×
×

رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد
گلایه مندی ازنحوه توزیع گوشت مرغ

  • کد نوشته: 14509
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۷
  • ۰
  • رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: گوشت مرغ تنظیم بازار در فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود و در چند روز گذشته این محصول به دست مرغ فروشان مرکز استان نرسیده است و به همین علت کسبه گلایه‌مند هستند.
    گلایه مندی ازنحوه توزیع گوشت مرغ
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: گوشت مرغ تنظیم بازار در فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود و در چند روز گذشته این محصول به دست مرغ فروشان مرکز استان نرسیده است و به همین علت کسبه گلایه‌مند هستند.

    حسین قاسم زاده  اظهار داشت: ۲ نرخی شدن گوشت مرغ کشتار روز در استان سبب شده تا میزان فروش در واحدهای صنفی به شدت کاهش یابد و این امر سبب گلایه اصناف شده است.  

    وی افزود: در روزهای گذشته، گوشت مرغ تنظیم بازار در شهر بجنورد به اندازه کافی تامین نشد و همین میزان کم به فروشگاه های بزرگ اختصاص یافت، از این رو فروش در واحدهای مرغ فروشی کاهش یافت. 

    قاسم زاده تصریح کرد: با توجه به کم بودن میزان گوشت مرغ تنظیم بازار، مرغ زنده از خارج استان تامین و در استان کشتار می شود و این گوشت استحصالی با قیمت بیشتری، توزیع می شود.

    گلایه مندی ازنحوه توزیع گوشت مرغ
    گلایه مندی ازنحوه توزیع گوشت مرغ

    وی گفت: در این شرایط که گوشت مرغ ۲ نرخی شده، مردم تمایلی به خرید از واحدهای صنفی ندارند.

     قاسم زاده اظهار داشت: یک روز اصلا، مرغ تنظیم بازار در بجنورد تامین و توزیع نشد، در برخی روزها هم تنها ۲ تا سه تن تامین شد که پاسخگوی نیاز نیست.

    وی افزود: مرغ تنظیم بازار به فروشگاه ها اختصاص یافت و اکنون واحدهای صنفی نسبت به این امر معترض هستند.

    رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: امروز در بجنورد حدود ۹ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ تنظیم بازار توزیع خواهد شد و این رقم برای کل استان ۲۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم است. 

    مرغ زنده تامین نشد

    رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم گفت: در چند روز گذشته، جهاد کشاورزی استان مرغ زنده را به اندازه کافی تامین نکرد و به همین علت، مرغ زنده از خارج استان تامین شد که البته قیمت این محصول بیش از نرخ تنظیم بازار است.

    حسن وحیدی اظهار داشت: نیاز استان به گوشت مرغ، روزانه ۴۰ تن است اما سازمان جهاد کشاورزی در روزهای اخیر روزانه تنها ۱۰ تن را تامین کرده است که تکافوی نیاز نیست.     

    بر اساس این گزارش، قیمت گوشت مرغ کشتار روز  در خراسان شمالی به ازای هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال مصوب شده است. قیمت مصوب خرید مرغ زنده از مرغداران هم به ازای هر کیلوگرم، ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شده است.

    سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در استان خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این رقم از دیگر استان ها تامین می شود.

    خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی زندگی می کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *