×
×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان
گلستان بحرانی است

  • کد نوشته: 14413
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • ۰
  • به گزارش ستاد کرونای گلستان طی یک هفته گذشته بیش از 25082 بیمار به صورت سرپایی و بستری در مراکز درمانی استان تحت در مان قرار گرفتند که جواب آزمایش از بین این تعداد 9954 نفر مثبت بوده است.
    گلستان بحرانی است
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش ستاد کرونای گلستان طی یک هفته گذشته بیش از ۲۵۰۸۲ بیمار به صورت سرپایی و بستری در مراکز درمانی استان تحت در مان قرار گرفتند که جواب آزمایش از بین این تعداد ۹۹۵۴ نفر مثبت بوده است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این ستاد، اظهار داشت: در حال حاضر، باروند افزایشی ابتلا و بستری کرونا در استان گلستان مواجه هستیم که استان را در وضعیت قرمز، قرار داده است.

    دکتر عبدالرضا فاضل خاطرنشان کرد: براساس آمار تا روز گذشته، شهرستان های گنبد وگالیکش در وضعیت هشدار و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز هستند، همچنین شهرستان های مراوه تپه، کلاله و گمیشان با روند صعودی مبتلایان به کرونا مواجه هستند.

    گلستان بحرانی است
    گلستان بحرانی است

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۴۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۴۷ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در این بین متاسفانه ۱۱ نفر از هموطنان مان را از دست داده ایم.

    وی افزود طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ مراجعه سرپایی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان داشته ایم.

    دکتر فاضل افزود:شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا بیشتر از این شاهد وضعیت بحرانی در استان نباشیم.

    بر اساس همین گزارش و جلسه ای ستاد مقابله با کرونا که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان که یکشنبه های هر هفته با حضور اصحاب رسانه و برخی مدیران دستگاههای مرتبط با کرونا برگزار گردید اصحاب رسانه از دو وجهی بودن برخی تصمیمات گله مند بودند که متاسفانه پاسخی درستی نسبت به این موضوع در این جلسه حاصل نگردید.
    یکی از سوالات اصحاب رسانه که نمایندگی از شهروندان در جلسه مطرح شد این بود که اگر شرایط بحرانی است و می بایست برای کنترل شیوع تمامی مراکز صنفی و خدماتی مستقر در شهر که به نوعی ضرورت دایر بودن ندارد بسته شود چرا باید در این شرایط نمایشگاه صنعت ساختمان اقدام به برپایی کند و اگر شرایط بحرانی است باید برای کنترل آن همه در کنار هم باشیم.
    سوال دیگر این بود که هزینه درمان هر بیمار کرونایی که در بیمارستان مورد بستری قرار می گیرد چقدر است که در پاسخ به سوال دکتر کبیر گفت : هزینه بستری و درمان هر بیمار کرونایی براساس نوع و قدرت بیماری بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می باشد .
    با یک نتیجه گیری خیلی ساده می توان فهمید که اگر دولت و مردم در کنار هم باشند طول عمر این بیماری قطعا کوتاه تر از آنچه خواهد بود که هر کس فکرش را کند و لازمه اش این است که همچون ۸ سال دفاع مقدس مسئولین حاضر که فرماندهان جنگ آن زمانند خود جلودار لشگر باشند که اگر اینچنین باشد قطعا عمر کرونا کوتاه خواهد بود.

    و یک پیشنهاد ساده هزینه درمان را فقط یک ماه صرف قرنطینه کامل مردم با تهیه مایحتاج زندگی به همراه فراهم نموده برنامه های مفرح تلویزیونی کنیم خواهیم دید که با یک چهارم هزینه درمان شر این ویروس کم می شود.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *