×
×

وحشت مرگ باخودروهای لوکس

  • کد نوشته: 13983
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • ساکنان منطقه زمین شهری آبادان با گله‌مندی از دور دور بازی خودروهای لوکس خارجی پلاک اروندی در این منطقه برخورد دستگاه‌های ذیربط با رانندگان متخلف این خودروها را خواستار شدند.
    وحشت مرگ باخودروهای لوکس
  • تبلیغ هدفمند

    ساکنان منطقه زمین شهری آبادان با گله‌مندی از دور دور بازی خودروهای لوکس خارجی پلاک اروندی در این منطقه برخورد دستگاه‌های ذیربط با رانندگان متخلف این خودروها را خواستار شدند.

    به گزارش ایرنا با ورود خودروهای لوکس خارجی به منطقه آزاد اروند ،بازار دوردور خیابانی در اکثر بلوارهای آبادان رونق گرفته و در پی آن حوادث خونبار رانندگی ناشی از این اقدام نسنجیده نیز رو به افزایش نهاده است.

    رانندگان این خودروها هر شب در برخی مناطق آبادان به اجرای حرکات نمایشی و دور دور بازی می‌پردازند اقدامی که ساکنان این مناطق را به خصوص در ساعات شب به ستوه آورده و از دستگاه های ذیربط انتظار دارند نسبت به توقیف این خودروها  اقدام کنند. 
    انجام حرکات مارپیچ با سرعت‌ زیاد ، صدای ناشی از ترمز ناگهانی در سرعت بالا و پخش موزیک با صدای بسیار بلند از جمله مواردی است که ساکنان برخی مناطق آبادان را در ساعات شب آنهم در شرایط شیوع کرونا که خانواده ها به ماندن در خانه تشویق و توصیه می شوند آزرده خاطر کرده است. 

    وحشت مرگ باخودروهای لوکس
    وحشت مرگ باخودروهای لوکس

    بلوار شهدای هسته‌ای آبادان در منطقه زمین شهری به پیست ماشین سوارانی تبدیل شده است که با کورس و حرکات مارپیچ و حرکت خلاف جهت باعث سلب آسایش و مزاحمت برای اهالی و رهگذران این منطقه شده‌اند، اهالی این منطقه در نبود نظارت دستگاه‌های مسوول ساعاتی از شب را با اضطراب و ترس سپری می کنند.

    ساکنان منطقه زمین شهری آبادان در پی افزایش مزاحمت ناشی از دور دور بازی خودروهای لوکس خارجی در این منطقه با تهیه توماری خطاب به مسوولان شهری با ابراز نگرانی از وقوع سوانح دلخراش رانندگی در بیشتر روزها به ویژه ایام تعطیل در بلوار شهدای هسته‌ای این شهر، خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط به این منطقه و رفع نقاط حادثه خیز این مسیر پرتردد در کنار توقیف خودروهای متخلف شدند.

    اهالی این منطقه در این تومار از سرعت بالا و حرکت خلاف جهت خودروها به عنوان یک چالش جدی نام برده و نصب سرعتکاه و دوربین در کنار کنترل تردد خودروها در بلوار شهدای هسته ای را خواستار شدند.

    یکی از اهالی ساکن در مجاورت بلوار شهدای هسته‌ای آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت اسفبار ارتباط مستقیمی با عملکرد مسوولان ذیربط و نیز نوع رفتار رانندگان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 

    دانیال بغلانی اظهار داشت: از آنجایی که در بلوار شهدای هسته‌ای هیچگونه مانع یا سرعت‌کاهی برای جلوگیری از سرعت سرسام‌آور و پرخطر خودروها وجود ندارد از شهرداری و پلیس راهور تقاضا داریم در این بلوار اقدام به نصب سرعت‌کاه کنند.

    یکی دیگر از ساکنان این منطقه گفت: متاسفانه بستن مسیرهای دوربرگردان در بلوار شهدای هسته‌ای باعث شده که خودروها با سرعت زیاد و اکثرا خلاف جهت حرکت کنند.

    محسن آزادی اظهار داشت: این امر باعث سلب آسایش و امنیت ساکنان منطقه کوی بهارستان شده است، انتظار می‌رود برای جلوگیری از این موضوع پرخطر سرعت‌کاه و علائم هشدار دهنده در بلوار شهدای هسته‌ای نصب شود.

    وی بر ضرورت بالا بردن فرهنگ رانندگی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید آنچنان روی این مسئله کار شود که فرد به دور از دوربین نظارت و کنترل، خود را مقید به رعایت قوانین بداند چرا که در این موضوع جان انسان‌ها در خطر است. 

    شهردار آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: به درخواست ساکنان منطقه کوی بهارستان و برای جلوگیری از حرکات نمایشی و دوردور خودروهای خارجی بزودی چند سرعت‌کاه در بلوار شهدای هسته‌ای نصب می شود.

    محمودرضا شیرازی اظهار داشت: در نشست قبلی شورای ترافیک این موضوع مطرح شد که پس از موافقت فرماندار آبادان نصب سرعت‌کاه در این مسیر آغاز می شود.

    وی با تاکید بر اینکه نصب سرعت‌کاه در شهر نیازمند مجوز و مصوبه شورای ترافیک است گفت: هیچ شهروندی نمی‌تواند بدون هماهنگی با شهرداری و مصوبه شورای ترافیک  اقدام به نصب سرعت‌کاه در خیابان محل سکونت خود کند. 

    فرمانده پلیس راهور آبادان نیز گفت: برای کاهش سرعت خودروها در بلوار شهدای هسته‌ای ۲ سرعت‌کاه نصب شده ولی با توجه به درخواست ساکنان این منطقه برای افزودن این سرعت‌کاه‌ها در نشست شورای ترافیک تصمیم‌گیری خواهد شد.

    سرهنگ رضا اشیری اظهار داشت: برای کنترل و کاهش سرعت خودروها در این منطقه تفاهم نامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند برای نصب دوربین کنترل ترافیک و نظارت منعقد شده است.

    وی افزود: با تامین دوربین‌ کنترل سرعت و نصب آنها شاهد کاهش حوادث رانندگی همچنین دور دور خودروها در بلورها و میادین آبادان خواهیم بود.

    به گزارش ایرنا حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو پلاک اروندی در سطح خوزستان در حال تردد هستند.این خودروها که با استفاده از تسهیلات و معافیت‌های منطقه آزاد ارونداز طریق گمرک خرمشهر وارد کشور شدند از شهریور ماه ۱۳۹۴ مجوز تردد در سطح استان خوزستان را دریافت کردند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *