×
×

مدیرکل بهزیستی گلستان
نبودآماری درست ازکارتن خوابها

  • کد نوشته: 13437
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۶
  • ۰
  • مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که آماری از افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه در سطح استان وجود ندارد اما تا حد امکان به معتادان فاقد خانه یا جای خواب خدمات اقامت شبانه ارائه می‌شود.
    نبودآماری درست ازکارتن خوابها
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که آماری از افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه در سطح استان وجود ندارد اما تا حد امکان به معتادان فاقد خانه یا جای خواب خدمات اقامت شبانه ارائه می‌شود.

    سیدمهدی حسینی اظهار داشت: استان گلستان سه مرکز شبانه کاهش آسیب در گرگان و گنبدکاووس دارد که از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۲۸۰ معتاد زن و مرد در آن ها پذیرش شدند.

    وی بیان کرد: فعالیت این خانه های امن از ساعت ۱۸ عصر تا ۸ صبح روز بعد است و به مراجعه‌کنندگان خدماتی مانند امکان استحمام و یک وعده غذای گرم به همراه البسه داده می‌شود.

    خانهٔ امن یا شلتر مکانی محرمانه است که برای پناه گرفتن افراد از عواملی که برای آنها خطرساز هستند مانند خشونت خانگی و مزاحمان استفاده می‌شود.

    نبودآماری درست ازکارتن خوابها
    نبودآماری درست ازکارتن خوابها

    مدیرکل بهزیستی گلستان همچنین به فعالیت مرکز ترک اعتیاد اجتماع درمان در گرگان اشاره کرد و گفت: در این مرکز با ظرفیت صد نفر، معتادین متجاهر دستگیرشده توسط نیروی انتظامی از خدمات لازم بهره می‌شوند.

    به گفته وی اکنون در این مرکز ۳۵ معتاد متجاهر نگهداری می‌شوند.

    برابر برآوردهای غیررسمی بیشترین آمار افراد کارتن خواب، بی خانمان و معتاد متجاهر گلستان در مرکز این استان شهر گرگان وجود دارند.

    در همین ارتباط معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با اشاره به فعالیت یک گرم‌خانه در این شهر گفت: این مرکز با ظرفیت ۵۰ تخت به متکدیانی که روزانه از معابر و خیابان های شهر جمع آوری می شوند؛ خدمات می دهد.

    موسی‌الرضا صفری اظهار داشت: طبق قانون این افراد نمی توانند بیش از یک شب در گرمخانه نگهداری شوند و پس از آن باید تحویل خانواده ها شده و یا تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند.

    وی با اذعان به کمبودها در این بخش؛ گفت: روزانه متکدیان زیادی در گرگان مشغول فعالیت هستند اما به دلیل نیروی کم شهرداری برای جمع آوری، چاره ای جز اجرای دست و پا شکسته طرح جمع آوری آنان نداریم.

    وی با اشاره تلویحی به اینکه آماری از افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرگان وجود ندارد؛ بیان کرد: متکدیان سطح شهر هم به دلیل نبود ساز و کار مناسب برای ساماندهی و توانمندسازی ۲۴ ساعت پس از نگهداری در گرمخانه بار دیگر به اجتماع برگشته و فعالیت خود را از سرمی‌گیرند.

    گرمخانه به افراد بی‌خانمان، کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماع، پناهگاه و غذای بی چشمداشت می‌دهد و هزینه‌ آن عمدتا توسط شهرداری ها تامین و پرداخت می شود هرچند دولت و گروه‌های خیریه مردم نهاد هم به آن کمک می کنند.

    گرمخانه‌ گرگان ظرفیت ۵۰ تخت برای مردان و زنان را دارد.

    معاون خدمات شهری شهرداری گرگان به خدمات ارایه شده این گرمخانه به متکدیان اشاره کرد و گفت: به علت کمبود فضا و نداشتن آشپزخانه در این مرکز، یک وعده غذای گرم کنسروی، دمپایی، البسه و امکان استحمام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

    به گزارش ایرنا اظهارات شماری از شهروندان گرگان حاکیست؛ کارتن خواب های مرکز استان گلستان افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به گذشته دارند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *