×
×

رییس فدراسیون جودو
۵۰درصد رشد جودوکاران ایران

  • کد نوشته: 13979
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • رییس فدراسیون جودو از رشد ۵۰ درصدی تعداد جودوکاران در ایران خبر داد و گفت: یکی از اولویت ها ما توسعه و افزایش ورزشکاران سازمان یافته در سطح کشور است.
    ۵۰درصد رشد جودوکاران ایران
  • تبلیغ هدفمند

    رییس فدراسیون جودو از رشد ۵۰ درصدی تعداد جودوکاران در ایران خبر داد و گفت: یکی از اولویت ها ما توسعه و افزایش ورزشکاران سازمان یافته در سطح کشور است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا آرش میراسماعیلی روز چهارشنبه در نشست مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان در اهواز، بیان کرد: جودو ایران در یک سال گذشته دستخوش اتفاقاتی شد که منجر به تعلیق ظالمانه این رشته در سطح بین‌المللی شد اما  حمایت و پشتکار اهالی جودو باعث شد تا شرایطی خوبی را برای این رشته رقم بزنیم.

    وی افزود: جودو خوزستان قهرمانان ارزشمندی را در کشور داشته و دارد همچنین در رده‌های پایه نفرات بسیار خوبی از این استان در تیم های ملی حضور دارند که آینده این رشته را تضمین می‌کنند. شرایطی که بر ما گذشت بسیار سخت بود و اگر حمایت مسوولان ورزش کشور نبود ما سرخورده می‌شدیم.

    رییس فدراسیون جودو گفت: از اوایل سال ۹۸ که جودو ایران را تحویل گرفتیم، ۶۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در کشور فعالیت می‌کردند که تا پایان سال ۹۸ این تعداد را به ۹۰ هزار نفر افزایش دادیم و این موضوع رشد ۵۰ درصدی در زمینه توسعه و کمیت جودو ایران را به همراه داشت.

    ۵۰درصد رشد جودوکاران ایران
    ۵۰درصد رشد جودوکاران ایران

    وی ادامه داد: جودو نخستین رشته رزمی در المپیک است اما تعداد ورزشکاران ما یک پنجم رشته‌های دیگر بود و الان شرایط بهتر شده است؛ البته اگر شیوع کرونا نبود می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. با برنامه‌ریزی انجام شده پروسه گرفتن کمربند توسط ورزشکاران را به یک سال کاهش دادیم که رضایت اهالی جودو را به همراه داشت.

    میراسماعیلی به رشد و توسعه رشته جودو در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: تعداد ورزشکاران ما در بخش بانوان از چهار هزار نفر به ۱۰ هزار نفر رسید که رشد قابل توجهی داشته است؛ همچنین پارسال نخستین نشان بین‌المللی ما توسط بانوان ایرانی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا کسب شد.

    وی افزود: اگر شیوع کرونا در کشور نبود امروز شرایط بهتری نسبت به گذشته داشتیم. با شیوع کرونا در سطح کشور، یکی از فدراسیون های فعال بودیم و مسابقات، دوره های آموزشی و برنامه های خود را به صورت مجازی انجام دادیم. بر این باوریم که سلامت ورزشکاران از همه چیز مهمتر است لذا تمام دوره های دانش افزایی خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم.

    رییس فدراسیون جودو گفت: باید شرایط خود را با کشور وفق دهیم و برای آینده‌ای درخشان تلاش کنیم. از رییس هیات جودو خوزستان درخواست می‌کنم که اتحاد و همدلی را در این رشته برقرار کند و برنامه‌های خود را به صورت جدی پیگیری کند. هر استانی که متقاضی میزبانی رقابت های کشوری، اردوهای تیم ملی و قهرمانی کشور باشد با این موضوع موافقت می‌کنیم. پارسال در خوزستان میزبانی های خوبی صورت گرفت.

    وی افزود: انتظار داریم پس از پایان چهار سال دوم فعالیت آقای فضل اله پور شاهد رشد و ارتقای رشته جودو در خوزستان باشیم. اکنون ۲ هزار و ۲۸۷ ورزشکار، ۸۷ مربی و ۶۳ داور در رشته جودو در خوزستان فعالیت می‌کنند؛ همچنین در بخش دفاع شخصی ۲۸۶ ورزشکار و ۴۶ داور در خوزستان داریم.

    میراسماعیلی بیان کرد: امیدوارم در چند سال آینده شاهد افزایش جمعیت و رشد جودو در خوزستان باشیم. انتظار می‌رود در بحث توسعه جودو  در شهرستان‌ها و روستاها فعالیت خوبی صورت گیرد. همچنین برای رشد و توسعه این رشته در بخش بانوان برنامه ریزی مفیدی انجام شود.

    از تمام ظرفیت جودو خوزستان در مجمع استفاده کردیم

    مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: در چند ماه گذشته بارها در رابطه با برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان با من تماس گرفته شد و حساسیت هایی نسبت به این موضوع نشان داده شد که با هماهنگی فدراسیون، سعی کردیم از تمام ظرفیت جودو استان استفاده کنیم.

    افشین حیدری افزود: فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان نگاهش بر این بود که بهترین ها در مجمع حضور داشته باشند و اداره این رشته به دست اهالی جودو سپرده شود لذا انتظار داریم خانواده جودو به دور از حاشیه و تنش به دنبال رشد و توسعه این رشته باشد.

    فعالیت هیات‌ها سالیانه ارزیابی می‌شود

    معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزش خوزستان با محوریت ۴۶ هیات استانی و ۷۰۰ هیات شهرستانی، فعالیت خود را در خوزستان انجام می‌دهد. بر اساس هدف گذاری که انجام دادیم سالیانه نشست‌های مختلفی با هیات‌های استانی انجام می دهیم و بر اساس شاخص‌های تعیین شده فعالیت آنها را ارزیابی می‌کنیم.

    ابراهیم نصیری افزود: متاسفانه شیوع کرونا سبب تعطیلی خیلی از رشته‌ها شده و ورزش کشور و دنیا از این جهت آسیب دیده است.  انتظار ما از رییس جدید هیات این است که برنامه های خود را جدی گرفته و روسای هیات‌های شهرستانی را از ۱۷ به ۲۷ نفر برساند تا منجر به رشد ورزش جودو در خوزستان شود. خوزستان معدن و مخزن رشته های رزمی و قدرتی است که امیدواریم در چهار سال آینده شاهد حرکت رو به جلو این هیات باشیم.

    مجمع انتخاب رییس هیات جودو خوزستان روز چهارشنبه در اهواز برگزار شد و حبیب اله فضل اله‌پور برای چهار سال دیگر هدایت این هیات را برعهده گرفت.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *