×
×

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه
ساخت۱۱۰هزارخانه درمناطق زلزله‌زده

  • کد نوشته: 14056
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پس از زلزله ۷.۳ ریشتری استان ، ۱۰۹ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده بازسازی و احداث شده، یعنی اگر جمعیت هر خانواده را پنج نفر در نظر بگیریم، برای ۱۱ شهر ۵۰ هزار نفری در طول سه سال خانه بازسازی و احداث شده است.
    ساخت۱۱۰هزارخانه درمناطق زلزله‌زده
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: پس از زلزله ۷.۳ ریشتری استان ، ۱۰۹ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده بازسازی و احداث شده، یعنی اگر جمعیت هر خانواده را پنج نفر در نظر بگیریم، برای ۱۱ شهر ۵۰ هزار نفری در طول سه سال خانه بازسازی و احداث شده است.

    مهرداد سالاری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در زلزله ۲۱ آبان ماه ۹۶، هزار و ۶۲۳ روستا و ۱۰ شهر استان دچار خسارت شد و در این زلزله ۶۲۱ نفر نیز جان خودشان از دست دادند که یادشان را گرامی می داریم.

    او ساخت و بازسازی ۱۰۹ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی روستایی و شهری، ۲۵ هزار و ۱۹۱ واحد دامی و ۲۲ هزار و ۱۱۸ واحد صنفی در طول سه سال را یک رکورد بزرگ در جهان عنوان کرد و گفت: باتلاش مردم و مسوولان توانستیم تهدید زلزله را به یک فرصت تبدیل کنیم و برابر ۱۱ سال برنامه ریزی بنیاد مسکن بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان را جلو بیندازیم.

    ساخت۱۱۰هزارخانه درمناطق زلزله‌زده
    ساخت۱۱۰هزارخانه درمناطق زلزله‌زده

    سالاری در ادامه با بیان اینکه پس از زلزله چندین زلزله بالای پنج ریشتری و حتی ۶.۴ ریشتری کیفیت واحدهای احداثی و بازسازی شده مناطق زلزله زده را محک زده است، گفت: متاسفانه تاکنون به دلیل مشغله فراوان نتوانسته ایم‌ این دستاورد بزرگ را آنچنان که هست، بازتاب دهیم.

    او با بیان اینکه پس از زلزله بیش از هزار کلاس درس احداث و ۷۸ مدرسه بازسازی شده، اظهار داشت: شرایط و امکانات خوب ساخت و ساز در مناطق زلزله زده باعث شد ۲۲ هزار واحد مسکونی بیشتر از موارد آسیب دیده و تخریبی ساخته شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به برخی از تخریب فضای مجازی نسبت به زندگی در کانکس زلزله زدگان گفت: از حدود ۲۸ هزار کانکسی که پس از زلزله برای زلزله زدگان در مناطق زلزله زده مستقر شد، حدود ۱۴۰ کانکس باقی مانده که از این تعداد ۶۰ کانکس متعلق به کارگران غیربومی است، چون آب و برق آن رایگان است.

    سالاری افزود: ۶ کانکس متعلق به خانواده های بلوک سه مسکن مهر سرپل ذهاب،۱۷ کانکس متعلق به مستاجران است و برای مستاجران زلزله زده نیز باید گفت: در قصرشیرین به آنها زمین داده شد و برای ساکنان سرپل ذهاب هم زمین در نظر گرفته شد امام چون از شهر دور بود از آن استقبال نکردند، در نظر داریم در طرح اقدام ملی مسکن دولت با کمک اداره کل راه و شهر سازی به آنها کمک شود.
    زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

    این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

    در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده به بار آورد.

    اگر علاوه بر تسهیلات، کمک های بلاعوض و خدمات دوران اسکان موقت، آواربرداری رایگان ۴۵ هزار واحد، صدور پروانه ساخت و خدمات فنی مهندسی رایگان را هم در نظر گرفته شود، در مجموع کل هزینه های زلزله تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. 

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *