×
×

رئیس پلیس فتا استان گلستان
هویت‌های غیرواقعی مانع اعتماد به دوستان اینترنتی است

  • کد نوشته: 14426
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان گلستان با اشاره به این نکته که هویت‌ها در فضای مجازی می‌تواند غیرواقعی باشد از کاربران خواست مراقب باشند تا در دام سودجویان و مزاحمان اینترنتی گرفتار نشوند.
    هویت‌های غیرواقعی مانع اعتماد به دوستان اینترنتی است
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان گلستان با اشاره به این نکته که هویت‌ها در فضای مجازی می‌تواند غیرواقعی باشد از کاربران خواست مراقب باشند تا در دام سودجویان و مزاحمان اینترنتی گرفتار نشوند.

    به گزارش بازار کسب و کار پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ ابراهیم پرسا، رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: فضای اینترنت یکی از محیط‌هایی است که ارتباطات و تعاملات انسانی را تسهیل کرده و با شکل‌گیری سازوکارهای ارتباطی جوان‌پسند، منجر به دوستی‌های اینترنتی شده است اما باید توجه داشت که این محیط به علت ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که دارد مشکلات و آسیب‌هایی را برای کاربران، خصوصاً کودکان و نوجوانان به همراه آورده است.

    وی افزود: امروزه ارتباطات مجازی و شبکه‌های اجتماعی گسترش‌ یافته است اما در مقابل آن، دایره روابط اجتماعی و کلامی افراد در دنیای واقعی، محدودتر شده است. برخی از نوجوانان برای یافتن یک همراه به تلفن همراهشان پناه برده‌اند و در میان میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی به دنبال دوست می‌گردند تا شاید آنچه را در زندگی حقیقی از رسیدن به آن محروم بوده‌اند با جستجو در دنیای مجازی به دست آورند.

    وی گفت: ممکن است برخی با هویت حقیقی و با نیت یافتن دوست واقعی، وارد فضای مجازی شوند غافل از اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلبی نیز حضور دارند که با جعل هویت یا سوءاستفاده از اعتماد دیگران زمینه‌ساز تهدید، مزاحمت و هتک حیثیت سایرین ‌شوند.

    سرهنگ پرسا یادآور شد: در فضای مجازی افرادی به‌راحتی با ساختن هویت دروغین، کاربران ناآگاه و خصوصاً کودکان و نوجوانان را فریفته و اطلاعات خصوصی آن‌ها را به دست می‌آورند و نهایتاً سبب آزار و اذیت آنان و آسیب‌های مختلفی می‌شوند؛ لذا خانواده‌ها می‌بایست همانند دوست در کنار فرزندانشان باشند و آن‌ها را در این فضا رها نکرده و بر رفتار و فعالیت‌های آن‌ها نظارت داشته باشند.

    رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم به فرزندان خود بیاموزند تا به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و اطلاعات محرمانه خود را در فضای مجازی منتشر نکنند.

    منبع: پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *