×
×

عضو شورای شهر گرگان
کرونا،جمعیت روستایی رابه شهرکشانده

  • کد نوشته: 14402
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • ۰
  • عضو شورای شهر گرگان گفت: مشکلات اقتصادی پس از شیوع کرونا مانند تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش تعداد بیکاران موجب رشد مهاجرت به گرگان در ماه‌های اخیر و بیشترشدن تعداد دست‌فروشان این شهر شد.
    کرونا،جمعیت روستایی رابه شهرکشانده
  • تبلیغ هدفمند

    عضو شورای شهر گرگان گفت: مشکلات اقتصادی پس از شیوع کرونا مانند تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش تعداد بیکاران موجب رشد مهاجرت به گرگان در ماه‌های اخیر و بیشترشدن تعداد دست‌فروشان این شهر شد.

    حسین ربیعی شامگاه شنبه در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان بدون ذکر آمار اظهار داشت: در کنار شیوع کرونا، خشکسالی‌ پیاپی سال های اخیر از دیگر دلایل افزایش انگیزه مهاجرت از روستاهای منطقه به گرگان است.

    وی افزود: برای آسان شدن روند فعالیت این افراد و دست‌فروشی بدون بروز مشکل برای دیگر اصناف، شهرداری باید راهکار دقیقی اندیشیده و با اختصاص مکان‌ ثابت باعنوان بازارچه، روند فعالیت این فروشندگان را آسان‌تر کنند.

    کرونا،جمعیت روستایی رابه شهرکشانده
    کرونا،جمعیت روستایی رابه شهرکشانده

    ربیعی با اشاره به سد معبر در نقاط مختلف شهر بویژه مناطق مرکزی گرگان توسط دست‌فروشان و مشکلات ایجاد شده برای تردد مردم بویژه سالمندان و معلولان تاکید کرد: طرح آزادسازی حریم پیاده‌روها و رفع سد معبر با جدیت در حال انجام است.

    شهردار گرگان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندهی دست فروشان در این شهر گفت : با هدف کمک به معیشت دست‌فروشان، بازارچه هایی در خیابان امام خمینی(ره) پیش بینی شده که امیدواریم به دلیل موقعیت مکانی مناسب این بازار مورد استقبال شهروندان و فروشندگان قرار بگیرد.

    عبدالرضا دادبود اظهار داشت: امیدواریم با جانمایی چندین بازارچه دیگر در هسته مرکزی گرگان علاوه بر کاهش سد معبر، انضباط شهری گرگان را بهبود بخشیم.

    وی افزود: تعدادی از مغازه داران با اجاره دادن غیرقانونی بخش هایی از پیاده‌روی روبروی واحد کسب خود به دست فروشان به‌ویژه در مجاورت بازار قدیمی گرگان موجب افزایش سد معبر شده و در اجرای قانون سنگ‌اندازی می کنند که برای مقابله با این مشکل و با موافقت دادستان گرگان، شعبه دادیاری ویژه برای بررسی اتهامات این افراد که با دلالی به انضباط شهری خدشه وارد می کنند ایجاد شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *