×
×

محدودیت‌های جدید کرونایی

  • کد نوشته: 13361
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵
  • ۰
  • اجرای محدودیت‌های جدید پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بویژه در زمینه سفر و تردد برای بوشهری‌هایی که هر ساله از اواسط پاییز به دلیل تعدیل شرایط آب و هوایی میزبان مسافران و گردشگران زیادی از استان‎های همجوار بودند، باعث رضایت‌مندی آنان شده‌است.
    محدودیت‌های جدید کرونایی
  • تبلیغ هدفمند

    اجرای محدودیت‌های جدید پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بویژه در زمینه سفر و تردد برای بوشهری‌هایی که هر ساله از اواسط پاییز به دلیل تعدیل شرایط آب و هوایی میزبان مسافران و گردشگران زیادی از استان‎های همجوار بودند، باعث رضایت‌مندی آنان شده‌است.

    به گزارش بازار کسب کار به نقل از ایرنا، براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از عصر روز دوشنبه هفته جاری اعمال محدویدت‌های جدید ترددی به مرکز ۲۵ استان کشور که شرایط شیوع این ویروس در آنها قرمز است، آغاز شد.

    بوشهر در نیمی از سال هوایی گرم و شرجی دارد که کمتر مسافری در این شرایط بار سفر به این استان می‎بندد اما با اتمام ماه مهر، مهر و مهمان‌نوازی بوشهری‎ها بیش از هر زمان دیگری به دلیل مسافرانش می‎نشیند و آنها را در تعطیلات سراسیمه به سواحل خلیج فارس می‎کشاند.

    طوریکه در روزهای تعطیل پاییز سال‌ های گذشته، ساحل بوشهر مملو بود از خودروهایی با پلاک‌هایی از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، تهران و دیگر استان‌ها که برای ساعت‌هایی آرامیدن و استراحت در ساحل خلیج فارس و لذت بردن از غذاهای خوشمزه دریایی دست پخت بوشهری‌ها به این استان سفر می‌کردند. 

    اما امسال شاید نخستین پاییز بوشهر است که به دلیل شیوع و همه گیری ویروسی کشنده در سراسر دنیا از جمله ایران و استان بوشهر، این ساحل نشینان خونگرم چشم انتظار  مهمانی نیستند و حتی از اعمال محدودیت‌های تردد و سفر به این استان و شهر خشنود هستند.

    در گذری که بامداد روز سه‎شنبه هفته جاری به عنوان نخستین روز تعطیلات در ساحل بوشهر انجام شد حتی یک خودرو با پلاک غیربومی نیز وجود نداشت و با توجه به بار روانی اعمال محدودیت‎های حتی از پیاده روی و دوچرخه سواری خود بوشهری‎ها نیز در این روز خبری نبود. 

    محدودیت‌های جدید کرونایی
    محدودیت‌های جدید کرونایی

    اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه محدودیت‌های ترددی و کنترل مبادی ورودی و خروجی این استان از ظهر روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه آغاز شده‌است.

    به گفته فرمانده انتظامی استان بوشهر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خروج تمامی خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهر بوشهر مرکز این استان و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به این استان و شهر بوشهر ممنوع شده‌است.

    سردار خلیل واعظی زمان خاتمه اجرای این طرح را تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ آبان اعلام می‎کند.

    وی با اشاره به اینکه رانندگان متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند افزود: این محدودیت‌ها شامل خودروهای حامل مواد غذایی و دارویی، مواد سوختی و فاسد شدنی، امدادی، اضطراری و اورژانسی نیست.

    محدودیت‌های جدید نقطه قوت مدیریت کرونا

    شهروند بوشهری اعمال محدودیت‏‌های جدید در مرکز ۲۵ استان کشور را کمکی برای بهبود اوضاع دانست و معتقد است نیامدن مسافران استان‌‏هایی که شیوع کرونا در آنها بالا است نقطه قوتی در مدیریت این بیماری است.

    مهرداد عزیززاده گفت: این روزها گرچه در سال‎های گذشته فصل آغاز سفرهای پاییزی به بوشهر بود اما امسال به هیچ وجه موقعیت مناسبی برای میزبانی از میهمانان نداریم.

    وی عنوان کرد: شاید خانواده‏‎ای از خستگی سفر نرفتن رنج این محدودیت‎های کرونایی را برای رسیدن به ساحل به جان بخرد اما اگر یک آن فکر کند که اگر در اثر این سفر غیرضرور، ممکن است خدای ناکرده عضوی از خانواده‌اش رااز دست بدهد بدون شک با حساسیت و ظرافت بیشتری تصمیم گیری می‎کند.

    به گفته عزیززاده وقت برای سفرهای نرفته بسیار زیاد است و آنچه که در این مقطع حساس باید دنبال شود جدی گرفتن پروتکل‎ها و ماندن در خانه به قیمت حفظ سلامت اعضای خانواده و سایر هموطنان است.

    ضرورت انتقال فعالیت‌های ورزشی از سالن‌ها به فضای باز

    مربی باشگاه بدن سازی نیز با ابراز گلایه از تعطیل نشدن باشگاه در سری جدید محدودیت این گونه شرح می‎دهد که با وجود قرار داشتن این حوزه در مشاغل گروه ۳ و ۴ خبری از تعطیلی آنها در بوشهر نیست.

    وی که تمایلی به بیان نامش ندارد، می‎گوید: باشگاه‎ها تعطیلی خود را منوط به ارسال نامه از اداره کل ورزش و جوانان می‎کنند که با توجه به نیامدن آن همچنان در باشگاه‌‏های خود را  روی ورزشکاران باز گذاشته‎اند.

    این مربی تاکید دارد با توجه به اهمیت ورزش و ضرورت تعطیل نشدن آن شایسته است با الگوگیری از مربیان و ورزشکاران ورزش کننده در فضای باز برای مدتی که خطر شیوع کرونا به بالاترین میزان ممکن رسیده قید سالن‌های ورزشی و بویژه سالن باشگاه‎های بدن سازی و پرورش اندام زده شود.

    مراکز فرهنگی هنری بوشهر پیشگام در اجرای محدودیت‌های کرونایی جدید

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در این ارتباط اظهار می‎کند: با توجه به ضرورت تعطیلی رسته‌های شغلی گروه ۳ در قالب محدودیت‌های پیشگیری از شیوع کرونا همه آموزشگاه‌ها، موسسه‌ها، سینماها، مراکز تئاتر در این استان تا ۲۴ آبان ماه جاری تعطیل خواهد بود.

    فاطمه کرمپور افزود: این تعطیلی با تصمیم ستاد ملی کرونا برای تشدید محدودیت‌ها وضع شده‌است.

    وی یادآور می‌شود: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم اجتماعی و فرهنگی، مذهبی و سایر همایش‌های واقع در گروه ۴ نیز تا ۱۰ روز دیگر منتفی است.

    در این ارتباط انتظار می‌رود جامعه هدف گروه‌هایی که فعالیت آنها تعطیل شده برای تامین سلامت جامعه نسبت به رعایت محدودیت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

    کرمپور افزود: پیشگیری و مقابله با کرونا نیازمند عزم همگانی است و در این عرصه اصحاب فرهنگ و هنر با ترغیب مردم به رعایت پروتکل‎ها می‌توانند نقشی جدی و تعیین کننده‎ ایفا کنند.

    مکان‎های با رعایت کمترین میزان پروتکل‌ها در بوشهر

      رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر از اسفندماه تاکنون ۱۲۰ هزار بازدید از ادارات، بانک‌‏ها، واحدهای صنفی و سایر اماکن انجام شده است که در ۸۵ درصد آنها رعایت پروتکل‎ها مطلوب و مابقی نامطلوب گزارش شده است.

    عباس قلی پور افزود:  سواحل، تفریگاه‎ها، بازارهای سرپوشیده، جشن‎های خانوادگی و آیین‎های تشییع با ۶۰ درصد رعایت از مکان‏‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل در این استان هستند.

    وی اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل‌‏ها اکنون در ادارات و بانک‎ها حدود ۸۰ درصد است که در مکان‏‌های عنوان شده مانند سواحل و تفریگاه‌ها نیز باید به این میزان برسد.

    محدودیت‌های جدید کرونایی
    محدودیت‌های جدید کرونایی
    پلمب ۸۱۰ واحد صنفی در استان بوشهر

    قلی پور ادامه داد: همچنین از ابتدای اسفندماه سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ بازدید مشترک با حضور دستگاه‏‌های تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان از واحدهای مختلف انجام شده‌است.

    وی یادآورشد:در مدت یاد شده ۸۱۰ واحد در استان بوشهر پلمب شدند که عمده آنها نیز واحدهای صنفی بود چرا که در بانک‎ها و ادارات با تذکرهای داده شده نسبت به رفع مشکل اقدام کردند.

    قلی پور گفت: با هدف پیشگیری از شرایط هشدار و کاهش فوتی و ابتلا باید همچنان مردم در رعایت پروتکل‏‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

    وی تاکید دارد که تعطیلی‏‌های پاییز امسال به هیچ وجه زمان مناسبی برای سفر نیست و باید سفرها را به زمان مناسب‎تری از لحاظ شیوع کرونا موکول کرد.

    ممنوعیت پارک خودرو و برپایی چادر در سواحل استان

     معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از شهروندان بوشهری درخواست می‎شود با رعایت کامل برای اجرا محدودیت‎های اعمال شده همکاری لازم را داشته باشند.

    مجید خورشیدی افزود: از فرمانداران نیز انتظار است در اعمال محدودیت‎ها حداکثر همکاری را با نیروی انتظامی و سایر دستگاه‎های زیربط داشته باشند تا استان همچنان به وضعیت مطلوب خود نسبت به سایر استان‌‏ها ادامه دهد.

    وی افزود: صدا و سیما و سایر رسانه‎ها نیز باید در ارتباط با محدودیت‎ها اطلاع رسانی حداکثری برای شهروندان داشته باشند تا از این طریق شاهد خبرهای خوشی پیرامون کاهش شیوع کرونا در استان بوشهر باشیم.

    خورشیدی گفت: از روز گذشته چهارشنبه نیز به مدت ۱۰ روز فعالیت شغل‎های گروه ۳ و ۴ شامل مشاغل آموزشی، ورزشی، کافه‎ها، آرایشگاه‏‌های زنانه و قهوه‎خانه‌ها در بوشهر ممنوع شده که امید است همگان نسبت به رعایت آن توجه کافی داشته باشند.

    وی همچنین تاکید دارد که باتوجه به ممنوعیت برپایی چادر و پارک خودرو در سواحل استان از شهروندان انتظار است این مهم را بطور جد مدنظر داشته باشند.

    به گفته خورشیدی شهروندان باید حتی المقدور تا جایی که می‌توانند ترددها در سطح شهر را به حداقل برسانند و برای انتخاب زمان سفرهای خود نیز باید آن را به زمانی موکول کنند که شیوع کرونا با شیب منفی همراه باشد.

    دیلم، تنگستان و بوشهر بدترین وضعیت کرونایی در استان بوشهر 

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۲۰ درصد تخت‎های بیمارستانی این استان در اشغال بیماران کرونایی قرار دارد و تا ۵۰ درصد کل تخت‎های بیمارستانی استان قابلیت اختصاص به بیماران کرونایی است.

    سعید کشمیری اظهارامیدواری کرد  با رعایت حداکثری فاصله‎گذاری اجتماعی، شست و شوی دست و استفاده از ماسک، اختصاص ۵۰ درصد تخت‌ها به بیماران کرونایی رقم نخورد.

    به گفته وی از حدود ۷۰۰فوتی کرونایی استان بوشهر تاکنون بیشترین جان باختگان مربوط به سالمندان است و بیماران دارای مزمن مانند فشارخون، قندخون و سایر بیماری‎های قلبی در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

    کشمیری گفت: این موضوع نشان می‎دهد که باید مراقبت بیشتری از سالمندان صورت گیرد تا بیماری کرونا به آنها منتقل نشود و چنانچه بیمار دیابتی کنترل نشده در خانواده وجود دارد باید بیماری وی کنترل و درمان شود، همچنین کنترل فشار خون، تغذیه و آرامش روح و روان در پیگیری از کرونا تاثیر زیادی دارد که باید نسبت به آن توجه ویژه شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر چند که نمودارهای ابتلا به کرونا در استان بوشهر به تیزی و شیب تند نمودارهای سیر استان‌ها نیست ولی نشانه‎هایی در این نوع بیماری وجود دارد که می‎تواند خیلی سریع زیاد شود.

    کشمیری یادآورمی‌‎کند محدودیت‎هایی از چند هفته پیش در استان بوشهر آغاز شده و استان در هر  وضعیتی که باشد اعمال محدودیت‎ها به کاهش آمار مبتلایان کرونا کمک می‌کند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر اکنون جز چهار استانی است که میزان ابتلا آن نسبت به سایر استان‎ها کمتر است ولی در این ویروس حتی نباید یک ذره دلخوش بود که وضعیت این استان از استان همسایه مطلوب‌تر است.

    کشمیری افزود: در برابر اپیدمی پیروزی وجود ندارد و شرایط این گونه نیست که فردی ادعا کند توانسته در برابر کرونا پیروز شود.

    وی ادامه داد: با رفت و آمدی که بین استان‎ها  وجود دارد پیروزی زمانی محقق می‎شود که بیماری از کل کشور رخت ببندد.

    کشمیری ادامه داد: اکنون از لحاظ ابتلا شهرستان‎های دیلم، تنگستان و بوشهر به ترتیب بدترین وضعیت را داشته و شهرستان‎های جنوبی به نسبت بهتر هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *