×
×

استاندار یزد
مشکل، کمبود دارو است

  • کد نوشته: 14080
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۳
  • ۰
  • استاندار یزد گفت: در روزهای اخیر با کمک‌هایی که از سوی دولت، خیران و بخش خصوصی شد، تقریبا بخش قابل توجهی از کمبودها و مشکلات تجهیزاتی مراکز درمانی استان رفع شده اما کمبود برخی از داروها در استان وجود دارد که تلاش برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز در حال انجام است.
    مشکل، کمبود دارو است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار یزد گفت: در روزهای اخیر با کمک‌هایی که از سوی دولت، خیران و بخش خصوصی شد، تقریبا بخش قابل توجهی از کمبودها و مشکلات تجهیزاتی مراکز درمانی استان رفع شده اما کمبود برخی از داروها در استان وجود دارد که تلاش برای تامین اقلام دارویی مورد نیاز در حال انجام است.

    محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با قدردانی از کمک‌های خیران و بخش خصوصی که برخی نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان را در طول شیوع بیماری کرونا تامین کرده‌اند، یادآور شد: بیشترین کمبود مراکز درمانی استان در زمینه اکسیژن ساز بود که با کمک های اخیر یکی از مشکلات حاد استان در زمینه ارائه خدمات به بیماران کرونایی رفع شد.

    وی ادامه داد: همچنین اکسیژن مایع از نیازهای ضروری مراکز درمانی استان است که تامین آن با همکاری واحدهای صنعتی استان انجام شده و در این زمینه مشارکت بخش صنعت با حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است.

    مشکل، کمبود دارو است
    مشکل، کمبود دارو است

    طالبی در خصوص وضعیت شیوع کرونا و شرایط مراکز درمانی استان نیز اظهار داشت: با اعمال محدودیت هایی که در هفته های اخیر صورت گرفته و همکاری شهروندان شیب تند ابتلا به این ویروس مقداری کند شده و در صورت تداوم همراهی شهروندان، می‌توان وارد مرحله ثبات و سپس روند کاهش شد که با توجه به الگوی انتقال خانه به خانه این ویروس در یزد، کاهش رفت و آمدهای خانوادگی و دورهمی ها تاثیر زیادی بر  قطع زنجیره انتقال دارد.

    وی مشارکت اصناف استان در رعایت محدودیت‌ها و همچنین پروتکل های بهداشتی را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: میزان مشارکت اصناف استان در زمینه رعایت محدودیت ها بسیار بالاست و تعداد اندک پرونده های شکل گرفته در ارتباط با تخلفات بهداشتی مبین این مهم است.

    استان یزد در موج اول و سوم کرونا از استان های با بالاترین میزان شیوع بوده و هم اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *