×
×

بایدهای که بایدتغییر کند

  • کد نوشته: 13517
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • ۰
  • روانشناس بالینی معتقد است برای مقابله با استرس کرونا باید ذهنیت خود نسبت به تغییرات اساسی در زندگی ناشی از شیوع این ویروس را تقویت و با مثبت‌اندیشی از این دوره گذر کنیم.
    بایدهای که بایدتغییر کند
  • تبلیغ هدفمند

    روانشناس بالینی معتقد است برای مقابله با استرس کرونا باید ذهنیت خود نسبت به تغییرات اساسی در زندگی ناشی از شیوع این ویروس را تقویت و با مثبت‌اندیشی از این دوره گذر کنیم.

    ویروس نوظهور کرونا از دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین بطور ناشناخته پا به عرصه وجود گذاشت و با بروز علایمی همچون تب، خستگی و سرفه‌های خشک بروز یافت.

    به گزارش سازمان بهداشت جهانی برخی بیماران مبتلا به ویروس کرونا ممکن است علایم دیگری مثل درد و کوفتگی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال داشته باشند ولی این علایم معمولا خفیف و شروع آنها تدریجی است. برخی از افراد نیز احتمال دارد هیچ یک از علایم بیماری را تجربه نکرده و احساس ناخوشی نکنند.

    بیش از ۸۰ درصد مبتلایان بدون نیاز به درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند. تقریباً از هر ۶ نفر مبتلا به کرونا، یک نفر به شدت بیمار شده و دچار تنگی نفس می‌شود. سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل فشار خون بالا، بیماریهای قلبی یا دیابت دارند، احتمال وخامت بیماری بیشتری نسبت به این بیماری را دارند.

    با ورود این ویروس به خانه و کاشانه و شهر و دیار بیشتر مردم جهان، صحنه و سبک زندگی افراد این جوامع دستخوش تغییرات ناخواسته شده است. تغییراتی که شاید در ظاهر برای حفظ جان و سلامتی ولی در باطن از روی ترس و استرس و نگرانی ابتلا خود و یا دیگر اعضای خانواده به این ویروس بسیار هوشمند، احساس می شود.

    طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلاء به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۴۷۲ هزار و ۹۹۷ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۴۷ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۱۵ نفر رسیده که تعداد مبتلایان جدید آن افزایشی بوده است.

    ‌فوتی‌های ناشی از کرونا با رشد پنج هزار و ۷۱۲ نفری در یک روز به تعداد یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۴۲۱ نفر رسیده که آمار فوتی‌های جدید در این بخش نیز افزایشی و تعداد بهبود یافتگان نیز به ۳۴ میلیون و ۳۵ هزار و ۸۷۷ نفر رسیده است.

    در ایران تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

    روانشناس بالینی و روندرمانگر تحلیلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه خواسته یا ناخواسته فضای جامعه به این ویروس آلوده است و همچنان کرونا در حال پیش تازی است،‌ اظهار داشت: آمارها نشان از حضور پرقدرت کرونا دارند و با توجه به گذشت ماهها از ورود نامیمون این ویروس اما همچنان تعداد مبتلایان و متاسفانه فوتی های ناشی از این بیماری بسیار بالا و وحشتناک است و از بابت مقابله با آن باید حتی الامکان داوطلبانه نسبت به تغییرات سبک و سیاق زندگی اقدام کرد. 

    ریحانه عابدینی تصریح کرد: اضطراب و استرس نیز به عنوان دو ویژگی عمده اختلالات رفتاری و خلقی در دوره شیوع کرونا موجب شده ناخواسته سبک زندگی افراد دستخوش تغییرات عمده شود.

    وی گفت: برای اینکه بتوانیم تغییرات در زندگی را بعد از حضور پاندمی ویروس کرونا بخصوص استرس و اضطراب بوجود آمده را کنترل و مدیریت کنیم باید ذهنیت خوبی نسبت به این تغییر در درون خود بوجود آوریم تا ضمن کاهش نگرانی، مقاومت خود را در برابر تبعات ناشی از ابتلا به بیماری کرونا بالا ببریم.

    عابدینی افزود: برای کاهش استرس نیاز است افراد جامعه اهدافی را برای خود تعریف و به منظور خروج از انزوای استرس، ‌ارتباط خود را با دیگران گران قطع نکنند و از طرفی برای تسکین خود راه هایی برای خروج پیدا کنند.

    این رواندرمان گر تحلیلی تصریح کرد: در ایام بحرانی یکی از مهمترین ابزارها برای مدیریت تغییر، ایجاد تاب‌آوری است و از طرفی اشکالی ندارد در برخی مواقع حتی از یک تغییر خوب عصبی شد زیرا در مدیریت تغییر ایجاد مشکل، طبیعی است.

    وی اظهار داشت: تغییر بخشی از زندگی به شمار می رود، چه آن را انتخاب کنیم یا اینکه تحمیلی باشد. باید این تجربه را به جان خرید و آن را فرصتی برای قدرتمند ساختن از منظر روانشناختی، عاطفی و فکری جهت تغییرات بعدی درنظر گرفت.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *