×
×

مقاومت در برابر کاهش قیمت
مسکن روی کانال سرآشیبی

  • کد نوشته: 13731
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۹
  • ۰
  • وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند نزولی قیمت ارز، اظهار داشت: این تداوم نزولی نرخ ارز موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.
    مسکن روی کانال سرآشیبی
  • تبلیغ هدفمند

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند نزولی قیمت ارز، اظهار داشت: این تداوم نزولی نرخ ارز موجب کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

    به گزارش بازار کسب و کار پارس «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی، با اشاره تاثیر چشمگیر کاهش قیمت ارز بر بازار مسکن گفت: در شرایط کنونی و با ریزش نرخ طلا و ارز به طور قطع بر قیمت کالا از جمله مسکن تاثیر گذار خواهد بود.

    و در ادامه افزود: هر چند افزایش قیمت ها در بازار با همراهی رشد ارز و طلا بوده اما این همراهی در زمان کاهش با مقاومت روبرو بوده و قطعا بازگشت قیمت ها به عقب کار ساده ای نیست.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به سرسختی و مقاومت بازار تصریح کرد: در حال حاضر شاهد حرکت رو به پائین قیمت ارز در بازار بوده اما متاسفانه بازار در بازگشت به عقب در جهت ارز از خود سرسختی نشان داده که برای مرتفع نمودن این مشکل نیازمند مداخله جدی است.
    اسلامی حرکت به سمت عقب قیمت مسکن را از انتظار بجا شهروندان دانست و تاکید کرد: این تداوم کاهشی قیمت ارز باید در قیمت مسکن نیز همانند افزایش آن موثر واقع شود.

    مسکن روی کانال سرآشیبی
    مسکن روی کانال سرآشیبی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین نرخ دلار این برگ سبز آمریکایی که همگان دل به آن بجای داشته هایشان بسته اند روند نزولی داشته و از کانال ۳۱ هزاری که در چند ماه اخیر خود را به آن رسانده به کانال ۲۲ هزار تومان عقب نشینی نموده و به نظر کارشناسان هرچند این کاغذ آمریکایی دارای نوسانات مختلف بوده و امکان دارد با مقاومت مجددا روند صعودی به خود بگیرد اما چشم انداز مسیر حرکتی آن نزولی می باشد.

    متوسط قیمت مسکن در پایتخت برای مهر ماه سال جاری طبق گزارش اعلامی از سوی بانک مرکزی، هر متر مربع ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان محاسبه شده است.که این شاخص در مقایسه نسبت به ماه گذشته از رشد ۱۰ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال گذشته با رشد ۱۱۰.۱ درصدی مواجه بوده است.

    میزان معاملات صورت گرفته مسکن نیز در مهر ماه سالجاری ۸۶۵۶ فقره بوده است که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۸۴۶۳ فقره بوده از رشد ۲.۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۰۱ فقره معامله به ثبت رسیده که با افزایش ۱۵۴.۵ درصدی روبرو شده است.

    طبق گزارش فوق بالاترین آمار از واحدهای مورد معامله قرار گرفته در تهران به تفکیک عمر بنا به واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۷ درصد از کل معاملات مسکن مهر ماه اختصاص داشت. واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت با ۱۹ درصد کل معاملات در رتبه بعدی قرار داشتند.

    و براساس همین گزارش محمدعلی گرزین دبیر اتحادیه مشاورین املاک گرگان گفت: قیمت مسکن به ازای هر متر مربع به طور متوسط در این شهر بین ۵تا۷ میلیون تومان طی ماه های گذشته مورد معامله قرار گرفته است.
    وی یادآور شد در صورت ثبات و روند کاهشی قیمت ارز قطعا باید منتظر افت و کاهش مسکن نیز بود و لازمه این کار ورود و مداخله جدی دولت است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *