×
×

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری
فقط برای۴روزآینده ذخیره خون داریم

  • کد نوشته: 14567
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • ۰
  • مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ذخایر خونی این استان از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: هم‌اکنون ذخایر خونی در بانک خون استان برای پنج روز است.
    فقط برای۴روزآینده ذخیره خون داریم
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ذخایر خونی این استان از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: هم‌اکنون ذخایر خونی در بانک خون استان برای پنج روز است.

    حسین هاشمی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته ذخایر خونی استان به روز کاهش پیدا کرده بود، افزود: میانگین ذخیره خونی در بانک‌های انتقال باید خون هفت روز است.

    وی با قدردانی از مردم نوعدوست استان که در چند روز گذشته به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و با اهدای خون استان را از حالت بحرانی و کمبود خون خارج کرده‌اند، اظهار داشت: نیاز به  ذخایر خونی همیشگی است و نیاز اهدای خون از طرف مردم نوعدوست برای نیازمندان و بیماران استمرار داشته باشد.

    حسینی اظهار داشت: در استان ۳۶۰ بیمار تالاسمی به عنوان دریافت‌کننده ثابت خون هستند که ماهانه و یا ۲ بار درماه خون دریافت می‌کنند.

    فقط برای۴روزآینده ذخیره خون داریم
    فقط برای۴روزآینده ذخیره خون داریم

    به گفته وی، علاوه بر بیماران تالاسمی و هموفیلی، بیماران سرطانی و افرادی که شیمی درمانی می‌کنند، بیماران دیالیزی، مصدومان تصادف‌های رانندگی، برخی زنان باردار در حین زایمان و افراد که اعمال جراحی داشتند نیز نیاز به دریافت خون دارند.

    هاشمی اظهار داشت: روزانه در استان ۵۰ واحد گلبول، ۳۰ تا ۴۰ واحد پلاکت و ۳۰ واحد پلاسما نیاز است و شرایط نگهداری پلاکت سه روز است و بعد از سه روز قابل استفاده نیست و این امر می‌طلبد که اهدای خون و چرخه اهدای خون به صورت مستمر باشد.

    مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری به کاهش ۱۵ درصدی مراجعه‌کنندگان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند.

    وی به کاهش مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون به دلیل شیوع ویروس کرونا و استرس مردم در خصوص اینکه با مراجعه به این پایگاه‌هابه ویروس مبتلا شوند و یا سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شود اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های انتقال خون به صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و تمام وسایل مصرفی در این پایگاه‌ها به صورت یکبار مصرف است.

    هاشمی افزود: همه ساله با سرد شدن هوا نیز اهدای خون کاهش پیدا می‌کند در صورتی که مصرف خون در این مدت کاهش پیدا نمی‌کند و ثابت است.

    وی اظهار داشت: مرکز خون‌گیری شهرکرد همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۸، مرکز فارسان روزهای زوج از ساعت هشت تا ۱۲، مرکز بروجن همه روزه از ساعت هشت تا ۱۳ و مرکز بن پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ آماده خونگیری از مردم است.

    مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: در استان ۳۷ تخت خون‌گیری و پلاسما فرزیس فعال است.

    به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت بحرانی و خاکستری شیوع کرونا قرار دارند.

    ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *