هم در این خصوص گفت: بیماری کرونا مشکلاتی را برای تمام رشته‌های ورزشی از جمله والیبال و برای همه تیم‌های لیگ برتر از جمله آذرباتری ایجاد کرده است به طوری که حتی تیم پیکان هفته اول را بدون پاسور به میدان رفت.

    ساسان خداپرست افزود: متاسفانه جواب تست‌ها در ارومیه با تهران و تبریز متفاوت است به طوری که از ۱۳ عضو باشگاه که در ارومیه مثبت تشخیص داده شد، در آزمایش دوباره در تبریز یا تهران، جواب منفی شد و اکنون اعتماد ما به نمونه‌هایی که در ارومیه گرفته می‌شود، سلب شده است.

    وی گفت: متمرکز شدن بازی‌ها در تهران با توجه به اینکه آزمایش‌ها در یک آزمایشگاه انجام خواهدشد، بی‌شک نتیجه واقعی‌تری اعلام و تیم ما مشکلات کمتری در این زمینه خواهدداشت.

    سرمربی آذرباتری ادامه‌داد: از طرفی اعلام دیرهنگام نتیجه آزمایش‌ها و همچنین اشتباهات رخ داده در این زمینه علاوه بر مشکلاتی که برای تیم ما ایجاد کرد، از لحاظ روحی نیز ضربات جبران ناپذیری به بازیکنان و آذرباتری داشت.

    خداپرست افزود: با توجه به مسابقات پیش روی المپیک و برای آمادگی بازیکنان، لیگ باید ادامه یابد.

    کرونا و نبود تماشاگران بیشترین ضربه را به نمایندگان ارومیه زده است

    سرمربی ارومیه‌ای والیبال و کارشناس این رشته درخصوص تاثیر کرونا گفت: متاسفانه شاهد درگیری دنیا با یک ویروس سخت شده ایم و همه برنامه‌ها و ورزش‌ها از جمله والیبال تحت‌الشعاع قرار گرفته و لیگ برتر امسال نیز دچار مشکلات عدیده بخاطر این بیماری شده است.

    ناصر شهنازی افزود: تاثیر این بیماری از سال گذشته تاکنون، سبب نیمه‌کاره ماندن لیگ فصل گذشته و تعطیلی ۲ هفته‌ای لیگ امسال بود و از طرفی بدلیل این بیماری شاهد بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌ها هستیم که این اتفاق بیشترین ضربه را به تیم‌های پرتماشاگری چون نمایندگان والیبال ارومیه، گنبد و آمل زده‌است.

    سالن خالی از تماشاگر غدیر در جریان لیگ امسال
     سالن خالی از تماشاگر غدیر ارومیه در جریان لیگ امسال

    وی گفت: یقین دارم اگر این بیماری نبود و شاهد حضور تماشاگران بودیم، نتایج لیگ متفاوت‌تر رقم می‌خورد و نمایندگان این شهر نتایج بهتری نسبت به نتایج کنونی کسب می‌کردند زیرا هواداران بر تیم‌های این شهر همه‌ساله تاثیرگذار بوده‌اند.

    این کارشناس والیبال در مورد برنامه‌ریزی جدید فدراسیون برای ادامه لیگ گفت: از ابتدای لیگ با توجه به شرایط موجود کشور، باید لیگ را با حداکثر ۱۲ تیم برگزار می‌کردیم و نحوه برگزاری بازی‌ها نیز در ۲ گروه برنامه‌ریزی می‌شد با این‌حال تصمیم‌گیران به تصمیم ابتدایی اشتباه خود پی بردند و بعد از همه‌گیری این بیماری در همه تیم‌ها، ادامه لیگ را به شکل دیگری برنامه‌ریزی کردند.

    شهنازی افزود: از این پس و با توجه به برگزاری متمرکز بازی‌ها که با تصمیم خردجمعی گرفته‌شده و باید به آن تمکین شود، شاهد کاهش رفت‌وآمد تیم‌ها و در نتیجه کاهش ابتلای به این بیماری خواهیم‌بود.

    با توجه به وضعیت بسیاری از رشته های ورزشی در سایه همه گیری کرونا، وضعیت والیبال بسیار بهتر از اغلب آنها بوده و انتظار می رود با ادامه بازی ها به صورت متمرکز، مشکل این لیگ حل شود.

    هرچند همه مردم و علاقه مندان به رشته ورزشی والیبال در انتظار اتمام وضعیت شیوع همه گیر کرونا بوده و چشم انتظار حضور در سالن های پرتماشاگر این رشته ورزشی به ویژه در شهر ارومیه هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *