×
×

استاندار بوشهر:
فعال بودن پروژه‌های عمرانی باتمام تنگناهای مالی

  • کد نوشته: 14758
  • ۱۳۹۹-۰۸-۳۰
  • ۰
  • استاندار بوشهر گفت: با وجود تنگناها و شرایط خاص دولت از نظر اقتصادی اما هیچ یک از پروژه‌های عمرانی در این استان به دلیل مشکلات مالی متوقف نشده و همه آنها فعال هستند.
    فعال بودن پروژه‌های عمرانی باتمام تنگناهای مالی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار بوشهر گفت: با وجود تنگناها و شرایط خاص دولت از نظر اقتصادی اما هیچ یک از پروژه‌های عمرانی در این استان به دلیل مشکلات مالی متوقف نشده و همه آنها فعال هستند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: تلاش می‌شود براساس تقویم اجرایی پروژه‌های عمرانی این استان براساس اولویت تعریف شده تا پایان کار دولت مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

    وی یا اشاره به راه آهن به عنوان مهمترین پروژه اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: این پروژه یکی از مطالبه‌های مردم این استان به شمار می‌رود که با تلاش انجام شده و همکاری دولت ۱۰۰ درصد اعتبارات آن در سال گذشته و امسال جذب و پروژه فعال است.

    به گفته گراوند، به سرانجام رساندن راه آهن بوشهر نیازمند تخصیص اعداد درشت و بزرگ اعتباری است  و به طور قطع اعتبار قطره چکانی جوابگوی این پروژه نیست و تلاش می‌شود از مسیر قانونی فاینانس و تهاتر روند اجرایی خود را طی کند.

    وی ادامه داد: بوشهر در میانه دو بندر مهم شهید رجایی و امام خمینی (ره) قرار دارد و بندری که روزی به عنوان مهمترین بندر اقتصادی کشور به شمار می‌رفت به دلیل نداشتن زیرساخت‌ها دچار آسیب‌هایی شد که اگر امروز با همت دولت‌مردان به ریل متصل شود با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به طور قطع راه آهن می‌تواند در توسعه این بندر تاثیر گذار باشد.

    فعال بودن پروژه‌های عمرانی باتمام تنگناهای مالی
    فعال بودن پروژه‌های عمرانی باتمام تنگناهای مالی

    وی یادآور شد: در زمان حاضر پروژه راه آهن بوشهر – شیراز از سمت بوشهر آغاز و سخت ترین قطعه مسیر که شامل ۲.۵ کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل است، اجازه نمی‌دهیم این پروژه مهم و حیاتی برای استان متوقف شود.

    بی سابقه ترین کار در حوزه سلامت استان بوشهر در دولت تدبیر و امید اجرا شد

    استاندار بوشهر گفت: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در بخش درمان امروز می‌توان اعلام کرد در مدت هفت سال گذشته بی سابقه ترین کار و اقدام در حوزه بهداشت و درمان این استان انجام شده‌است و این روند همچنان ادامه دارد.

    به گفته گراوند، دانشکده دندانپزشکی بوشهر که سال‌ها رها شده بود در دولت تدبیر و امید با وجود تمام مشکلات و تنگناهای مالی فعال و در سفر رئیس جمهوری ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن تصویب شد که ۱۰ میلیارد تومان آن سال گذشته و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز امسال برای آن ابلاغ شده‌است.

    وی در باره بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر نیز گفت: این بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی با ۱۱۰ میلیارد تومان در مدت سه سال و اندی احداث و در حال طی کردن روند پایانی احداث است و انتظار می‌رود در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا بتوانیم با بهره‌برداری از آن برای تقویت زیرساخت‌های درمانی استان گام‌های موثری برداشته شود.

    استاندار بوشهر بوشهر اضافه کرد: یکی از پروژه‌هایی که در این ماه‌ها با مدیریت سازمان انرژی اتمی تعطیل نشد ۲ واحد نیروگاهی است که با تدبیر سازمان انرژی اتمی بدون هیچ وقفه ای در دست اجرا هستند.

    وی تخصیص اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی از محل سفر استانی رئیس جمهوری برای بزرگراه دیر -بوشهر، اجرای پروژه‌های آب شیرین‌کن در تامین آب شرب، تامین منابع مالی سدهای کوچک و بزرگ، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری عسلویه، گرفتن مجوز برای تامین سهمیه قیر محور جم – فیرزوآباد را از جمله اقدامات استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی عنوان کرد.

    گراوند با اشاره به اقدامات دولت در بخش بندر گفت: در سفر نخست رئیس جمهوری به استان بوشهر توسعه اسکله بندر بوشهر مصوب و این پروژه در دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    وی احداث جاده، توسعه و لایروبی بندر نگین و فراهم کردن زمینه پهلوگیری کشتی‌های با تناژ بالا که در گذشته این امکان وجود نداشت و تخلیه کشتی‌های کالاهای اساسی بعد از چندین سال وقفه که منجر به فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شد و توسعه بندر کنگان را از جمله دیگر اقدامات دولت در استان بوشهر عنوان کرد.

    گراوند با اشاره به اجرای پروژه‌های سد سازی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر همه طرح‌های سدسازی استان بوشهر از جمله سدهایدالکی، خائیز، کلمه، اخند و باغان فعال و در دست اجرا هستند و براساس برنامه ریزی تا پایان سال قرار است برخی از آنها از جمله سد خائیز تنگستان و اخند عسلویه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    وی در باره سدهای باغان و دشت پلنگ بیان کرد: این دو سد باید از محل فاینانس کشور چین اجرا شوند که در زمان حاضر سد باغان با ۴۰ درصد پییشرفت فیزیکی دردست اجرا اما سد دشت پلنگ هنوز وارد مرحله اجرایی نشده که قرار است در صورت همکاری نکردن پیمانکار پروژه، با انجام مکاتباتی اقدام به تغییر پیمانکار شود.

    استاندار بوشهر در باره طرح فاضلاب شهرهای بوشهر، گناوه ودیلم گفت: این پروژه‌ها در دست اجرا است و سخت ترین بخش این طرح اجرای فاضلاب بافت قدیم بوشهر در مساحت ۳۸ هکتار بود که مراحل پایانی کار در دست اجرا است.

    وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت اجرای فاضلاب در شهرهای ساحلی از سال گذشته دستور طراحی و اجرای فاضلاب جنوب شهر بوشهر نیز مطرح شد که با اجرای موارد قانونی و ضمن تامین اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تلاش می‌شود این کار انجام و مشکل پساب محله‌های جنوبی بوشهر  برطرف شود.

    استاندار بوشهر گفت: با وجود همه مشکلات مالی و اعتباری اما پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی این استان از جمله اصلاح خطوط آبرسانی، شبکه‌ها، احداث مخازن، حفر و احیای چاه‌ها بدون هیچ وقفه‌ای انجام شده‌است.

    وی درمورد  آب شیرین کن‌ها گفت: امسال نخستین آب شیرین کن روستایی استان بوشهر افتتاح شد و تلاش می‌شود با اجرای این طرح‌ها مشکل آبرسانی و پایداری آب در این استان برطرف شود.

    گراوند با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان بوشهر بیان کرد: بخشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در استان بوشهر در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده‌است.

    وی، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صدا و سیما در ساخت مجتمع پتروشیمی در عسلویه را از جمله سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه این صنعت دانست.

    استاندار بوشهر در باره تلاطم در قیمت کالاهای اساسی مردم در این استان گفت: این نوسان متاثر از فضای کشور و کمبودهایی در زمینه‌های مختلف از جمله تخصیص ارز بوده‌است که البته دستگاه‌های نظارتی  بازرسی مناسبی بر بازار داشته و برخوردهای مناسبی نیز مطابق قوانین داشته‌اند.

    وی درباره مشکل سیمان اضافه کرد: کارخانه سیمان برازجان اورهال و تعمیراتی داشت که انتظار می‌رود بزودی مشکلات موجود در بازار برطرف و آرامش برقرار شود.

    اجرای طرح ممنوعیت ترددها و محدودیت‌های کرونایی نیازمند همکاری مردم است

    استاندار بوشهر یادآور شد: با توجه به اجرای طرح تشدید محدودیت‌ها از روز شنبه یکم آذرماه انتظار می‌رود برای خروج این استان از وضعیت قرمز و نارنجی در اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه استان بوشهر ۲ ماه است در وضعیت پایدار ابتلا و بستری کرونایی قرار دارد اضافه کرد: تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا رو به کاهش است به‌گونه‌ای که نسبت به ماه قبل بستری‌ها ۳۰ درصد کاهش یافته و هدف‌گذاری کاهش ۶۰ درصدی است که نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل بهداشتی است.

    گراوند با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی، جامعه پزشکی، پرستاری و مجاهدت‌های جبهه سلامت تصریح کرد: همکاری مردم با بخش دولتی و کادر درمان روند انتشار کرونا را کاهش داد که همکاری بیشتر مردم زمینه مصون سازی جامعه از کرونا را فراهم می‌کند.

    وی تاکید کرد: همه باید در عرصه سلامت خود و جامعه احساس مسئولیت کنند چون تنها کادر درمان به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات کرونا باشد و باید همه در این حوزه همکاری و تلاش کنند.

    استاندار بوشهر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا را از ضرورت‌ها دانست و تاکید کرد: زمستان پیش‌رو با زمستان‌ سال‌های گذشته تفاوت دارد و مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به شدت مورد توجه قرار دهند تا آمارهای ابتلا، بستری و فوتی در استان بوشهر همچنان روند نزولی داشته باشد.

    وی با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا در قالب راهبردهای هفتگانه گفت: در این ارتباط تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، تست گسترده کرونایی هدفمند و هوشمند برای بیماریابی، قرنطینه مبتلایان، رهگیری و ارتقا آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از جمله راهبردهای هفتگانه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا است.

    استاندار بوشهر از اجرای طرح رهگیری هوشمند با همکاری بسیج و دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های مختلف در این طرح ضمن ردیابی، رهگیری و بیماریابی،همه برنامه‌های مقابله با کرونا را رصد و عملیاتی می‌کنند.

    وی در باره تردد کارمندانی که در مناطق مختلف خارج از مرکز استان ساکن هستند یادآور شد: این گروه از کارمندان در صورتی که نامه از اداره متبوع خود داشته باشند حتی اگر پلاک آنها از سوی پلیس ثبت سیستم شود با داشتن نامه تردد از اداره خود قابل رفع اثر است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *