×
×

مدیر امور منابع آب شیروان
۴روستای آسیب پذیرازسیل مشخص شدند

  • کد نوشته: 13501
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • ۰
  • مدیر امور منابع آب شیروان گفت: روستاهای فیروزه، بارزو، بیک و قلجق در پایین دست سدبارزوی این شهرستان خراسان شمالی به عنوان مناطق آسیب‌پذیر در مواقع سیلاب شناسایی شدند.
    ۴روستای آسیب پذیرازسیل مشخص شدند
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر امور منابع آب شیروان گفت: روستاهای فیروزه، بارزو، بیک و قلجق در پایین دست سدبارزوی این شهرستان خراسان شمالی به عنوان مناطق آسیب‌پذیر در مواقع سیلاب شناسایی شدند.

    اسحاق خسروپناه اظهار داشت: برای آمادگی هر بیشتر این روستاها و همچنین دستگاه های اجرایی در برابر سیلاب های احتمالی، مانور مقابله با سیلاب برگزار شد. 

    وی گفت: در این خصوص دریچه تخلیه رسوب سد بارزو به مدت کوتاه بازگشایی شد و هر یک از عوامل ستاد بحران فعالیت خود را به خوبی انجام دادند.

    خسروپناه با اشاره به بررسی هماهنگی بین دستگاه های عضو ستاد شهرستان افزود: اینک میزان حجم آب سد بارزو این شهرستان، ۳۷ میلیون مترمکعب است که از این میزان، هشت میلیون مترمکعب رسوب است.

    مدیر امور منابع آب شیروان گفت: ارزیابی توانمندی نیروها، بررسی ابزار و تجهیزات موجود در دستگاه ها، تست دریچه تخلیه رسوب سد، تست ژنراتورهای دیزل سد در زمان قطع برق، ایجاد راه های فرعی و باز شدن مسیر در زمان سیلاب و ظرفیت سازی رودخانه قلجق در زمان وقوع سیلاب از جمله اهداف برگزاری مانور بود.

    ۴روستای آسیب پذیرازسیل مشخص شدند
    ۴روستای آسیب پذیرازسیل مشخص شدند

    سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

    این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

    توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *