×
×

گرانی را مهار کنید گرانفروشی مهار می شود
روغن خوراکی به اندازه است

  • کد نوشته: 14324
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۵
  • ۰
  • روغن های تولیدی و وارد شده به استان کجایند اگر نظارتی هست پس کجاست چرا قفسه های فروشگاه های مواد غذایی خالی از این ماده غذایی است و چرا کمبود آن در جامعه محسوس گردیده است؟
    روغن خوراکی به اندازه است
  • تبلیغ هدفمند

    مشکلی در تولید وعرضه روغن خوراکی در بازار و فروشگاه های مواد غذای برای مصارف خانگی وجود ندارد.

    استاندار در بازدید از کارخانه تولید روغن شرکت عالیا کردکوی گفت : روغن خوراکی به اندازه مورد نیاز در استان تولید و در اختیار فروشگاه های توزیع مواد غذایی قرار گرفته که کمبود آن با تامین مواد اولیه کارخانه های تولید روغن خوراکی رفع شده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی حق شناس در این ارتباط افزود : تا کنون هیچگونه وقفه ای در تولید روغن خوراکی برای مصرف خانوارها ایجاد نشده است و تلاش داریم تا با تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های تولید روغن کمبود را تامین کنیم.

    مدیر کل صمت گلستان نیز به تولید و توزیع مورد نیاز این ماده خوارکی کرد و اشاره کرد و گفت: در بخش تامین روغن خوارکی با توجه به سهمیه خوبی که به استان در این خصوص اختصاص داده شده مشکلی نداریم و اکثر فروشگاه های مواد غذایی این ماده خوراکی یافت می شود.

    روغن خوراکی به اندازه است
    روغن خوراکی به اندازه است

    حسین طلوعیان در ادامه نسبت به برخورد با نتخلفان تاکید کرد: نظارت ناظران بازرسی سازمان صمت بر بازار همچنان ادامه داشته و در صورت برخورد با هرگونه تخدی در امر توزیع و عرضه کالای های اساسی با متخلفان و گرانفروشان برخورد جدی صورت خواهد پذیرفت.

    در پایان توکلی مدیر شرکت صنایع غذایی عالیا گلستان گفت: در حال حاضر به علت کمبود مواد اولیه تولید روازنه ای که می بایست ۵۰۰ تن در روز براساس ظرفیت کارخانه باشد متاسفانه به لحاظ کمبود مواد خام تولید مجبور به تولید روز با حداکثر ظرفیت ۱۰۰ تن هستیم به عبارتی یک پنجم ظرفیت کارخانه تولید داریم.

    وی در ادامه افزود: با وجود تمام کمی و کاستی ها وفشارهای اقتصادی وارده تا بدین لحظه از اهرم تعدیل نیرو استفاده نکرده ایم و هر ۳۱۰ کارگر مشغول در این واحد تولیدی را حفظ نمودیم.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین:

    روغن های تولیدی و وارد شده به استان کجایند اگر نظارتی هست پس کجاست چرا قفسه های فروشگاه های مواد غذایی خالی از این ماده غذایی است و چرا کمبود آن در جامعه محسوس گردیده است؟

    و چرا های دیگر که مردم به دنبال دریافت پاسخ آن هستند ؟

    ظاهراً روغن های خوراک هست اما در انبار دلالان و سودجویان دپو شده تا در فرصت مناسب و با قیمت گزاف به جرم گرانی و نه گرانفروشی در بازار و بدست مصرف کننده به طرق های مختلف که می تواند با مخدوش کردن و یا حتی خیلی جسورانه با همان قیمت مصوب اما با نرخی تعیین شده از سوی آن به مصرف کننده عرضه شود .

    متاسفانه در این چند صباح جای سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده بسیار خالی احساس می شود و بیشتر به دنبال حمایت از منافع سودجویان قدم بر می دارد.

    مردم به دنبال اقدام و برخورد فوری با خاطیان و متخلفان واقعی در امر گرانی هستند تا عده ای سودجوی خردپا که آنهم با سادلوحی اقدام به افزایش ناچیز قیمت برروی کالای در اهتیار برای اینکه بتواندهمان کالا را جایگزین آن کند می کند.

    مردم به دنبال این هستند تا اگر اعلام می شود انبار احتکاری کشف شد به تناسب اقلام کشف شده با قیمتی کمتر از قیمت مصوب به دست شان برسد نه اینکه در بازار بعد از پرداخت جریمه های چندرغازی توسط مالک در حق دولت آن را با چند برابر قیمتی که قرار بود قبل از توقیف به بازار عرضه شود تهیه نمایند.

    آقای استاندار که در خبری گفتید نان تا پایان سال گران نمی شود اما نان از ابتدای سال و با کم کردن وزن خمیر توسط نانوای محترم برای تامین هزینه هایش گران شده کافیست برای پی بردن به این موضوع به چند نانوایی مختلف آزاد پز یا دولتی مراجعه کنید آن وقت با در کنار هم گذاشتن نان تولیدی آن ها پی خواهید برد که نان این رزق روزی مردم از ابتدای سال افزایش قیمت داشته است.

    و مدیر کل صنعت معدن تجارت استان گلستان به دنبال این باشید که با گرانی برخورد کنید تا با چند عامل گرانفروشی که آن بر اساس اقتضا زمان و تامین جایگزینی همان کالا برای عرضه مجدد و گذران زندگی اقدام به افزایش قیمت بر روی کالای مذکور می کند.

    اقایان مسئول بدانید که مردم شما را نماینده خود برای مقابله با چنین روزهای قرار دادند نه برای روزهای خوشی و بگو بخند و اینکه شما نیز باید خود همچون مولای متقیان حضرت علی (ع) باید جای آنهای بگذارید که شب برای اینکه شرمنده چشمان بچه هایشان نشوند دیر وقت به خانه می روند تا نگاه حسرت فرزندشان را نبیند و یا مادری که قابلمه آب را بر روی گاز گذاشته و مدام بر روی آن آب می ریزد تا بخار شود و وعده یک ساعت دیگه آماده شدن غذا را به فرزندان می دهد آرای خود را جای آن کسی بگذارید که در فروشگاه پروتئینی آشغال گوشتی را خریداری می کند که حتی برخی بها آنرا جلوی سگ خانگی شان نمی اندازند.

    آری آقای مسئول مردم شما را انتخاب کرده اند تا با عوامل گرانی برخورد کنید تا عوامل گرانفروشی چرا که اگر گرانی را مهار و با آن برخورد قاطع صورت پذیرد قطعا کسی بخودش اجازه نخواهد داد گرانفروشی کند.

    آقای مسئول اخیراً عده ای ره صد ساله را ثانیه ای طی می کنند و دیگر از یک شبه همه گذشته است که در گذشته ضرب المثل بزرگان بود امروز دیگر ضرب المثل نیست و واقعیت جامعه است.

    پس بیایم وجدانمان را بیدار کنیم و با این عامل گرانی که بلای جان هموطنان شده و به فرمایش مقام معظم رهبری هیچ ارتباطی با تحریم نداشته و تماما مربوط به خودتحریمی داخلی است مقابله کنیم.

    بله بیایم گلستان را پایلوت برخورد با عوامل گرانی کنیم .

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *