×
×

استاندار ایلام
اصلی ترین ضامن برون رفت ازبحران کروناهمراهی مردم است

  • کد نوشته: 14769
  • ۱۳۹۹-۰۸-۳۰
  • ۰
  • استاندار ایلام با تاکید بر اینکه همراهی عموم شهروندان ضامن برون رفت از وضعیت بحرانی کروناست، گفت: آن دسته از مشاغلی که منع فعالیت دارند اما نسبت به آن تمکین نمی کنند، پلمپ می شوند.
    اصلی ترین ضامن برون رفت ازبحران کروناهمراهی مردم است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار ایلام با تاکید بر اینکه همراهی عموم شهروندان ضامن برون رفت از وضعیت بحرانی کروناست، گفت: آن دسته از مشاغلی که منع فعالیت دارند اما نسبت به آن تمکین نمی کنند، پلمپ می شوند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان ایلام اظهار داشت: سپاه و بسیج، تعزیرات، اماکن، بازرسی، اصناف، بسیج اصناف و سایر دستگاه های مرتبط از شنبه محدودیت ها را بشدت کنترل و اجرا کنند، این موضوع سبب می شود مشاغل گروه های ضروری و خدماتی دارای فعالیت، بیشتر نظارت و مدیریت شوند.

    وی افزود: سفر معاون وزیر بهداشت به استان ایلام برکات و کمک های خوبی برای استان به همراه داشت و قول مساعد برای رفع کمبودها در ایلام داده شد.

    استاندار ایلام با اشاره به بازدید معاون وزیر بهداشت از نقاهتگاه شهر ایلام و زیرساخت های استان در مقابله با کرونا، تاکید کرد: دکتر جان بابایی نقاهتگاه بیماران کرونایی استان را یکی از بهترین مراکز کشور دانستند و آن را به عنوان الگو برای سایر استان ها ‌معرفی کردند.

    سلیمانی دشتکی به اهمیت نقش صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی در اجرای طرح مدیریت کرونا اشاره کرد و یادآور شد: رسانه‌ها با تولید محتوای جدید نقش بسیار مهمی برای پار کار آمدن مردم دارند و باید این رسالت بزرگ را انجام تا مسوولان نیز به شکل بهتری کار خود را انجام دهند.

    وی ادامه داد: مردم در نهایت اصلی ترین عامل در برون رفت از این معضل هستند، عدم اجرای پروتکل ها و محدودیت ها سبب شکست ما و آنها می شود بنابراین رسانه ها باید عمیق تر به این مسائل بپردازند.

    استاندار ایلام اضافه کرد: مردم باید خود وارد صحنه بشوند و بپذیرند که این طرح‌ها و محدودیت‌ها برای سلامتی جامعه است و تا خود مردم به این نتیجه نرسند و پای کار نیایند، از این گونه طرح‌ها نتیجه نخواهیم گرفت.

    سلیمانی دشتکی خواستار مشارکت و همراهی کامل مردم در اجرای طرح جدید شد و گفت: ضامن موفقیت این طرف مردم هستند و اگر مردم پای کار باشند و دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در این طرح پیروز خواهیم شد.

    وی در ادامه به اظهار نظر برخی از رسانه ها در خصوص وضعیت مناطق کرونایی استان پرداخت و گفت: در طرح جدید وضعیت سیاه نداریم، سه حالت زرد ، نارنجی و قرمز مدنظر است که خوشبختانه ایوان و دره شهر از حالت بحرانی خارج شده اند و امیدواریم شرایط همه شهرستان ها از حالت قرمز خارج شود.

    استاندار ایلام ضمن انتقاد از برگزاری مراسم عزا و عروسی در استان گفت: اصحاب رسانه باید در خصوص برگزاری مراسم عزا و عروسی و دورهمی ها اطلاع رسانی کنند، برگزاری چنین مراسماتی در واقع دعوت به مرگ است.

    سلیمانی دشتکی در خصوص دفترخانه های ازدواج نیز افزود: مراسم عقد در دفاتر ازدواج ۶ و حداکثر هشت نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و از تجمع بیش از این تعداد جلوگیری و در صورت تخلف برخورد می شود.

    وی به طرح غربالگری محله به محله توسط بسیح اشاره کرد و اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با حضور بسیجیان فعال در سطح محلات استان برای مهار کرونا با شناسایی، مراقبت، رصد، پایش و درمان بیماران کرونایی و کمک‌رسانی به آنها آغاز می شود.

    استاندار ایلام تاکید کرد: همه دستگاه ها، استانداری و مردم با مجموعه سپاه برای اجرای این طرح همکاری کنند و از طریق کمک های خیرین و کمک های ملی تلاش می کنیم این طرح اجرایی شود و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند، داروهای خود را در منزل تحویل گیرند.

    سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخناش به هزینه بالای داروهای کرونا اشاره کرد و افزود: دولت تصویب کرده همه مردم باید بیمه سلامت داشته باشند، سازمان تامین اجتماعی نیز پذیرفته همه داروهای کرونا تحت پوشش بیمه قرار گیرند، بخصوص بیمارانی که در شرایط ضعیف مالی قرار دارند.

    وی همچنین در خصوص محدودیت های تردد در استان یادآور شد: اول آذر ماه ، آغاز محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی مقابله با کرونا در ایلام است و با توجه به تقسیم بندی شهرها به وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوعیت های ترددی به مرحله اجرا در می آید.

    استاندار ایلام افزود: بر این اساس از اول آذرماه، ورود خودروهای با پلاک شخصی غیر بومی به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه خواهد داشت.

    سلیمانی دشتکی ادامه داد: تردد به شهرهای زرد به صورت عادی بوده و تردد وسایل نقلیه شهرهای زرد به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

    وی تصریح کرد: کامیون های حامل صادرات و واردات، ارزاق عمومی، آمبولانس، کارکنان، شرکت ها و پیمانکاران با در اختیار داشتن کارت شناسایی یا گواهی یا مجوز تردد می توانند در محدودیت ها تردد کنند اما کارهای عمرانی ، تولیدی و خدمت رسانی تعطیل نمی شوند.

    استاندار ایلام اضافه کرد: تردد از ساعت ۹ شب و آغاز دورهمی ها تا چهار صبح ممنوع است این محدودیت ها بهتر است با دوربین صورت گیرد و جرائم بصورت فیزیکی نباشد.

    سلیمانی دشتکی به تجمع در ادارات پست اشاره کرد و گفت: اداره پست با تجمع افراد عامل انتقال ویروس شده در صورت عدم رعایت پروتکل ها و تجمع با مسوولان این اداره برخورد و محل تجمع پلمپ خواهد شد، هر دستگاهی موظف است از تجمع جلوگیری کند در غیر اینصورت دستگاه به هیات تخلف معرفی و پلمپ می شود، خدمات رسانی باید در کنار سلامت به مردم ارائه شود.

    وی برای کاهش بار دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: به همه دستگاه ها پیشنهاد می شود دستگاه اکسیژن سنج و کپسول خریداری کنند تا در صورت نیاز کارکنان از آنها استفاده و بار علوم پزشکی کمتر شود.

    سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در صورت رعایت پروتکل ها آمار در هفته های آینده بهتر می شود و چنانچه بتوانیم بستری های ایلام را با توجه به جمعیت به ۲۳ نفر برسانیم از وضعیت قرمز خارج می شویم.

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این نشست گفت: کسی که تقوای الهی پیشه کند از هر غمی نجات پیدا کند با توحه به شرایط موجود و فشاری که روی مردم و مسوولان است، ارتباط با خداوند و استغفار بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری می تواند یکی از راه های نجات جامعه است.

    حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار افزود: شرایط کنونی گذرا است و آزمونی برای مردم و مسوولان است که در این زمینه تلاش های خوبی در ستاد کرونا صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

    وی یادآور شد: برخی از زیرساخت های ما پاسخگوی مواجهه با موج عظیم بیماران نیازمند درمان نبود ، محدودیت هایی هم وجود داشت اما با توجه به شرایط حاکم و تلاش های صورت گرفته این امر نیز بخوبی مدیریت شد.

    امام جمعه ایلام نقش اصحاب رسانه در آگاه سازی مردم را مهم دانست و اضافه کرد: خبرنگاران و رسانه ها باید به نکات مثبت این شرایط نیز بپردازند وظیفه کنونی همه ما روحیه دادن به جامعه است، نقاط قوت تبیین و برای نقاط ضعف راهکار ارائه شود و با روحیه همدلی در غلبه بر این شرایط با مردم و مسوولان همراهی کنند.

    حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اظهار داشت: راه اندازی نقاهتگاه ایلام توسط سپاه و تجهیز مکانی مناسب برای بیماران جای تقدیر دارد که معاون وزیر بهداشت از آن بعنوان الگو در کشور نام برد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شرایط بیماری تغییر، ویروس ناشناخته ، جهش آن ۱۰ برابر و خسارت بیشتری وارد می کند که یکی از وظایف رسانه ها اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و تاثیر رعایت پروتکل ها توسط مردم است.

    نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: تا زمانیکه مردم رعایت نکنند، محدودیت ها نیز تاثیر ندارد، مردم باید با رضایت خود پروتکل ها را رعایت کنند نه اینکه با فشار قانون و مجازات محدودیت ها را اجرا کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *