×
×

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی
سازش۱۵درصدی اختلافات خانوادگی

  • کد نوشته: 14043
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: تنها ۱۵ درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی که امسال به مراکز طرف قرارداد معاونت اجتماعی ارجاع شده، منجر به سازش شده است.
    سازش۱۵درصدی اختلافات خانوادگی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: تنها ۱۵ درصد از پرونده‌های اختلافات خانوادگی که امسال به مراکز طرف قرارداد معاونت اجتماعی ارجاع شده، منجر به سازش شده است.

    صادق اسپیدکار روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال از هزار و ۲۶۵ پرونده اختلاف خانوادگی ۱۹۱ مورد منجر به سازش شده است.

    وی از ابلاغ ۴۰ برنامه برای اجرا به این معاونت خبر داد و اظهار داشت: از مهمترین برنامه های این معاونت که در شورای پیشگیری از وقوع جرم عملیاتی شد، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز براساس جدول زمان بندی، ساخت دیوار ساحلی در رودخانه های پرخطر، اجرای مسیر راز و جرگلان به پیش‌قلعه بود.

    وی از مردم خواست مشکلات مختلفی را که با آن مواجهند به سامانه جامع ارتباط مردمی سامانه سجام ثبت کرده و مطمئن باشند که به آن رسیدگی می شود و افزود: تاکنون ۱۶۳ گزارش به این سامانه منعکس شده که بیشترین گزارش ها مربوط به تکریم نشدن ارباب رجوع در ادارات و مشکلات اجتماعی پس از شیوع کرونا و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی است.

    سازش۱۵درصدی اختلافات خانوادگی
    سازش۱۵درصدی اختلافات خانوادگی

    وی با بیان اینکه یکی از مواردی که این معاونت به آن وارد شده و نتیجه داده، رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در پمپ بنزین ها بود و گفت: افرادی که در این سامانه شکایت خود را به ثبت رسانده اند می توانند مسیر رسیدگی را نیز از همین سامانه دنبال کنند.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۲۳۰ کارگاه توسط این معاونت برگزار شده است، اظهار داشت: این کارگاه ها برای معتادان، خانواده‌های معتادان، زندانیان و خانواده‌های آنها و زوج های در آستانه طلاق برگزار شده است.

    اسپیدکار، از ورود معاونت اجتماعی به پرونده سرمایه‌گذاری رز در بجنورد نیز خبر داد و افزود: نواقص این قرارداد احصا و اعلام شد اما اعلام کردند که این پرونده بسته و متقاضی از ادامه کار انصراف داده است.

    وی همچنین به ورود دادگستری به پرونده ایجاد مسیر دوچرخه سواری در حاشیه خیابان دولت، اشاره کرد و گفت: پلیس از این مسیر ایراد گرفته بود و از دیگر سو در تعیین این مسیر باید پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز دیده می شود که تا کنون با وجود اینکه اجرای این مسیر متوقف شده است اما گزارشی هم در مورد روند کار به ما داده نشده است.

    معاون اجتماعی دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: مشکل مسکن ۲۹۴ واحدی معلولان در گلستان شهر نیز پیگیری شده که فقط امضای آخر آن برای حل مساله باقی مانده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *