×
×

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس
ابتلابیش از۳۰درصدپرستاران به کرونا

  • کد نوشته: 13416
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۶
  • ۰
  • نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از مجموع ۱۱۰ هزار پرستاری که در مراکز درمانی کشور فعالیت می‌کنند، تاکنون ۳۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده ابتلای بیش از ۳۰ درصدی این قشر است.
    ابتلابیش از۳۰درصدپرستاران به کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از مجموع ۱۱۰ هزار پرستاری که در مراکز درمانی کشور فعالیت می‌کنند، تاکنون ۳۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده ابتلای بیش از ۳۰ درصدی این قشر است.

    دکتر سیدمحمد پاکمهر رو پنجشنبه در ستاد استانی مدیریت کرونای خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۶ هزار نفر از  پرستاران بیمار بهبود یافته و هم اکنون مشغول ارائه خدمت هستند،  اظهار داشت: با وجود کمبود نیرو در این بخش، از مجموع پرستاران بیمار ۶ هزار نفر امکان حضور مجدد در محل خدمت خود را پیدا نکرده‌اند و این در حالی است که از ابتدای شیوع این بیماری فقط ۴ هزار پرستار استخدام ‌شده اند.

    رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به مسائل کارکنان حوزه درمان را ضروری خواند و افزود: اگر نتوانیم به بخش درمان به خوبی رسیدگی و مشکلات آن ها را رفع کنیم با مشکلات بیشتری نیز مواجه خواهیم شد.

    دکتر پاکمهر از کمرنگ شدن اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مردم گلایه کرد و گفت: آمار فوتی های کرونا بالا رفته و فشار بر حوزه درمان زیاد شده است و انباشته شدن تعداد مبتلایان و بستری ها و فضا ناکافی درمانی، هزینه ها را افزایش می دهد و این در حالی است که آمار غیررسمی شمار مبتلایان چندین برابر آمار رسمی روزانه است.

    وی با تاکید بر اینکه مردم تدابیر ستاد کرونا و مسوولان را جدی نمی گیرند، اظهار داشت: خروجی ها نشان می دهد تدابیر ستاد کرونا و نظام جامعه سلامت موفق نبوده است و با توجه به اینکه کرونا، درمان ندارد باید به مردم بگوییم که ممکن است ابتلای به این بیماری مترادف با مرگ باشد.

    نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم بسیج همگانی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در جامعه، افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد پیش‌بینی‌ می شود تعداد جانباختگان بیماری کرونا در کشور در آینده نزدیک به عدد بالایی برسد.

    دکتر پاکمهر، یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به کرونا را سن بالا دانست و افزود: ۸۰ درصد متوفیان بیش از ۵۰ سال دارند و عمدتا دارای بیماری‌های زمینه‌ای نیز هستند و بر این اساس دارندگان بیماری های زمینه ای نیز باید خود را در معرض خطر دانسته و بیشتر مراقبت کنند.

    وی از مزمن شدن بیماری در کشور خبر داد و از مردم خواست تا در خانه مانده به سفر نروند و تاکید کرد: همه شهروندان باید با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ماندن در خانه، برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در ۲ هفته آینده بسیج شوند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *