×
×

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز
آغاز طرح تریاژ درمان

  • کد نوشته: 13850
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۰
  • ۰
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: طرح تریاژ درمان روبه جلو کرونا برای شناسایی بیماران با ابتکار این دانشگاه برای نخستین بار در کشور، در این استان آغاز شد.
    آغاز طرح تریاژ درمان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: طرح تریاژ درمان روبه جلو کرونا برای شناسایی بیماران با ابتکار این دانشگاه برای نخستین بار در کشور، در این استان آغاز شد.

    دکتر ساره محمدی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: در این طرح بیماران با هر گونه علائم مشکوک اعم از آنفلوآنزا و بیماری کرونا می توانند به نزدیکترین درمانگاه و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

    وی ادامه داد: در این زمینه پزشکان عمومی با گذراندن دوره های آموزشی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.

    معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: در صورتی که فردی  احتمال ابتلا به  بیماری کرونا داشته باشد به پزشکان متخصص ارجاع داده شده و با تشخیص آنان مراحل درمان سرپایی یا بستری طی خواهد شد.

    محمدی اظهارداشت: در این صورت  بیماران مشکوک و قطعی کرونایی در صورت نیاز سریع تربستری خواهند شد و اگر نیاز به درمان سرپایی باشد،درمان برای آنان آغاز می شود.

    آغاز طرح تریاژ درمان
    آغاز طرح تریاژ درمان

    وی با اشاره به اینکه تمام بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشت و درمان پس از ۴۸ ساعت دوباره مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: به صورت موازی بیمارانی که تشخیص برای برای آنها قطعی و یا احتمال کرونا دارند به مراکز بهداشتی درمانی منتخب اعلام می کنیم که همکاران بهداشتی پیگیر وضعیت حال عمومی آنان باشند.

    محمدی هدف از اجرای این طرح را شناسایی به موقع مبتلایان به کرونا و کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان و پیشگیری از مرگ و میرها اعلام کرد و گفت:  طرح تریاژ درمان رو به جلو بیماران کرونا به صورت نو آورانه ابداع دانشگاه علوم پزشکی البرز است تا بتوانیم ویزیت و غربالگری بیماران با علائم تب و تنفس را در تمام درمانگاه های خصوصی، دولتی و عمومی نیمه دولتی در سراسر استان آغاز کنیم

    وی تاکید کرد که این طرح باهدف کاهش بار مراجعه بیماران به مراکز درمانی و اولویت مهم افزایش بیمار یابی در مراحل اولیه بیماری، درمان زودرس و کاهش بار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان است.

    بیش از یکصد مطب ، کلنیک خصوصی  و نیمه دولتی در طرح تریاژ رو به جلو در استان البرز فعال شده است.

    کرونا تاکنون سبب بستری شدن نزدیک به ۲۴ هزار شهروند البرزی در بیمارستان ها شده که از این تعداد حدود یک هزارو ۹۰۰ جان باخته اند. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *