×
×

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
اهدا۲۵هزارجلد کتاب به خراسان شمالی

  • کد نوشته: 14467
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۷
  • ۰
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۲۵ هزار جلد کتاب توسط آستان قدس رضوی به کتابخانه های عمومی این استان اهدا شد.
    اهدا۲۵هزارجلد کتاب به خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ۲۵ هزار جلد کتاب توسط آستان قدس رضوی به کتابخانه های عمومی این استان اهدا شد.

    حسین فرخنده،اظهار داشت: این حرکت فرهنگی با پیگیری های این اداره کل در راستای ارتقا و توسعه فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی کتابخانه های عمومی استان، صورت گرفته است.

    وی افزود: بخش عمده کتابهای اهدایی آستان قدس رضوی، با توجه به کمبود کتاب در کتابخانه مرکزی بجنورد در اختیار این کتابخانه قرار گرفت و مابقی بین کتابخانه های دیگر استان توزیع خواهد شد.

    وی موضوعات کتب اهدایی را در زمینه علوم انسانی، دینی و مذهبی، تاریخی، هنری، علمی، رمان و ادبیات و کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: انتخاب عناوین کتاب های مزبور با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان و با همکاری چهار نفر از کتابداران مجرب استان صورت گرفته است.

    اهدا۲۵هزارجلد کتاب به خراسان شمالی
    اهدا۲۵هزارجلد کتاب به خراسان شمالی

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه تنوع کتاب ها در ایجاد جاذبه بیشتر برای کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه بسیار موثر است از همکاری های ریاست سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در انجام این حرکت ارزشمند فرهنگی قدردانی کرد.

    وی با اشاره به راه اندازی ۲۴ کتابخانه روستایی و شهری در چهار سال اخیر در استان خراسان شمالی و افزایش سرانه فضای مطالعه در استان، افزود: کتابخانه های استان نیازمند کتاب های بیشتری است و همزمان پیگیر غنی کردن کتابخانه های استان هستیم و علاوه بر موضوع فوق با پیگیری های انجام شده، سهمیه کتاب استان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی، امسال نسبت به سال گذشته به بیش از سه برابر افزایش یافته است.

    سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است.

    خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *