×
×

توزیع۱۰۰هزارکیت تشخیص فوری کرونادرمناطق محروم

  • کد نوشته: 14608
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • ۰
  • یک‌ روز پس از افتتاح خط تولید پیشرفته‌ترین کیت تشخیص سریع بیماری کرونا توسط محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۱۰۰ هزار عدد از این کیت‌ها برای توزیع در مناطق محروم کشور به وزارت بهداشت اهدا شد.
    توزیع۱۰۰هزارکیت تشخیص فوری کرونادرمناطق محروم
  • تبلیغ هدفمند

    یک‌ روز پس از افتتاح خط تولید پیشرفته‌ترین کیت تشخیص سریع بیماری کرونا توسط محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، ۱۰۰ هزار عدد از این کیت‌ها برای توزیع در مناطق محروم کشور به وزارت بهداشت اهدا شد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل ازایرنا، حجت نیکی‌ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: اهدای ۱۰۰ هزار کیت تشخیص فوری کرونا با دستور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است.

    وی یادآور شد: در راستای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص کمک و تسریع در امر غربالگری سراسری در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس و حمایت همه‌جانبه از مردم در اوضاع اقتصادی کنونی، با دستور ریاست ستاد از این پس نیز تمام کیت‌های جدید تولیدی، با قیمت تمام شده به وزارت بهداشت تحویل داده می شود و ستاد اجرایی بخشی از هزینه‌های آن را تقبل خواهد کرد.

    توزیع۱۰۰هزارکیت تشخیص فوری کرونادرمناطق محروم
    توزیع۱۰۰هزارکیت تشخیص فوری کرونادرمناطق محروم

    گفتنی است روز گذشته در مراسمی، خط تولید کیت‌های تشخیص فوری کرونا در مجموعه دارویی ستاد اجرایی به بهره‌برداری رسید و ایران را در جمع ۳ کشور دارای دانش و فناوری تولید این کیت‌ها در جهان قرار داد.

    استفاده از کیت‌های جدید برخلاف کیت‌های پی‌سی‌آر قبلی، نیاز به محیط آزمایشگاهی و حضور پزشک ندارد و به جای  ۴۸ ساعت تنها ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نتیجه تست ابتلای فرد به ویروس کوید ۱۹ با ضریب دقت بالا و خطای پایین را مشخص می کند.

    همچنین به گفته مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام، قیمت کیت‌های‌ جدید ساخته شده، ۴۰ درصد ارزان‌تر از کیت‌های فعلی و نهایتا ۲۰۰ هزارتومان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *