×
×

استاندار خراسان شمالی
کارمندان بیماری زمینه ای دورکاری شوند

  • کد نوشته: 14635
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۹
  • ۰
  • استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران ادارات استان، کارکنان سن بالای خود و نیز کارمندانی را که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در محیط کار نگه نداشته و به دورکاری بفرستند.
    کارمندان بیماری زمینه ای دورکاری شوند
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران ادارات استان، کارکنان سن بالای خود و نیز کارمندانی را که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، در محیط کار نگه نداشته و به دورکاری بفرستند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا محمدعلی شجاعی، شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد استانی کرونای استان، با اشاره به اعمال محدودیت های جدید ستاد کرونا و اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها از اول آذرماه،  هدف اصلی از محدودیت های جدید و تعطیلی دوهفته ای را قطع زنجیره کرونا عنوان کرد که باید در این مدت ترددهای غیرضروری کاهش یابد.

    وی جان و سلامت مردم را اولویت نخست دانست و بر قطع کامل زنجیره انتقال بیماری برای حفظ جان مردم تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت شهرها هر هفته رصد می شود که اگر تغییری در وضعیت شهرها و شهرستان ها شکل بگیرد،  اطلاع رسانی خواهد شد و تا قبل از اعلام ما، باید تمام پروتکل ها و محدودیت ها مو به مو اجرا شود.

    نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: در شهرهایی که مسیر کمربندی ندارند باید محوری برای هدایت خودرو ها به سمت خارج شهر دیده شود و هرگونه تردد غیرضروری از داخل شهرها حذف شود.

    شجاعی اظهار داشت: ادارات باید تلاش کنند خدمات غیرحضوری خود را افزایش دهند.

    وی با بیان اینکه بعد از سپری شدن ۲ هفته باید وضعیت استان در کنترل بیماری کرونا رو به بهبودی بگذارد، گفت: رسیدن به این بهبودی تا حد زیادی به عملکرد دستگاه های اجرایی، تلاش مدیران و اطلاع رسانی ها بستگی دارد.

    شجاعی افزود: تردد کارکنان دولت به ویژه به شهرهای دارای وضعیت قرمز باید با مجوز فرمانداران و بر اساس ارائه نامه و تطبیق کارت شناسایی انجام شود.

     وی اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کسبه و بازاریان بر کسی پوشیده نیست و اصلا به خاطر آنان این طرح دیرتر به مرحله اجرایی رسید اما در حال حاضر چاره ای جز اعمال این محدودیتها نیست.

    شجاعی خراسان شمالی را از استان هایی دانست که در پرداخت تسهیلات به کسبه پیشتاز بوده است و افزود: اگر نیاز به ارائه تسهیلات بیشتری باشد اقدامات لازم با همکاری بانک های استان انجام می شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: با اعمال محدودیت های جدید،  ادارات در هیچ وضعیتی به طور کامل تعطیل نیستند و فعالیت کارکنان در شهرهای قرمز، به جز نیروهای مسلح، با حضور حداکثر یک دوم و در مناطق نارنجی دوسوم کارکنان است.
    علی بیگ زاده افزود: در مناطق زرد دستگاه های خدمت رسان با تمام کارکنان در محل کار حضور دارند اما بقیه دستگاه ها با حضور دوسوم کارکنان خود باید فعالیت کنند و مدارس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و نمازهای جمعه در هر سه وضعیت تعطیل خواهند بود.

    شمار بستری های کرونایی استان به ۴۳۵ نفر رسید

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های خراسان شمالی بستری شده اند و شمار مبتلایان به کووید ۱۹ که در مراکز درمانی استان بستری شده اند به ۴۳۵ نفر رسیده است.

    دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: اوضاع استان از نظر شیوع کرونا رو به وخامت است و تنها امروز ۱۲ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داده اند.

    وی افزود: با توجه به اینکه برنامه های مبارزه با کرونا تغییر کرده است محدودیت های جدید محله محور خواهد بود و با کمک بسیج و سازمانهای مربوطه اجرا می شود.

    وی با بیان اینکه وضعیت شهرهای بجنورد، فاروج و اسفراین قرمز است و دیگر شهرستان های استان نیز وضعیت نارنجی دارند.

    دلشاد گفت: در رویکرد جدید وزارت بهداشت، مراکز قرنطینه و نقاهتگاه هایی نیز برای بیماران کرونایی دیده شده است و افرادی که در منزل نیاز به مراقبت دارند نیز پوشش های درمانی و بهداشتی را دریافت خواهند کرد.

    وی با بیان این که داروهای گران کرونا زیر پوشش بیمه قرار گرفته است، اظهار داشت: این تصمیم از ۲۵ آبان گرفته و اجرایی شده است.

    خراسان شمالی از ابتدای مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *