×
×

بهره برداری بیمارستان۱۵۰تختخوابی زرند

  • کد نوشته: 14076
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سینای زرند استان کرمان روز(پنجشنبه) در دهمین آیین پویش ره سلامت امروز از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.
    بهره برداری بیمارستان۱۵۰تختخوابی زرند
  • تبلیغ هدفمند

    بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سینای زرند استان کرمان روز(پنجشنبه) در دهمین آیین پویش ره سلامت امروز از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

    به گزارش بازارکسب کار آنلاین ایرنا، دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری در این آیین از تلاش های مسئولان استان کرمان و کشور برای مقابله با کرونا و ساخت بیمارستان سینا زرند و استاندار سابق و جدید کرمان قدردانی کرد و گفت: با این وجود امیدواریم مردم شاهد رونق بیشتر در کسب و کار باشند به ویژه با افتتاح طرح بزرگ انتقال خلیج فارس طی هفته گذشته، در اینده شاهد تحولی در توسعه این استان خواهیم بود.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین با قدردانی از ریاست جمهوری و وزیر بهداشت و درمان و مسئولان استانی و محلی گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان سینا زرند هستیم که بیش از ۱۰ سال کلنگ زنی شده بود.

    بهره برداری بیمارستان۱۵۰تختخوابی زرند
    بهره برداری بیمارستان۱۵۰تختخوابی زرند

    حمید رضا رشیدی نژاد افزود: از چهار سال گذشته همزمان با زلزله زرند عملیات احداث یک بیمارستان جایگزین تشدید شد و در ۲ سال گذشته سرعت یافته که احداث بیمارستان سینا با حمایت جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی چهار سال گذشته محقق شد.

    وی تصریح کرد: بیمارستان سینا در زمینی در مساحت ۲۵هزار مترمربع دارای زیربنای ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع با ۱۵۰ تخت است و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف احداث شد.

    وی همچنین امکانات درمانی این بیمارستان را شامل دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی و سی آرم و امکانات تشخیصی نیز شامل آزمایشگاه، سونوگرافی، ماموگرافی، اکوگرافی، کولونوسکوپی و اندوسکوپی است.

    به گفته رشیدی نژاد راه اندازی بیمارستان سینا زرند با ظرفیت ۱۵۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم و تمام بخش‌های جنرال و ویژه با اتاق عمل و بلوک زایشگاه و خدمات پاراکلینیک و تصویربرداری یکی از الزامات سلامت جمعیت ۱۴۵ هزار و ۳۵۶ نفری تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند بوده که در شهریور امسال محقق شد.

    وی اضافه کرد: راه اندازی این بیمارستان علاوه بر تامین سلامت جامعه شهری و روستایی در این منطقه، برای روزهای غیرقابل پیش بینی کرونایی پیش رو نیز تاثیر مهمی خواهد داشت و با توجه به احتمال شیوع هم زمان آنفلوآنزا و کرونا در فصل پاییز و زمستان، راه اندازی آن می‌تواند اقدام مهمی در ارائه خدمات مورد نیاز مردم منطقه و در نتیجه جلوگیری از اعزام بیماران به بیمارستان‌های همجوار یا مرکز استان کرمان باشد.

    رشیدی نژاد گفت : میزان سرانه تخت منطقه زرند از ۱.۱۶ به ازای هزار نفر جمعیت، با افتتاح این بیمارستان به ۲.۰۸ افزایش یافته است.

    وی اعتبار هزینه شده به منظور ساخت این بیمارستان را بالغ بر ۷۵۶ میلیارد ریال و هزینه تجهیز نیز ۵۴۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

     بیمارستان در شهرهای قم، مشهد و کرمان در قالب دهمین آیین پویش ره سلامت امروز (پنجشنبه) با حضور رییس‌جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

    در مجموع این سه پروژه برای هزار و ۱۸۰ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده و هزینه انجام شده برای این پروژه‌ها، شامل ساخت و تجهیز آنها بالغ بر پنج هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال اعلام شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *