×
×

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رازوجرگلان
شیوع کرونا۱۵۸نفررامشمول بیمه بیکاری کرد

  • کد نوشته: 14169
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۴
  • ۰
  • رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رازوجرگلان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۱۵۸ نفر در این شهرستان مرزی خراسان شمالی از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شدند.
    شیوع کرونا۱۵۸نفررامشمول بیمه بیکاری کرد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رازوجرگلان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۱۵۸ نفر در این شهرستان مرزی خراسان شمالی از مقرری بیمه بیکاری برخوردار شدند.

    سجاد استوان اظهار داشت: تاکنون ۱۷۷ نفر متقاضی بیمه بیکاری ناشی از کرونا در این شهرستان در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۹ نفر مشمول پرداخت بیمه بیکاری نبودند.

    وی با بیان اینکه تاکنون بیمه بیکاری ۱۳۵ نفر واریز شده است، افزود: این افراد در بخش های صنعت، خدمات و صنوف مختلف مشغول به کار بودند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و کسادی کسب و کار بیکار شده اند.

    استوان یادآور شد: درخواست بیمه بیکاری کرونا نیازی به رسیدگی در کمیسیون‌های مربوطه ندارد و صرفا مبنای تایید صلاحیت آنها شرایطی است که سامانه برای آنها تعریف کرده است.

    وی با اشاره به تشدید بازرسی های اداره کار از واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: در سه هفته گذشته ۶۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد پنج واحد اخطار کتبی دریافت کردند.

    استوان با اشاره به طرح های مشوق بیمه ای اداره کار گفت: علاوه بر پرداخت بیمه بیکاری افراد مشمول، پرداخت ۳۰ درصد دستمزد کارگران به کارفرمایان در قبال جذب نیروی کار، به منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای افزایش فرصت اشتغال انجام می شود.

    حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ صنف و کسب و کار آسیب‌دیده کرونایی در خراسان شمالی که کارگر بیمه شده دارند، از حمایت تسهیلاتی بهره‌مند می‌شوند علاوه بر آن سایر کسب و کار بیمه نشده هم می توانند از این فرصت استفاده کنند.

    خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع شده است.

    این شهرستان سه بخش و شش دهستان با جمعیت ۷۰ هزار نفر دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

    شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلو متری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن استان در این شهرستان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *