×
×

راهیابی « در میان تپه ها »به جشنواره بین المللی پوسان

  • کد نوشته: 1478
  • ۱۳۹۸-۰۷-۰۳
  • ۰
  • فیلم سینمایی «در میان تپه ها» نتیجه تلاش فیلم سازان مستقل ایرانی است که در مرزهای ایران و ترکمنستان ضبط شده و این روزها مرزهای جغرافیایی را طی کرده و با اولین حضورش در بخش اصلی بیست و چهارمین جشنواره فیلم پوسان توانسته توان فیلم سازان مستقل ایران را به رخ جهانیان بکشد. «در میان […]

    راهیابی « در میان تپه ها »به جشنواره بین المللی پوسان
  • تبلیغ هدفمند

    فیلم سینمایی «در میان تپه ها» نتیجه تلاش فیلم سازان مستقل ایرانی است که در مرزهای ایران و ترکمنستان ضبط شده و این روزها مرزهای جغرافیایی را طی کرده و با اولین حضورش در بخش اصلی بیست و چهارمین جشنواره فیلم پوسان توانسته توان فیلم سازان مستقل ایران را به رخ جهانیان بکشد.

    «در میان تپه ها » اولین فیلم بلند محمدرضا کیانفر است‌ که‌ با مشاوره استاد فقید عباس کیارستمی ساخته شده و این روزها منتخب بخش جریان های نو پوسان شده است.

    محمدرضا کیوانفر سال ۱۳۸۰ وارد انجمن سینمای جوانان ایران شد و سال ۱۳۹۰ هم موفق به گذراندن دوره فیلم سازی در کارگاه کیارستمی شد و حضور در کارگاه ضیا مجابی، اسکویی، ظابطی جهرمی و همایون امامی از دیگر فعالیت های این کارگردان جوان گلستانی است.
    این هنرمند گلستانی که در عکاسی هم دستی بر آتش دارد در رشته های فیلم سازی و عکاسی هم به تدریس مشغول است.
    کیوانفر فیلم سینمایی در میان تپه ها را محصول کارگاه کیارستمی دانست و در گفتگو با بازار کسب و کار اظهار کرد: بعد از آشنایی با کیارستمی و بعد از گذراندن دوره های تخصصی، درسال ۱۳۸۹ ایده ساخت این فیلم مطرح شد و شروع آن گام به گام جلو رفت و تا اینکه به جشنواره پوسان راه یافت.
    وی افزود: فیلم «در میان تپه ها» با ۷۶ دقیقه جزو فیلم های بلند است که مربوط به سرگذشت سرباز معلمی است که به مناطق عشایر نشین اعزام و مشکلات آموزشی و بهداشتی این افراد را از نزدیک لمس می کند و این در حالی است که این مشکل تنها محدود به منطقه جغرافیایی ما نمی شود و بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته و یا در حال توسعه با آن دست به گریبان هستند.


    وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره در ۱۹ مهر برگزار می شود و در بخش اصلی دو فیلم جایزه هم تراز کسب خواهند کرد و فیلم «در میان تپه ها» اولین حضور بین المللی را در جشنواره پوسان کره جنوبی تجربه می کند که این فیلم یکی از ۱۴ فیلم منتخب در بخش اصلی جشنواره است.
    وی با بیان اینکه برای ساخت این فیلم با مشکلات زیادی مواجه بوده است، گفت: در زمان ساخت فیلم اگر چه متولیان امر هیچ همکاری در این خصوص نداشتند اما در این راه تجربه های زیادی به دست آوردیم که همه آن ها در قالب کتابی با عنوان «در میان تپه ها» جمع آوری شده که به زودی منتشر می شود.
    این فیلم ساز جوان با بیان اینکه هشت نفر در ساخت این فیلم مشارکت داشتند، اظهار کرد: اگر چه این کار به لحاظ ساخت فیلم حرفه ای دور از ذهن است اما توانستیم به این حقیقت برسیم که علاقه و نیاز جامعه، حرف اول را در فیلم سازی می زند.
    وی از امیر شمس و الهام جلالی به عنوان بازیگران اصلی این فیلم نام برد و افزود: در این فیلم فقط از این دو بازیگر غیر بومی استفاده شده است که این افراد از بازیگران با تجربه تئاتر ایران هستند و در کارنامه خود اجراهای بین الملل را دارند و ما برای لمس واقعی فیلم مابقی بازیگران را از بومی های منطقه انتخاب کردیم.
    وی با بیان اینکه این فیلم با حداقل هزینه تولید شده است، تصریح کرد: کلیه هزینه های ساخت این فیلم شخصی بوده و جهت کاهش هزینه ها عوامل دستمزدی دریافت نکردند و به صورت افتخاری در این فیلم شرکت کردند.
    کارگردان فیلم «در میان تپه ها» گفت: استان به لحاظ امکانات فنی چون دوربین و دیگر تجهیزات بسیار ضعیف است چرا که توجه به امور فرهنگی جزو اولویت محسوب نمی شود و علاقه ای به سرمایه گذاری در زمینه مباحث فرهنگی و هنری در استان داده نمی شود.


    وی ادامه داد: چنانچه فیلم سازان تهرانی در استان مشغول ساخت فیلم شوند مورد حمایت قرار می گیرند و این در حالی است که بچه های بومی منطقه از بی مهری مسئولان رنج می برند.
    کیوانفر اظهار کرد: استان ظرفیت بالایی برای ارائه کارهای فرهنگی و هنری دارد و حمایت از فعالان این عرصه موجب راهیابی آنان به جشنواره های بین المللی خواهد شد.
    وی یادآورشد: فیلمبرداری این فیلم ظرف مدت ۱۳ روز انجام شد اما ساخت آن چهارسال طول کشید و دلیل اصلی آن فقدان اعتبار لازم برای ساخت در یک فرایند زمانی خاص بود که مجبور شدیم فیلم را به صورت تیکه ای بسازیم و در خلال تدوین فیلم کیارستمی فوت شد که این مساله در طولانی شدن زمان ساخت بی تاثیر نبود.
    وی در خصوص اکران این فیلم در کشور گفت: فعلا نمایش این فیلم در فستیوال خارجی است و سعی داریم امتیاز بخش اولین نمایش را برای جشنواره های پرایمر اروپا، آمریکا و استرلیا را حفظ کنیم و بعد از آن در جشنواره ها وسینماهای داخلی اکران می شود.
    کیوانفر که در حال تهیه دو مستند دیگر هم هست، گفت: طرح دیگری هم برای ساخت یک فیلم جدید در دست دارم که با دفاع آن در جلسه پیچینگ فستیوال ممکن است موفق به جذب سرمایه گذار شوم.

    گفتنی است این هنرمند گلستانی جایزه اول تورنتو در بخش مستند را در سال ۲۰۱۴ کسب کرد و پس از آن جایزه جشنواره فیلم کوتاه شیکاگو و در سال ۲۰۱۵ هم در جشنواره های ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، بلژیک و هند موفق به دریافت جوایز متعدد شد.

    نویسنده: فائزه نوچمنی
    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *