×
×

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز
افزایش۲۰درصدی کرونا درمصرف آب

  • کد نوشته: 14064
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به محدودیت های منابع آبی استان اظهار داشت: شیوع کرونا مصرف آب آشامیدنی را در این استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بالا برده است.
    افزایش۲۰درصدی کرونا درمصرف آب
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به محدودیت های منابع آبی استان اظهار داشت: شیوع کرونا مصرف آب آشامیدنی را در این استان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بالا برده است.

    داودنجفیان گفت: اکنون سرانه مصرف آب آشامیدنی در البرز ۲۴۰ لیتر در شبانه روز است که باید به کمتر از ۱۵۰ لیتر کاهش یابد. 

    وی تاکید کرد که باید مردم با رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی در مصرف آب نیز صرفه جویی کنند.

    مدیرعامل آب منطقه ای البرز افزود:  آب شرب استان از البرز حدود ۵۰۰ حلقه چاه و ۲۰ درصد نیز از سدها تامین می شود که برای کاهش فشار بر منابع آبی زیر زمینی باید از موضوع صرفه جویی غفلت نشود.

    نجفیان افزود: طبق برنامه ریزی باید یک سوم چاه های موجود به عنوان پشتیبان و ذخیره باقی بماند تا در زمان اضطرار مشکلی متوجه استان نشود.

    وی ادامه داد: بالا بودن مصرف آب در استان البرز سبب تهی شدن سفره های آب زیر زمینی شده که امیدواریم با جذب سهمیه ۵۵ میلیون متر مکعبی آب جدید بتوانیم در کوتاه مدت به بخشی از آبخوان ها تنفس بدهیم.

      نجفیان تاکید کرد که هرچند وزارت نیرو سهمیه جدید از سدها کرج و  طالقان برای استان منظور کرده اما باید این سهمیه وارد مدار شود و تا حد ممکن بخشی از چاه ها برای تقویت سفره های زیر زمینی از مدار خارج کرد.

    وزارت نیرو به تازگی مجوز برداشت ۵۵ میلیون متر مکعب آب از سدهای کرج و طالقان برای البرز صادر کرد که سهمیه این استان به ۱۱۰ میلیون متر مکعب در سال رسیده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *