×
×

مدیرکل دامپزشکی گلستان
کنترل زیستگاه‌هابرای جلوگیری ازشیوع آنفلوآنزای پرندگان

  • کد نوشته: 13617
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۸
  • ۰
  • مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و آغاز ورود پرندگان مهاجر به این استان، زیستگاه‌های گلستان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان با ۱۴ گروه کنترل می‌شود.
    کنترل زیستگاه‌هابرای جلوگیری ازشیوع آنفلوآنزای پرندگان
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و آغاز ورود پرندگان مهاجر به این استان، زیستگاه‌های گلستان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان با ۱۴ گروه کنترل می‌شود.

    غلامرضا محرابی اظهار داشت: زیستگاه های متعدد آبی، تالاب ها و آب بندان های مختلف گلستان از جمله مکان های دارای قابلیت گسترش و شیوع این بیماری است.

    وی بیان کرد: کارشناسان دامپزشکی در قالب گروه‌های پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مناطق پرخطر استان از جمله سواحل دریا، تالاب ها و آب بندان ها را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

    وی به فعالان حوزه طیور گلستان توصیه کرد: با توجه به پیش بینی ورود سامانه های پر فشار و سرد به استان و ضرورت پیشگیری از بیماری های مرتبط با فصل سرما به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را رعایت کنند.

    وی اظهار داشت: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشده اما برای پیشگیری لازم است پرورش دهندگان طیور با تشدید ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام کنند.

    بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جمعیت حیوانات به خصوص ماکیان ایجاد می شود و می ‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا شود.

    مطابق گزارش اداره کل دامپزشکی گلستان، در این استان شمالی علاوه بر فعالیت هزار و ۵۲ واحد با ظرفیت جوجه ریزی ۳۱ میلیون قطعه در سال، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور بومی نیز پرورش داده می شود.

    استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است و هر ساله بخشی از پرندگان سیبری برای زمستان گذرانی به مناطق آبگیر این استان مهاجرت می کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *