×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر
احداث شهرک گلخانه‌ای دردشت پلنگ دشتی

  • کد نوشته: 13967
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و برداشتن موانع موجود شهرک گلخانه‌ای در دشت پلنگ شهرستان دشتی این استان احداث می‌شود.
    احداث شهرک گلخانه‌ای دردشت پلنگ دشتی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و برداشتن موانع موجود شهرک گلخانه‌ای در دشت پلنگ شهرستان دشتی این استان احداث می‌شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، سعید زرین فر روز چهارشنبه در نشست توسعه گلخانه‌های دشتی اظهار داشت: با احداث سد بزرگ دشت پلنگ مشکل تامین آب کشاورزی در این منطقه برطرف و زمینه برای توسعه کشاورزی فراهم خواهد شد.

    وی تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای از مهمترین برنامه‌های دولت برای توسعه کشاورزی‌، اشتغال‌زایی و تامین مواد غذایی مردم است که با جدیت در این استان در دست اجراست.

    زرین فر اضافه کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای دشت پلنگ اشتغال زیادی در منطقه ایجاد می‌کند.

    احداث شهرک گلخانه‌ای دردشت پلنگ دشتی
    احداث شهرک گلخانه‌ای دردشت پلنگ دشتی

    فرماندار دشتی گفت: هم اکنون ۹۸ هکتار گلخانه فعال و ۳۶ پروژه به مساحت ۵۲ هکتار در این شهرستان در دست اجراست که با تکمیل این پروژه‌ها سطح گلخانه‌های دشتی به ۱۵۰ هکتار افزایش می‌یابد.

    عبدالله نادری افزود: شهرستان دشتی قطب اول کشت گلخانه‌های استان بوشهر است و با توجه به ظرفیت منطقه دشت پلنگ شهرک گلخانه‌ای در این منطقه  ایجاد می‌شود.

    وی به کمبود منابع آبی و بیلان منفی بیشتر دشت‌های آبی شهرستان دشتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح توسعه کشت گلخانه ای است که در اولویت اول برنامه‌های اجرایی این شهرستان قرار دارد.

    دشت پلنگ دشتی با سه هزار هکتار وسعت اراضی کشاورزی قطب اول تولید کشت گندم و مرکبات در این شهرستان در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *