×
×

به قلم وحید حاج سعیدی منتشر شد
شوک الکتریکی به مفسدان اقتصادی !

  • کد نوشته: 1428
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۳
  • ۰
  • همانطور که در جریان هستید چند سالی است که دولت قرار است یارانه سه دهک برخوردار را حذف و این دندان لق را بکشد ولی هنوز این داستان محقق نشده و به قول شاعر « مگر اندازد فلک بنیان این یارانه را!»
    شوک الکتریکی به مفسدان اقتصادی !
  • تبلیغ هدفمند

    از وزرای محترم نیرو و آموزش و آموزش و پرورش پنهان نیست از شما چه پنهان، اگر چند صباح دیگر قبض برق مدارس یا حتی منازل مسکونی نجومی شد و سر به فلک زد ، اصلاً جای نگرانی نیست و دنبال مقصر نگردید. چرا که دانش آموزان مملکت برای افزایش توان علمی خود و محاسبه سریعتر در ریاضیات زده اند به سیم آخر و همانند مولوی این عزیز سفر کرده که می فرمود: وقتست که می نوشم تا برق زند هوشم ، این عزیزان نیز در صدند  با استفاده از جریان الکتریسیته مهارت های عددی و ذهنی خود را افزایش دهند!  نه خدا گواه است … شوخی کجا بود؟! اصل سند به روایت جراید: «دانشمندان دانشگاه آکسفورد با مطرح کردن یک ایده تعجب برانگیز اظهار داشتند که عبور جریان الکتریسیته از مغز در حین درس های ریاضیات می تواند مهارتهای عددی را تا یک سوم افزایش دهد. شرکت کنندگان در تحقیقات دانشگاه آکسفورد پس از عبور جریان الکتریسیته از مغزشان در محاسبات سریع تر شدند و توانایی یادگیری آنها پنج برابر بیشتر شد.» ( به نقل از جراید)

    ملاحظه فرمودید… به قول عباس فرات رسیده کار به جایی که چه عرض کنم؟!  باز هم خدا شکر در این اوضاع کشمشی انرژی، برای افزایش مهارت های عددی به گاز، بنزین، گازوئیل و سایر حامل های انرژی نیاز نیست و کار با چند وات برق پیش می رود! البته این طرح در گذشته هم به صورت محدود و با کابل بدون الکتریسیته توسط برخی از دبیران محترم و حتی حقیر سراپا تقصیر با عنوان «کابل در کلاس» اجرا می شد که انصافاً هم خوب نتیجه می داد ولی آن قدر بخشنامه در خصوص عدم تنبیه بدنی در مدارس صادر شد که نسل این قبیل طرح های پر سر و صدا و اسطقس دار منقرض شد!
    علی ای حال با عنایت به افزایش قیمت های حامل انرژی و لزوم استفاده بهینه از این مواهب الهی بر اساس رسم معهود و شیوه مالوف  چند پیشنهاد و راهکار سوفسطایی و مارمالاد شده ارائه می شود علی برکت الله:

    الف) حل معضل یارانه: همانطور که در جریان هستید چند سالی است که دولت قرار است یارانه سه دهک برخوردار را حذف و این دندان لق را بکشد ولی هنوز این داستان محقق نشده و به قول شاعر « مگر اندازد فلک بنیان این یارانه را!» فلذا پیشنهاد می شود به منظور تسریع در انجام این امر صواب، دوستان واحد هدفمندی یارانه ها هر روز صبح چند وات برق به بدن بزنند تا زود تر حساب کتاب شان را انجام بدهند و قال قضیه این یارانه ها را بکنند! البته از این سیستم برای طرح های زمین مانده دیگر نظیر طرح رتبه بندی فرهنگیان، قیمت گذاری منطقی خودرو، کمیته مزد، لایحه خاک، طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و … نیز می توان استفاده کرد!

    ب) شوک الکتریکی به مفسدان اقتصادی: از آنجایی که مقادیر زیر هزار میلیارد تومان با جهاز هاضمه برخی از مفسدان اقتصادی سازگاری ندارد و میزان پرونده های دادگاه شان از چند صد پوشه هم فراتر رفته است، پیشنهاد می شود این دست مفسدان اقتصادی کلان را هم با چند وات برق یارانه ای مختصر شوکی بدهیم تا سریعتر نسبت به اقرار مبالغ اختلاس شده ، کالاهای قاچاق شده، زمین ها، تالاب ها، بیابان ها، موقوفه ها و جنگل های خواریده شده، خودروهای وارد شده و هاپولی شده، میزان غلات آلوده شده و … اقرار کنند چرا که از قدیم هم گفته اند «ور تو شیری به یکی برق ز روبه بتری!» فقط خدا کند با این حجم از مفسدان اقتصادی ریز و درشت، کنتور جواب نکند و قبض برق قوه قضائیه نجومی نشود!  

    نویسنده: وحید حاج سعیدی

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *