×
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر
تصویب طرح محیط زیستی پارس جنوبی

  • کد نوشته: 14068
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: طرح جامع رفع آلودگی‌های محیط زیست پارس جنوبی (منطقه ویژه اقتصادی پارس) در هیات دولت به تصویب رسید.
    تصویب طرح محیط زیستی پارس جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: طرح جامع رفع آلودگی‌های محیط زیست پارس جنوبی (منطقه ویژه اقتصادی پارس) در هیات دولت به تصویب رسید.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز پنج‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پیرو تشکیل کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای شهرهای جنوب استان بوشهر در سفر اسفند ۹۷ رئیس جمهوری به عسلویه پس از تدوین طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست، این طرح برای اجرا به تصویب هیات وزیران رسید.

    وی بیان کرد: این طرح مهمترین سند و نقشه راه در کاهش و رفع آلاینده‌های محیط زیست در منطقه ویژه اقتصادی پارس و در حوزه شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر بویژه عسلویه و کنگان خواهد بود.

    قلی نژاد ادامه داد: در این طرح پروژه‌های کاهش و رفع آلودگی هوا، آب و خاک و پسماند با تعیین مهلت اجرا و منابع اعتباری لازم تعیین و تصویب شده است.

    تصویب طرح محیط زیستی پارس جنوبی
    تصویب طرح محیط زیستی پارس جنوبی

    وی با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پارس برای کشور، تصویب این طرح را یک موفقیت برای رسیدگی و همکاری در مدیریت مسایل زیست محیطی منطقه عنوان کرد.

    قلی نژاد اضافه کرد: اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پارس و تمرکز و تعدد صنایع بزرگ می‌طلبد مسایل زیست محیطی آن نیز با نگاه ملی و با همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول مورد پیگیری قرار گیرد.

    وی ادامه داد: به همین منظور سازمان محیط زیست بر نقش کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های محیط زیست مصوب تاکید دارد و وفق تصویب نامه هیات وزیران نظارت برحسن اجرای مصوبه یاد شده از سوی این سازمان باید صورت گیرد.

    قلی نژاد عنوان کرد: همچنین گزارش اقدام‌های سه ماهه اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها از سوی استانداری وفق این تصویب نامه تدوین و به دفتر دولت ارسال می‌شود.

    این مقام مسئول یادآورشد: همچنین در این تصویب نامه مسائل بهداشتی و جمعیتی منطقه ویژه اقتصادی پارس نظیر احداث بیمارستان مصوب و تکالیفی برای دستگاه‌های مسئول مشخص شده است.

    وی افزود: در این زمینه برخی اقدام‌های اساسی کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست آغاز و همچنین پایش‌های زیست محیطی در ۲ سال اخیر با جدیت از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حال انجام است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تعدادی از صنایع منطقه نیز به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی با شکایت این سازمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *