×
×

افتتاح ۱۸پروژه آموزشی

  • کد نوشته: 14009
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • ۱۸ پروژه آموزشی خراسان شمالی با ۴۸ کلاس درس، روز پنجشنبه بیست و دوم آبان ماه با دستور رییس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
    افتتاح ۱۸پروژه آموزشی
  • تبلیغ هدفمند

    ۱۸ پروژه آموزشی خراسان شمالی با ۴۸ کلاس درس، روز پنجشنبه بیست و دوم آبان ماه با دستور رییس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.  

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت:  از این تعداد ۱۱ مدرسه در روستاها و هفت مدرسه در شهرهای استان و در مجموع با ۴۸ کلاس درس است.

    امین فلاح اظهار داشت: این پروژه ها به گستره ۹ هزار و ۹۵۰ مترمربع اجرا و در این زمینه ۲۳۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

    وی گفت: ۱۱ باب مدرسه از این پروژه ها با مشارکت خیران ساخته و تکمیل شده است.  

    وی با اشاره به اینکه امسال میزان تعهد خیران مدرسه ساز استان ۳۲۴ میلیارد ریال است افزود: تاکنون حدود ۷۵ درصد از تعهد خیران مدرسه ساز استان محقق  و بیش از ۴۰ پروژه عملیاتی شده است.  

    فلاح خاطرنشان کرد: کمک به اجرای ۵۱ پروژه آموزشی استان از ابتدای امسال توسط خیران تعهد شده است.  

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای ساخت و برای تکمیل مدارس ابلاغ شده است.

    وی گفت: کمک دولت برای ساخت مدارس خیرساز در سال گذشته، ۱۲۰ میلیارد ریال بود اما امسال این رقم ۲ و نیم برابر رشد دارد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی تصریح کرد: تعهد دولت برای کمک به تکمیل پروژه ها و ساخت مدارس خیرساز استان درسال ۹۹ به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.  

    بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی ۱۵۰ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس تخریبی است و ۶۸۶ مدرسه با سه هزار و ۶۸۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است

    ۷۰۰ فضای آموزشی استان با ۲ هزار و ۹۲۳ کلاس درس مستحکم است، که بر این اساس ۳۹ درصد مدارس خراسان شمالی مستحکم، ۵۰ درصد از این فضاها نیازمند به مقاوم سازی و ۱۱ درصد هم تخریبی است.

    در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب مدرسه تحصیل می‌کنند.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *