×
×

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری
جریمه درانتظار بازاریان متخلف

  • کد نوشته: 13971
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره با گسترش شیوع ویروس کرونا گفت: بازاریان سهل‌انگار در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا جریمه خواهند شد.
    جریمه درانتظار بازاریان متخلف
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره با گسترش شیوع ویروس کرونا گفت: بازاریان سهل‌انگار در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا جریمه خواهند شد.

    جعفر مردانی شامگاه چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا، به آغاز محدودیت‌های جدید کرونایی از ۲۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: براساس اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی گروه‌های شغلی سه و چهار تعطیل است و گروه شغلی ۲در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان تنها تا ساعت ۱۸ می‌تواند فعال باشد.
    وی افزود: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها تا ۲۰ آذرماه سال‌جاری به‌مدت یک‌ماه برقرار است و در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

    مردانی تصریح کرد: در این راستا گروه‌های نظارت و بازرسی بر اصناف باید در مرحله نخست به واحدهای صنفی متخلف تذکر دهند و در صورت تکرار تخلف، نسبت به اعمال جریمه‌های نقدی و پلمب اقدام شود.
    وی یادآور شد: قبل از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در چهارمحال و بختیاری در نشستی با مسوولان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی مقرر شد تا بازاریان و اتحادیه‌های اصناف اقناع شوند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن گلایه از غیبت رییس اتاق اصناف شهرکرد در این نشست اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک‌بار دیگر شرایط محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی را برای اصناف تشریح کند.

    وی بهره‌مندی از توان و ظرفیت خود اصناف، بازاریان و کسبه برای موفقیت در اجرای این طرح را ضروری دانست و گفت: رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در این خصوص کمک کنند.

    مردانی به اعلام آمادگی سپاه پاسداران و بسیج برای همکاری در اجرای موفق این طرح اشاره و تاکید کرد: در همین راستا به‌زودی گروه‌های محله‌محور تشکیل و فعال می‌شود.

    وی با اشاره به وجود و فعالیت پنج گروه نظارت بر اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در بازار شهرکرد افزود: در صورت کافی نبودن این گروه‌ها، باید نسبت به تشکل و فعال کردن تیم‌های جدید اقدام شود.
    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی برخی از فعالان ناوگان حمل و نقل درون‌شهری استان انتقاد و تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری شهرکرد از روز پنجشنبه بیست و دوم آبانماه بعد از ساعت ۱۸ با نیمی از ظرفیت خود خدمات‌رسانی کند.
    وی یادآور شد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان  موظفند برای اجرایی شدن مصوبه‌های مرتبط با ستاد مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند.
    مردانی با اشاره به لزوم دوری از بی‌تفاوتی نسبت به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی اظهار داشت:در صورت رعایت نکردن این طرح، در آینده مجبوریم نسبت به تعطیلی کامل بازار اقدام کنیم.
    معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد نیز گفت: همزمان با نخستین شب از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی، هیچ‌کدام از واحدهای صنفی گروه شغلی ۲ در مرکز چهارمحال و بختیاری تا ساعت ۱۸:۳۰ تعطیل نبود.
    سید راشد جزایری تاکید کرد: پس از تذکر به واحدهای صنفی به بازاریان شهرکرد، تا ساعت ۲۰ تنها ۲۰ درصد این گروه شغلی در بازار مرکز استان تعطیل شد و بقیه کسبه نسبت به بازگشایی مغازه‌های خود اقدام کردند.
    وی افزود: البته براساس محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی، گروه‌های شغلی سه و چهار باید به‌طور کامل تعطیل باشد.
    جزایری تصریح کرد: ۵۰ نیرو و داوطلبان سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در شهرستان شهرکرد، آموزش‌های لازم برای همکاری در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی را فرا گرفته و فعال شده‌اند.
    وی یادآور شد: همچنین از ظرفیت بلندگوهای سیار برای اطلاع‌رسانی در خصوص اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری اقدام می‌شود.
    مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در مرحله نخست به بازاریان متخلف در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی تذکر داده می‌شود.
    محمدرضا عمرون تاکید کرد: در مرحله دوم جریمه‌های سه میلیون ریالی برای بازاریان سهل‌انگار در اعمال این محدودیت‌ها صادر و در صورت تکرار بی‌توجهی و سهل‌انگاری، واحد صنفی متخلف به مدت یک‌ماه پلمب خواهد شد.
    وی اظهار داشت:متاسفانه مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا کارآمد نیست و در آن مشخص نشده کدام مسوولان باید نسبت به اعمال قانون مقابله کنند.
    به گزارش ایرنا، براساس اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید مقابله با ویروس کرونا در کشور و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان در چهارمحال و بختیاری، گروه‌های شغلی شماره دو از ۲۰ آبان‌ماه سال‌جاری تا ۲۰ آذرماه امسال می‌توانند تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند.
    همچنین در این مدت گروه‌های شغلی شماره سه و چهار به‌طور کامل تعطیل و گروه شغلی شماره یک فعال است.
    تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد بیماران سرپایی و بستری در وضعیت بحرانی و خاکستری قرار دارند.
    ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
    استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
    چهارمحال و بختیاری دارای  بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *